دوستی با خدا

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
دوستی با خدا (nbookcity.com)

دانلود کتاب دوستی با خدا

کتاب دوستی با خدا، خدای جدیدی را به شما می شناساند که بسیار مهربان است! خدایی متفاوت از خدایی که ادیان توحیدی و چندخدایی نشان داده اند!

زبانی که نیل دونالد والش آمریکایی با آن معبود یگانه جهان را به وصف می کشد و می ستاید برای ما نامألوف و بیگانه است چرا که او از جهان غربت انسان میگوید و از زمانه ای که به جای پاسداشت بخش خدای گونه آدمیان آنها را به درون دهلیز رعب انگیز روزمرگی و برآوردن نیازهای مادی صرف رانده اند. با خواندن مناجات نامتعارف این نویسنده آمریکایی، رد خون بشریت را در دنیایی رو به زوال پی خواهید گرفت.

دنیایی که در آن کودکانِ مدارس به روی هم آتش می گشایند و در پوچی و پرده دری برنامه های منحط تلویزیونی و بازیهای کامپیوتری مسخ میشوند. از ورای ناله های جانسوز دونالد شما فریاد مردمی را میشنوید که خدای خود را گم کرده اند و او را حتی در کلیساهای آمریکایی هم نمی یابند. از این روست که زبان والش برای ما ناآشناست، چرا که برای فهم الفبای آن باید با طعم شرنگ وحشت آمیخته در زندگی آمریکایی آشنا شویم و این همان فراز آموختنی این کتاب است.

خلاصه کتاب

نیل دونالد والش در کتاب دوستی با خدا، دیدگاه جدیدی نسبت به انسان مطرح می‌کند و مطابق با آن توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان در راه کمال قدم برداشت. او اصرار ندارد ارتباط ویژه‌ی خودش با خدا را نشان دهد، بلکه ذیل مجموعه‌ای از سؤال‌ها و جواب‌ها، توضیح می‌دهد که هیچ‌ وقت صحبت‌ های انسان با خدا و درخواست‌ هایش از او بی‌جواب نمی‌مانند.

والش با صداقت و بدون هیچ ملاحظه‌ای، هر موضوعی را که در درونش تبدیل به دغدغه شده است، با خدا در میان می‌گذارد و ایمان دارد که خدا در همه ‌جا حضور دارد، او را می‌بیند و هیچ‌ وقت بندگانش را رها نمی‌کند. والش یقین دارد که خداوند بینا و شنوا است و تلاش می‌کند تا صمیمی و بی‌تکلف بندگانش را مورد خطاب قرار دهد. نیل از غرور و زیاده‌گویی در صحبت‌ هایش می‌پرهیزد؛ او می‌داند صداقت بهترین راه ارتباط با خداست و خدا هیچ‌گاه از او جدا نبوده و نیست.

نویسنده در آغاز کتاب اصل رابطه با خدا را که درواقع باید آن را «بازگشت به خدا و توکل به او در همۀ امور» دانست، گفت‌ وگو می‌نامد و با جسارت بیان می‌کند که همۀ ما انسان‌ها در زمانی و با روش‌ های متفاوتی طعم این ارتباط را چشیده‌ایم و این تجربه، نشان‌ دهندۀ عمق دوستی انسان با خدا است. هر بخش از کتاب جلوه‌ای از وجهۀ الهی وجود انسان را آشکار می‌کند که اگر در کنار سایر وجوه قرار بگیرد، مظهری از خدا را به نمایش خواهد گذاشت.

نویسنده با مهارت خود روایت‌ کنندۀ این ارتباط است و با شرح‌ حال‌ نویسی، راوی حقایق درون زندگی انسان می‌شود. نویسنده در کتاب دوستی با خدا یک گفت‌ و‌گوی نامتعارف شکل می‌دهد که آن را نتیجۀ ترس می‌داند، تا از این طریق، چالش‌ هایی را که پیش‌تر برای دوست داشتن خداوند با آنها مواجه بوده، نشان دهد. مطالب کتاب بیشتر به صورت دیالوگ نوشته شده و بیان‌ کنندۀ اوقاتی است که هرکسی در آن می‌تواند با خدا صحبت کند.

بخشی از متن کتاب

در ضمن گفت و گو با تو آموخته ام که رابطه های من مقدس هستند. مهم ترین جنبۀ زندگی همین رابطه هاست زیرا از طریق رابطه میتوانم آن کسی را که هستم و آن کسی را که انتخاب میکنم باشم، ابراز و تجربه کنم. نه تنها روابط تو با دیگر افراد مقدس است بلکه هر رابطه ای که با هر چه و در هر کجا داری همین گونه است.

رابطهٔ تو با زندگی و تمامی عناصر حیات؛ رابطه تو با پول، عشق، مسایل جنسی و خدا که چهار پایه تجربه های انسانی هستند؛ رابطه ای که با درختان، گیاهان، پرندگان، باد، هوا، آسمان و دریا داری. رابطهٔ تو با طبیعت و رابطهٔ تو با من، همگی مقدس هستند. رابطه من با هر چیزی مشخص میکند من که و چه هستم. تو به من گفته ای که رابطه فضایی مقدس است، چرا که در نبود رابطه، نمیتوانم آنچه را که در مورد خود تصمیم گرفته ام، بیافرینم،بدانم یا تجربه کنم.

یا به بیان تو، در نبود آنچه که من نیستم، آنچه دوست من تو خوب یاد گرفته ای که هستم… نیست. هنگامی که این مطلب را برای سایرین شرح میدهم گاهی اوقات آنها متوجه نمی شوند، درک این مطلب چندان ساده نیست. از مثال «سفیدی» استفاده کن. بله این مثال خیلی مفید بوده است. تصور کن که در اتاقی به رنگ سفید با دیوار سفید، زمین سفید و سقف سفید هستی که هیچ گوشه ای ندارد. تصور کن که توسط نیرویی نامریی در این فضا معلق شده ای. 

در میانهٔ اتاق آویزان هستی و نمی توانی هیچ چیزی را لمس کنی و صدایی را بشنوی، فقط سفیدی را میبینی، به نظر تو تا چه مدت خودت را حس و تجربه خواهی کرد؟ نه چندان طولانی من در آنجا وجود خواهم داشت اما دیگر در مورد خودم چیزی نخواهم دانست، خیلی زود فکرم را از دست خواهم داد. در واقع، دقیقاً همین خواهد شد. تو به معنای واقعی کلمه فکر خود را از دست خواهی داد. ذهن تو بخشی از وجود توست که وظیفه دارد، داده های ورودی را معنی کند و چنانچه داده ای نداشته باشد کاری نخواهد داشت که انجام دهد.

به محض اینکه فکر خود را از دست بدهی، هر چند که وجود خواهی داشت اما خود را حس و تجربه نخواهی کرد. این بدان معناست که دیگر هیچ مطلب ویژه ای را در مورد خود نخواهی دانست. آیا بزرگ هستی؟ آیا کوچک هستی؟ نمیتوانی بدانی، زیرا در بیرون تو چیزی وجود ندارد تا خود را با آن مقایسه کنی. آیا خوبی؟ آیا بدی؟ نمیتوانی بدانی. حتی نمیتوانی بفهمی که اینجا هستی، زیرا چیزی در آنجا نیست. نمیتوانی هیچ نکته ای را در مورد خود حس و تجربه کنی میتوانی…

نقد کتاب دوستی با خدا

کتاب دوستی با خدا، نگرش‌ های انسانی را مطرح می‌کند که در راه کمال گام برمی‌دارد. نویسنده با بازگویی تجربیات زندگی خود، آموخته‌ هایش را با ما در میان می‌گذارد. او بر این باور است که هیچ رویدادی در زندگی تصادفی نیست و هر رویداد، آموزشی در بردارد که ما را به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند. او باور دارد که خداوند پیوسته با یکایک ما سخن می‌گوید، با ما دوست است و برای رسیدن به هدف یاری‌مان می‌دهد.

برخی از ما آگاهانه از این دوستی بهره‌مند می‌شویم و در نتیجه، زندگی را با شادی، موفقیت، آرامش و مهر بیش‌تری سپری می‌کنیم و گام‌های بلندتری در راه تکامل برمی‌داریم. نیل دونالد والش در این کتاب از همان آغاز خواننده را شگفت‌ زده می‌کند: « به کسی بگویید هم‌اکنون با خدا گفت و گو داشته‌اید و ببینید چه می‌شود.» او در تمام کتاب به این نکتۀ اشراف دارد که خواننده با ناباروری ناظر صمیمیت او با خدا خواهد بود.

روش ساده و صمیمی والش و ایمان و اطمینانی که به پذیرش و شنوا بودن پروردگار دارد، بر نگارش شیوا و روان کتاب دوستی با خدا تأثیری خاص گذاشته است. نویسنده نیروی سحرآمیز قلم خود را در راه پیچیده‌نگاری، فخرفروشی، گزافه‌گویی و به حاشیه رفتن صرف نمی‌کند. او به خوبی می‌داند که راستی و درستی، بهترین و مؤثرترین راه برای ارتباط با خداوند و همچنین آفریدگان اوست که بی‌گمان هرگز از خالق خود جدا نبوده ونیستند.

سطر سطر این کتاب، به گونه‌ای جلوۀ بخش الهی وجود بشر است که چنانچه با بخش انسانی او در هم بیامیزد  و یکپارچه شود، بی‌شک آینۀ شفاف آفریدگار پرمهر خواهد بود. والش با مهارت تمام یک راوی شیرین‌ سخن، در میان این پرسش و پاسخ‌ها دست به داستان‌ گویی، شرح حال نویسی از خود و  دیگران می‌زند؛ حکایت‌ هایی که چون از حقیقت زندگی برخاسته‌اند، نیرویی عظیم در پیام‌آوری و روشنگری دارند.

نویسنده در کتاب دوستی با خدا، از چالش هایی که با آنها درگیر بود تا خداوند را به عنوان یک دوست و نه یک قاضی ببیند، سخن گفته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 976 بار

Neale%20Donald%20Walsch%20 %D9%86%DB%8C%D9%84%20%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B4

عنوان کتاب: دوستی با خدا

گفت و گویی نامتعارف

نویسنده: نیل دونالد والش

مترجم: فرناز فرود

تعداد صفحات کتاب: 371 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 35.77 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اروین د. یالوم در کتاب مخلوقات یک روز، از تجربیات و درگیری‌ های بیمارانش نوشته است. او دو چالش بزرگ خود را بیان می‌ کند: چگونه می‌توان زندگی معنادار داشت و چگونه باید با پایان زندگی کنار بیاییم.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 766
روایات متعددی به صورت نثر و نظم از این داستان عاشقانه وجود دارد که هر کدام پایان تراژیک متفاوتی را رقم می زنند. این افسانه بنا به روایاتی بر داستان عاشقانه لنسلات و گوئینور نیز تاثیراتی گذاشته است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 324

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *