چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود (nbookcity.com)

دانلود کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود

نویسنده در کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود، مهارت های زندگی را به مخاطبین می آموزد.

جولی اسمیت ابزارهایی در اختیار مخاطبان قرار داده است که به تک‌تک افراد کمک می‌کند تا در دل بحران ها مسیر درست را بیابند. دکتر اسمیت کتاب خود را بر پایۀ شواهد پژوهشی نوشته است و چکیدۀ اطلاعات ارزشمند، دانش و روش های عملی خود را که طی سالیان متمادی به آنها دست یافته است در اختیار مخاطبین قرار داده و البته این اطلاعات زندگی خودش را نیز متحول کرده است.

نیازی نیست که هم زمان به سراغ تمام بخش های کتاب بروید. می‌توانید بخشی که مناسب چالش های حاضر زندگی‌تان است انتخاب کنید و زمان خود را صرف به کار بستن روش های همان فصل کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای نتیجه گرفتن نیاز به زمان دارید، باید هر تمرینی را بارها تکرار کنید. برخی از چالش‌ها نیز شاید سخت‌تر باشند و لازم باشد که زمان بیشتری را صرف تمرین های کتاب کنید.

سخن نویسنده

در کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود، هرآنچه در طی سال‌ها فعالیتم در رشته‌ی روانشناسی آموخته‌ام به‌تفکیک با شما درمیان می‌گذارم. این کتاب دربرگیرنده‌ی مهم‌ترین چیزهایی است که تاکنون یاد گرفته‌ام، چیزهایی که به خودم و مراجعانم کمک کرده به‌جای تقلا و دست‌وپا زدن میان احساسات راه درستی را پیش بگیریم.

خواندن این کتاب تضمین نمی‌کند که شما باقی عمرتان لبخند به‌ لب زندگی خواهید کرد؛ اما به شما یاد می‌دهد از کدام ابزار بهره بگیرید تا لبخندهایتان واقعی و از صمیم ‌قلب باشد. این کتاب، همچون جعبه ابزاری مفید، راهنمایی ضروری برای بهبود و ارتقای سلامت روان شماست.

خلاصه کتاب

وقتی تاحدودی عملکرد ذهن را بشناسیم و راهبردهای مفیدی برای مدیریت احساسات خودمان در دست داشته باشیم، نه‌فقط انعطاف پذیرتر می‌شویم، بلکه می‌بالیم و به مرور زمان رشد می‌کنیم. اسمیت کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود را به‌ منظور کاویدن دوران کودکی شما ننوشته‌ و قصد ندارد علل و چگونگی گرفتارشدن شما در این رنج و کشمکش را بررسی کند.

در این مورد، کتاب‌های بسیار خوبی نوشته شده است؛ اما هنگام درمان، اول باید اطمینان حاصل کنیم که فرد ابزارهای مناسبی برای بهبود پذیری مجدد در دست دارد و قدرت تاب آوری او آنقدر هست که بتواند احساسات دردناک را تحمل کند، سپس توقع داشته باشیم که فرد روی آسیب های گذشته‌اش کار کند. همان‌ گونه که خواندن کتاب‌ هایی دربارهٔ ارتقای سطح سلامت جسمی را نمی‌توان جایگزین دارو کرد، مطالعهٔ این کتاب هم به‌منزلهٔ درمان نیست.

کامیاب کسی‌ است که زندگی را بیش از زنده بودن بداند. اگر شما هم می‌خواهید انعطاف بیشتری در زندگی داشته باشید،‌ از افسردگی رها شوید، یک رابطه‌ی عاطفی مخرب را تمام کنید و یا اعتماد به‌ نفس بیشتری از خود نشان دهید،‌ کتاب حاضر همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید. اثر نام‌ برده تکنیک‌ هایی آزموده شده و عملی را ارائه می‌دهد که برای اغلب افراد قابل اجراست. به خاطر داشته باشید که سلامت روان درست به اندازه‌ی سلامت جسم حیاتی‌ست.

هر چقدر هم که زندگی در هر لحظه با بحران‌ هایی تازه روبه‌رو شود، راهکارهایی وجود دارد که از طریق آنها بتوان اضطراب کمتر و رشد بیشتری تجربه کرد. اگر برای افزایش سلامت روان خود کاری نکنیم، روزبه‌روز خوشبختی‌مان در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرد. ما چاره‌ای نداریم جز این که از همه‌ی توش و توانمان برای زندگی بهتر استفاده کنیم و کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟ در زمره‌ی آثاری قرار می‌گیرد که در این مسیر بسیار روشنگر و کمک‌ کننده خواهند بود.

بخشی از متن کتاب

همه ما در مقطعی از زمان با انتقاد و تأیید نشدن روبه رو شده ایم، ولی هیچ کس تابه حال نحوه برخورد درست با این موقعیت را به ما نیاموخته تا به جای تخریب عزت نفسمان، از آن به نفع زندگیمان بهره ببریم. حتى احتمال انتقاد و تأیید نشدن، قابلیت و توانمندی ما را برای تلاش در راه رسیدن به آنچه برایمان اهمیت دارد، از بین میبرد بنابراین فقدان مهارت مفید مقابله با انتقاد و تأیید نشدن به ضرر ما خواهد بود.

در این فصل قصد نداریم بگوییم که به طرز فکر دیگران درباره خود اهمیت ندهید؛ درواقع این جزء ویژگی های هر آدمی است که به برداشت و قضاوت دیگران از خودش اهمیت بدهد. انتقاد ممکن است نشان دهنده این باشد که ما به نوعی در برآوردن انتظارات، درست عمل نکرده ایم و گاهی اوقات (و نه همیشه) احتمالاً نشانه پیامدی مانند پذیرش یا طرد است؛ در نتیجه انتقاد طبعاً واکنش استرس شما را تحریک میکند.

این واکنش شما را برای اقدام درباره این انتقاد آماده می سازد. از دیرباز طرد شدن از سوی جامعه تهدیدی جدی برای بقا به شمار می رفته است. امروز شاید خیلی چیزها با گذشته متفاوت به نظر برسد اما در برخی موارد همچنان مشابهت هایی وجود دارد. طرد شدن و تنهایی هنوز هم تهدیدی برای سلامتی ما به شمار میروند و مغز دائماً در حال تلاش است که برای حفظ امنیت، ما را در یک گروه نگه دارد.

توانایی ما برای تصور طرز فکر دیگران صرفاً به خاطر حفظ امنیت نیست؛ بلکه مهارتی کلیدی است که باعث میشود در گروه اجتماعی خود به وظایفمان عمل کنیم. خودآگاهی و هویت نه فقط از خلال تجربیات ما و تعامل با دیگران، بلکه از طریق تصور طرز فکر نظریات و برداشت آنها از ما شکل می گیرد. به این نظریه خودآیینه ای یا آیینه سان میگویند.

اینجاست که گمان من از طرز تفکر شما درباره خودم در عملکرد آتی من تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین اگر به خود بگوییم که نیازی نیست به نظریات دیگران اهمیت بدهیم، شاید در لحظه احساس قوت قلب کنیم اما تأثیر آن دیری نخواهد پایید. راضی نگه داشتن دیگران چیزی فراتر از خوش رفتاری با آنان است. برخورد و رفتار درست با مردم…

نقد کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود

نویسنده کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود توضیح می دهد که ما باید ابتدا ارزش ها و هویت خودمان را تعیین کنیم و سپس به تحلیل افکار و رفتارهایمان بپردازیم تا دریابیم آیا در حال حرکت در مسیر درست هستیم یا خیر.

«اسمیت» همچنین از اهمیت شناخت عواطفمان به شکلی جزئی نگرانه سخن می گوید—ممکن است تصور کنیم غمگین هستیم اما در واقعیت فقط کسل، مضطرب یا خسته باشیم. او پیشنهاد می کند که عواطف منفی خود را بنویسیم تا به درک بهتری از چرایی و چگونگی شکل گیری آنها دست یابیم و به تبع آن، ماهیت این عواطف را بهتر بشناسیم.

«اسمیت» تأکید می کند که نباید جلوی احساسات بد و آزار دهنده را بگیریم بلکه باید اجازه دهیم آن ها جریان طبیعی خود را داشته باشند، و به شکل همزمان به تلاش برای تعیین خاستگاه این احساسات بد بپردازیم.

کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود سرشار از بینش های مهرآمیز، خردمندانه و کاربردی است. جولی اسمیت، مهارت هایی را ارائه می کند که مخاطبین برای تقویت و حفظ سلامت روان خود به آن نیاز دارند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 11,233 بار

Julie%20Smith%20(%D8%AC%D9%88%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA)

عنوان کتاب: چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود

نویسنده: جولی اسمیت

مترجمان: لیدا پورغفاری و سعید مهرجو

تعداد صفحات کتاب: 262 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.55 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال کتابی تخصصی در رشته روان‌شناسی است؛ بنابراین خواندن آن به دانشجویان مباحث روان‌شناسی، روان‌درمانی، اساتید این حوزه، روان‌درمانگرها و روان‌شناسان پیشنهاد می‌شود. البته بابت زبان...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 15643
کتاب روان درمانی نایجل بنسون ابزاری بسیار ارزشمند است که به طرزی زیبا و آسان انواع گونه های روان درمانی رایج را توصیف کرده است و می تواند برای هرکسی که نیاز به خدمت روانشناسی جهت خود و یادگیری داشته باشد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 487

2 پاسخ

  1. قیمت کتاب۲۴تومن بودمن این دزدها۷۰تومن پول منوبرداشتن الهی خیرنبینن

    1. سلام وقتتون بخیر
      طبق بررسی های انجام شده، شما همون 24 تومن (قیمت خود کتاب) رو پرداخت کردین! لطفا یکبار دیگر دقیق‌تر بررسی کنین و اگر غیر از این بود در تلگرام به آیدی @chamirali اسکرین شات کسر از حسابتون رو ارسال کنین.

        شماره سفارش: 95984
        کدرهگیری: 44608630101
        تاریخ: 29 تیر 1402، 09:31:54
        شماره کارت: 6104-33**-****-3599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *