پرنده ی اسرارآمیز

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
پرنده ی اسرارآمیز (nbookcity.com)

دانلود کتاب پرنده ی اسرارآمیز

کتاب پرنده ی اسرارآمیز، رمانی فانتزی به قلم مارتین دیویس است که به تازگی ترجمه و منتشر شده است.

در قرن هجدهم و در طی سفر اکتشافیِ کاپیتان کوک به استرالیا، یک پرنده شکار و تاکسیدرمی و نقاشی می شود. این پرنده دیگر هرگز در طبیعت دیده نشد. متاسفانه تاکسیدرمی آن هم پس از چند سال گم می شود.

کتاب خیالی است ولی ریشه در چند حقیقت دارد. یک پرفسور انگلیسی تصمیم می گیرد پرنده گمشده را بیاید. داستان درباره این جستجو است، ولی همزمان چهار داستان حکایت می شود. به همین دلیل تا یک چهارم آخر کتاب کمی گنگ و نامفهوم است. در یک چهارم انتهایی همه اطلاعات جفت و جور شده و سرعت پیدا می کند.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب پرنده ی اسرارآمیز، فردی در سفری اكتشافی پرنده‌ای نادر را می‌یابد و آنگاه آن را كشته و تاكسی‌درمی می‌كند. این فرد كه یكی از اعضای خانوادۀ سلطنتی بوده، پرنده را در مجموعۀ خصوصی خود نگهداری كرده و از معشوقه‌اش می‌خواهد تا تصویری از این پرنده را نقاشی كند.

پس از گذشت 200 سال از این ماجرا و در قرن بیست و یكم گروه‌های متعددی با مطالعۀ كتاب‌ های تاریخ طبیعی به این پرنده علاقمند می‌شوند. اما هریك از این گروه‌ها به خیالِ فروش یا دستیابی به ژن پرنده و… به دنبال كشف این پرنده هستند و در حین تحقیقات بسیار به داستان پرنده و صاحبانش در 200 سال پیش پی می‌برند…

کتاب پرنده ی اسرارآمیز، تنها رمان مارتین دیویس؛ بر اساس مستندات تاریخی دقیق نگارش شده است. ضمن اینکه داستانی بسیار لطیف و در عین حال هیجان انگیز ضمیمه آن شده است.

بخشی از متن کتاب

به عنوان مردی جوان، جوزف بنکز حتما دوستانی داشت که خواهران جوان داشته باشند اما دور از ذهن به نظر میرسید که آن دوستان مُرده و خواهران خود را فقیر و بینوا باقی گذاشته باشند و اگر چنین بود، مطمئنم شایعه سازها اشاره ای به آن می کردند. این نوع روابط به آسانی قابل پنهان کردن نبود. البته او می توانست دختر یک صنعتگر باشد یا دختر یکی از مردانی که بنکز در امور روزانه خود هر روز ملاقاتشان میکرد.

اما چندان باور نداشتم که اشراف زادگان جوان به آسانی روابطی با دختر یک پیشه ور برقرار کنند. تا اینجا امیدوار بودم که نظرم درست باشد اما چیزی که مرتب به ذهنم خطور میکرد بسیار متفاوت بود: لینکلن شایر. بنکز زمانی که هنوز مردی جوان بود املاک ریوزبی را به ارث برده بود و مسؤلیت هایش را جدی تلقی میکرد. او از دشواری های اقتصادی خانواده های اطراف املاکش آگاهی داشت و چندان نامتعارف نبود که ملاکی نیکوکار دل مشغول وضع اسفناک دختری یتیم باشد که خانوادهاش روزی همسایه ی او بودند.

دهکده ی ریوزبی منطقه ای نسبتا کوچک بود در حقیقت به قدرکافی کوچک بود که جستجوی سوابق کلیسایی را منطقی جلوه دهد. حتا بدون نامی کامل برای کاوش، امکانش بود که چیزی به دست آید. راهنمای تلفن، شماره ی اداره ی بایگانی لینکلن شایر را به من داد و زنی که با او صحبت کردم نمی توانست بیش از این حاضر به خدمت باشد.

بله، او فکر میکرد آنها سوابق کلیسای ریوزبی را داشته باشند و پذیرفت که آن را بررسی کند. پس از مکثی دوباره برگشت، بله سوابق ریوزبی روی میکروفیلم وجود داشت. بله، میتوانستم به آنجا بروم و هر زمان در طول ساعتهای اداری آنها را ببینم. فکر میکنم مساعدت او بود که مرا در تصمیم خود راسخ کرد. طوری صحبت میکرد که انگار همه چیز امکانپذیر است.

نقد کتاب پرنده ی اسرارآمیز

کتاب پرنده ی اسرارآمیز دو ماجرای مختلف را روایت می‌کند. اولین ماجرا، واقعیتی تاریخی است که در قرن 18 میلادی اتفاق افتاده. در آن تاریخ پرنده‌ای اسرار آمیز و خوش صدایی شکار شده که هیچ نمونه دیگری از آن در تاریخ دیده نشده و این پرنده هنوز برای دانشمندان ناشناخته باقی مانده است و این مسئله به یک معمای تاریخی برای زیست شناسان تبدیل شده است.

ماجرای دیگری که در موازات این مستند تاریخی نقل می‌شود، داستان چند گروه مختلف است که برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد این پرنده مشغول تحقیق و جست و جو می‌شود. این بخش از کتاب ماجرای هیجان انگیز و شیرینی در مورد رقابت این چند گروه را شامل می‌شود که کتاب را از حالت یک مستند تاریخی خارج کرده و برای خواننده جذاب ساخته است.

رمان پرنده ی اسرارآمیز در بازار جهانی کتاب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده است و انتظار می‌رود ترجمه فارسی آن نیز در ایران خبرساز باشد و اهالی فرهنگ و کتاب از آن استقبال کنند. سر مارتین دیویس،‌ نویسنده این کتاب، بیشتر عمر خود را به عنوان کارشناس، وقف موزه‌های ملی و طبیعی بریتانیا کرده است

اطلاعاتی که در کتاب پرنده ی اسرارآمیز گرد‌آوری شده کاملا واقعی و بر اساس مستندات تاریخی است که این نویسنده به آنها دسترسی داشته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 171 بار

Martin%20Davis%20(%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%B3)

عنوان کتاب: پرنده ی اسرارآمیز

نویسنده: مارتین دیویس

مترجم: طاهره صدیقیان

تعداد صفحات کتاب: 361 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 36.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب مریخی اولین اثر «اندی وییر» است که او را به شهرت جهانی رساند. این کتاب پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به کتاب های تخیلی و علمی قرار گرفت و جایزه‌ی بهترین داستان علمی از سوی سایت گودریدز را کسب کرد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 586
«موراکامی» هوشمندانه در فصل‌ های کتابش به تناوب رشته ماجراها را برای ساختن داستان به هم می‌بافد. به زودی روشن می‌شود که قهرمانان او به عنوان دانشجو شناخته شده‌اند و در برهه زمانی به دست...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 636

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *