پس از جدایی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
پس از جدایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب پس از جدایی

کتاب پس از جدایی برای کسانی نوشته شده که به پشت سر گذاشتن یک رابطه قدیمی و بازسازی زندگی جدید نیازی مبرم دارند.

توصیه ها و برنامه های گام به گام کتاب شما را در پیمودن این راه دشوار همراهی می کند. اغراق آمیز نیست اگر وابستگی در روابط انسانی را رایج ترین نوع اعتیاد بدانیم. خیل عظیم فیلم ها و سریال هایی که روزانه به این مسئله جهان شمول می پردازند گواهی بر این ادعا است.

من و شما در این تجربیات تنها نیستیم و عقل حکم می کند در مواجهه با این موقعیت های فلج کننده تجربیات گرانبهای دیگران را نادیده نگیریم. با این حال در هنگام خواندن کتاب پس از جدایی بهتر است چند نکته را مد نظر قرار بدهیم:

تفاوت های فرهنگی جامعه ما با جامعه نویسنده (میزان فردگرایی، ساختارهای خانوادگی، نقش های جنسیتی، مسائل حقوقی) ضرورت این امر را ایجاب می کند که در هنگام تعمیم مسائل کمی محتاطانه تر عمل کنیم. با این حال، کفه شباهت های بنیادین انسانها به تفاوت های فرهنگی و اجتماعی می چربد و به همین دلیل می توان گفت تمام مطالب مطرح شده با ملاحظه برخی جزئیات، قابلیت به کارگیری در شرایط امروز جامعه ما را دارند.

مسئله مهم دیگر مخاطبان این کتاب هستند. مخاطبان اصلی این کتاب کسانی هستند که نیازمند فراموش کردن رابطه قدیمی و دل کندن از تعلقات ناسالم مربوط به آن هستند. بسیاری از توصیه های کتاب به کار کسانی که در تلاش برای بازسازی یا بهبود یک رابطه هستند نمی آید.

خلاصه کتاب

کتاب پس از جدایی نوشته ی فردی با تجربه و متخصص در مشاوره مرگ و فقدان است. نویسنده پس از روایت دشواری های زندگی خودش، چگونگی مواجهه با رنج های عاطفی و بازسازی زندگی جدید و شادمانه را تحلیل و موشکافی می کند. در این اثر انواع راه های ممکن کنار آمدن با پدیده طلاق و جدایی و سایر فقدان ها توضیح داده شده است و دست آخر راه مناسب غلبه بر این رنج ها با دلایلی اسـتوار و مستند نشان داده می شود.

راهنمایی های کتاب برای خوانندگان، آن چنان کارساز و سودمند بوده که آن را به یکی از معدود کتاب های پرفروش در زمینه جدایی بدل کرده است که در نظر سنجی خوانندگان وبسایت آمازون بالاترین نمره ممکن را آورده است. از مهم‌ترین فصل‌های این کتاب می توان به «نقشه راه التیام: چگونه این کتاب زندگی شما را تغییر خواهد داد»، «اهمیت دادن به خودتان»، «هفت قاعده آسان‌تر کردن شرایط برای کودکان» و «تمرکز بر تصویر بزرگ‌تر: تجزیه و تحلیل روابط و زندگی» اشاره کرد.

نویسنده کتاب پس از جدایی در فصلی با عنوان «نقشه راه التیام» به مشکلات دوران جدایی اشاره می کند و معتقد است که دوران پس از جدایی می‌تواند بسیار ناگوار و مخرب باشد. در عین حال می‌توان از این دوران به عنوان فرصتی فوق العاده برای رشد و تغییر مسیر زندگی استفاده کرد. یک جدایی می‌تواند نیرویی آزادکننده باشد، در این هنگام شخص می‌تواند کنترل زندگی را به دست بگیرد و به جای انتظار برای رخ دادن حوادث مثبت در زندگی، خود تغییرات مثبتی را در آن ایجاد کند.

«اهمیت دادن به خودتان» عنوان یکی دیگر از فصل‌های کتاب است که در آن راه‌های مختلف تلاش برای بازگشت به زندگی بررسی شده است. براساس محتوای کتاب، در مرحله پس از جدایی، تصمیم گیری برای بازگشت به زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شاید شخص فکر کند که با تغییر خود می توان موقعیت را هم تغییر داد، اما باید توجه کرد که این تفکر اشتباه است.

در کل تمایل شخص برای تغییر و بهبود نشان می دهد که وی دوست داشتنی و ارزشمند است. امید است کتاب پس از جدایی مورد استفاده ی مشاوران خانواده و همه کسانی قرار گیرد که به رغم تجربه رنج جدایی و طلاق، مشتاق ساختن یک زندگی موفق و جدید هستند.

بخشی از متن کتاب

پسرها مشغول بازی بودند و من به آشپزخانه رفتم تا غذایی خوشمزه درست کنم. به جای شلوار جین و تی شرتی که معمولاً می پوشیدم، دامن و بلوز پوشیدم، آرایش مفصلی کردم و موهایم را به یک سمت شانه زدم. ته دلم امیدوار بودم که شوهرم به خانه بیاید و با دیدن غذای گرم، خانه مرتب و تمیز، همسر دوست داشتنی و بچه هایی آرام با من آشتی کند. جالب است! این همه مدت سعی می کردم از دست این رابطه خلاص شوم. این چه فکر مسخره ای بود که از سرم گذشت؟

چند روز گذشت و خبری از او نشد. از خواب و خوراک افتاده بودم. احساس گیجی، اضطراب و افسردگی می کردم و دیوانه وار به او می اندیشیدم. به جای تمرکز روی دعواهای اخیر، دوران خوب رابطه را در ذهنم مرور می کردم. از دوری او به استیصال رسیدم و فکر کردم که عجب اشتباه وحشتناکی مرتکب شده ام. سعی کردم با او تماس بگیرم تا با هم صحبت کنیم. به هیچ کدام از تماس ها و پیغام های من جوابی نداد. یک روز به طور غیرمنتظره وارد خانه شد، دنبال یک سری از وسایلش گشت و احوال پسرها را پرسید.

مکالمه خیلی آرام شروع شد اما ناگهان از دهانم پرید، “خواهش می کنم برگرد”. اشکم سرازیر شد و به او التماس کردم که برگردد. بدون این که تحت تاثیر قرار بگیرد شروع کرد به مسخره کردن و سپس به سمت در رفت. به دنبالش دویدم و سعی کردم بازوهایم را به دورش حلقه کنم و دوباره شروع به التماس کردم. مرا با قدرت هل داد و از در بیرون رفت. روی پله ها نشستم. احساس حقارت می کردم و بی اختیار بغضم ترکید.

اگر نمی توانستم او را برگردانم زندگی ام تباه می شد. صبح روز بعد، مصمم شدم که خانه را مرتب کنم، به دنبال شغل جدیدی بگردم و شام بی نظیری آماده کنم. به جای این که از او بخواهم برگردد باید در عمل نشان می دادم که چقدر در حرف هایم جدی هستم. باید یک همسر خوب، مادر خوب و نان آور خوب می شدم تا بتوانم دلش را به دست آورم. می خواستم که زندگی ام را از سر بگیرم و همسرم را دوباره به دست بیاورم.

به بچه ها غذا دادم و سپس به مدرسه بردم شان. الان وقت رسیدگی به خانه بود. همه چیز تمیز بود، اما باید همه جا را برق می انداختم. بعد از شستن ظرف ها، یک اسفنج جدید آوردم و شروع کردم. وقتی داشتم کف آشپزخانه را می سابیدم متوجه شدم که کاملاً تمیز است. در کودکی همیشه از کف تا سقف خانه را برق می انداختم تا دل مادرم را…

نقد کتاب پس از جدایی

مترجم در مورد این کتاب می گوید: یک تجربه شخصی و ماجراهای مشابهی که اخیرا برای چند نفر از دوستان نزدیکم رخ داد باعث آشنایی من با کتاب حاضر شد. مثل همیشه شروع به جستجو در اینترنت کردم و به مطالب جالبی برخوردم اما کتاب پس از جدایی چیز دیگری بود. حرف های کتاب به نظرم آن قدر معقول و تأثیرگذار بودند که مشتاق شدم در مورد آن بیشتر تحقیق کنم.

این کتاب یکی از معدود کتابهای پرفروشی است که در نظرسنجی خوانندگان وب سایت آمازون بالاترین نمره ممکن (۵ از ۵) را کسب کرده است. با خیلی از مسائل مطرح شده به صورت شهودی و تجربی آشنا بودم، اما انسجام و قدرت تأثیرگذاری کتاب شگفت زده ام کرد.

در حین مطالعه کتاب بارها به خودم گفتم ای کاش زودتر با این مطالب آشنا می شدم! شروع به ترجمه بخش هایی از کتاب کردم. اشتیاق اطرافیان و درک جدیدی که از شیوع این نوع چالش ها پیدا کردم تشویقم کرد تا ترجمه را ادامه بدهم…

ترجمه کتاب پس از جدایی، حاصل این دوره متفاوت و تجربیات آموزنده آن است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 2,401 بار

Susan%20J.%20Elliott%20 %D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%DB%8C.%20%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%AA

عنوان کتاب: پس از جدایی

چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی مان بدل کنیم

نویسنده: سوزان جی الیوت

مترجمان: حجت محسنی حقیقی و طیبه موسوی

تعداد صفحات کتاب: 173 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مردان بی زن نام کتابی‌ است مشتمل بر مجموعه‌ ای از داستان‌های کوتاه که ارنست همینگوی، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا، در سال ۱۹۲۷ میلادی منتشر کرد. این کتاب شامل ۱۴ داستان کوتاه است که ۱۰ داستان آن قبل از انتشار کتاب در مجلات مختلف به چاپ رسیده بود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1570
در واقع یک نقد است به جامعه‌هایی که از لحاظ سیاسی بسته است و مردم آزادی ندارند. مردمی که بازیچه‌ی دست حاکمان‌شان شده‌اند! این نقد به صورت یک طنز سیاه بیان شده؛ مردمی که خواب...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 270

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *