سنگ کاغذ قیچی

آخرین ویرایش: 3 ماه قبل
سنگ کاغذ قیچی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سنگ کاغذ قیچی

کتاب سنگ کاغذ قیچی رمانی ست که با خواندن چند صفحه ابتدایی آن جذبش خواهید شد و با خواندن فصل آخر این اثر کاملا به وجد خواهید آمد!

داستانی معمایی اثر آلیس فینی است. الیزابت فلین درباره ی رمان پیش رو می گوید: تیزبینانه، ماهرانه و مملو از غافلگیری… این کتاب خیلی زود توانسته موفقیت رمان اول نویسنده را تکرار کند و به فهرست پرفروش‌های بین‌المللی راه یابد. شخصیت‌های این رمان در فضایی برفی و وهم‌ آلود که یادآور فیلم هیجان‌ انگیز درخشش، اثر استنلی کوبریک، است به‌تدریج رازهای زندگی یکدیگر را کشف می‌کنند.

آلیس فینی در نوشتن رمان‌های معمایی پرتعلیق و به یاد ماندنی با پیچش‌های فراوان بسیار مهارت دارد و همین را می‌توان در جدیدترین رمان او، یعنی کتاب سنگ کاغذ قیچی به‌ وضوح مشاهده کرد. نویسنده به رازهای تاریکی که بین یک زوجِ به ظاهر خوشبخت وجود دارد می‌پردازد. اگر چه جمله قبل ممکن است برای بسیاری از افراد آشنا بنظر برسد اما فینی با قلم خاص و بی‌نظیر خود، این داستان را به بهترین نحو ممکن پر از پیچش‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌کند و لحظه‌ای وجود ندارد که از هیجان داستان کم شود!

خلاصه کتاب

فکر می‌کنید فردی که با او ازدواج کرده‌اید را می‌شناسید؟ دوباره فکر کنید! مدت‌هاست که اوضاع، بین آقا و خانم رایت درست نیست. وقتی آدام و آملیا برنده یک سفر رایگان به اسکاتلند می‌شوند، شاید این همان چیزی باشد که ازدواجشان به آن نیاز دارد. آدام رایت که فیلمنامه‌ نویس و بسیار فردی معتاد به کار می‌باشد، تمام عمرش را با بیماری کوری چهره زندگی کرده است و نمی تواند دوستان یا خانواده یا حتی همسرش را بشناسد.

در هر سالگرد ازدواج این زوج هدایای سنتی رد و بدل می‌کنند و هر سال همسر آدام نامه‌ای برای او می‌نویسد که هرگز به او اجازه خواندنش را نمی‌دهد. البته تا به الان. هر دوی آنها می‌دانند که این آخر هفته یا ازدواجشان را احیا می‌کند یا آن را از بین می‌برد، اما نکته جالب در مورد این سفر آن است که به‌طور تصادفی در آن برنده نشدند. یکی از آنها دروغ می‌گوید و یکی نمی‌خواهد که آن دو، تا آخر عمر با خوشحالی در کنار یکدیگر زندگی کنند. ده سال ازدواج. ده سال رازداری و سالگردی که هرگز فراموش نخواهند کرد!

رمان سنگ کاغذ قیچی داستان یک زن و شوهر که زندگی شان در حال فروپاشی است و برای دادن یک شانس دوباره به همدیگر به یک کلیسای دور افتاده می روند و آنجا خیلی چیز ها مشکوک به نظر می رسد و حاکی از حضور یک نفر دیگر است… از طرفی به طور موازی گذشته ی زندگی این زوج از ابتدا در قالب نامه های سالانه مطرح می شود و ما می فهمیم که زندگی زیبایشان کم کم بعد چند سال ازدواج چه بلایی سرش آمده و این دو خط موازی در یک نقطه ی حساس به هم می رسند…

بخشی از متن کتاب

فکر اینکه آملیا در گم شدن باب دخالت داشته باشد باورکردنی نیست، اما بعد از رفتار عجیب این اواخرش، دیگر نمی دانم چه چیز درست است. من فقط دنبال یه تعطیلات خوب دور از خونه بودم. برای یه بار هم که شده، دونفری. نه من، تو و اون شغل نکبتت. نوشتن، کتابها، فیلمنامه ها… این روزها فقط حواست پی این چیزهاست. برای همین گوشیت رو از اتومبیل درآوردم، چون ساعتها بهش خیره میشی و حس می کنم اصلا من رو نمی بینی.» بعد میزند زیر گریه – همان کارت برنده همیشگی – و من باید عصبانیتم را فراموش کنم.

خب من هم درباره خیلی چیزها با او روراست نبوده ام. میپرسد: «تو آنتن داری؟ شاید بتونیم به یکی زنگ بزنیم.» شبکه تلفن همراه من با او فرق می کند، بنابراین سؤالش منطقی است. «نه، قبلا نگاه کردم.» زبان بدنش نشان میدهد خیالش راحت شده، اما منطقی نیست. حتما اشتباه می کنم. به آدمهایی تبدیل شده ایم که از آنها نفرت دارم، اما فقط من مقصر نیستم. اعتماد را نمی شود قرض گرفت، اگر آن را بگیرید، نمی توانید دوباره برگردانید. باید یه چیزی رو بهت بگم.» این جمله را آن قدر آهسته می گویم که از اینکه آن را شنیده متعجب می شوم.

آملیا از من فاصله می گیرد. «چی؟» «دیشب… نیومدم پایین که آب بخورم. یه چیزی… این پایین دیدم، قبل از اینکه بریم توی تخت. نمی خواستم بترسونمت، پس صبر کردم تا تو بخوابی و بعد اومدم پایین تا بفهمم چیه. تو از ماجرای سرداب خیلی ناراحت بودی، برای همین نخواستم اوضاع بدتر شه…» میشه بری سر اصل موضوع ؟» اگه بذاری، میرم.» یکی از کشوهای آشپزخانه را باز می کنم که پر از روزنامه های قدیمی با مقاله هایی درباره اکتبر او بر این است و می گویم: «این… همون هنرپیشه ایه که…»

نکوداشت‌های کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

  • عاشق رمان سنگ کاغذ قیچی شدم! (سارا پینبرو)
  • من را از صحنه‌ی ابتدایی جذب کرد. (فیلیپا ایست)
  • تیزبینانه، ماهرانه و مملو از غافلگیری. (الیزابت فلین)
  • یک تریلر فوق‌العاده و بسیار سرگرم‌کننده. (کاترین ریان هاید)

نقد کتاب سنگ کاغذ قیچی

کتاب سنگ کاغذ قیچی نخستین بار در سال 2021 به چاپ رسید. «آملیا» و «آدام رایت»، زوجی که در مرکز این داستان قرار دارند، در حال گذراندن آخرهفته خود در ارتفاعات اسکاتلند هستند، با این احتمال که شاید بتوانند ازدواج ده ساله خود را از نابودی نجات دهند. آن ها همسایه ای مرموز و انزواطلب به نام «رابین» دارند که باعث وحشت «آملیا» می شود وقتی او می بیند که «رابین» پشت پنجره خانه ایستاده و به آن ها خیره شده است.

داستان خیلی زود پیچ و خم هایی خطرناک به خود می گیرد و روایت هر کدام از این سه شخصیت، «جعبه پاندروایی» را می گشاید که سرشار از اسرار، دروغ ها و خیانت های ریز و درشت است. این اثر جذاب، شما را وادار می کند که به حدس زدن ادامه دهید…

اخر داستان کتاب سنگ کاغذ قیچی به شدت شوکه کننده است و واقعا به طرز خوشایندی خواننده را غافلگیر می کند، سیر کلی داستان هم به شدت جذاب است. با میزانی کاملا درست از ابهام که باعث می شود داستان تا مدت ها پس از پایان در ذهن مخاطبین باقی بماند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 7,549 بار

Alice%20Feeney%20 %D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%20%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: سنگ کاغذ قیچی

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: آلیس فینی

مترجم: سحر قدیمی

تعداد صفحات کتاب: 297 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.94 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

اسکات در پی حقیقت است؛ حقیقتی که ذهنش را درگیر کرده، این است ‌که آیا پدرش همان مرد شریف و بزرگواری‌ است که در کودکی از او سراغ داشته؟ کسی‌که مخالف نژادپرستی بوده و به آدم‌ها فارغ از رنگ‌شان نگاه می‌کرده؟
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 517
بولگاکف در رمان «مرشد و مارگاریتا»، جامعه ای را به تصویر می کشد که هیچ چیز در آن، آن گونه که به نظر می رسد نیست. افراد این جامعه به طور معمول دروغ می گویند و پاداش هایی دریافت می کنند که لیاقتش را ندارند.
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 5470

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *