الهه مرگ آور

قیمت اصلی 45.000 تومان بود.قیمت فعلی 38.000 تومان است.

(رمانی در ژانر معمایی، جاسوسی، هیجان انگیز با رگه های آخرالزمانی)

نویسنده: رابرت لودلیوم (لودلوم)

مترجم: محمد قصاع

تعداد صفحات کتاب: 553 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب الهه مرگ آور pdf

دانلود کتاب الهه مرگ آور pdf

کتاب الهه مرگ آور یکی از پرفروش‌ترین و بهترین رمان های جناییِ شناخته شده در دنیاست!

فکر نکنید که با یک نویسنده معمولی طرفید. این را هم حساب کنید که رابرت لودلیوم نویسنده عصر هزاره نیست، نویسنده دهه هشتاد میلادی است. معروف شدن و پرفروش شدن آنقدر راحت نیست! لودلیوم برای مخاطبان ژانر تریلر، (همان که در ایران اسمش را گذاشته‌ایم ژانر امنیتی) آدم موفق و بزرگی است.

برای کسی که می‌خواهد تازه در این ژانر چیزی بخواند و چیز متفاوتی هم باشد و در عین حال از نظر فنی و فرمی چیز استانداری باشد، خواندن کتاب الهه مرگ آور را توصیه می‌کنیم. این رمان، داستان یک زوج خوشبختِ دوست داشتنیِ عاشق‌پیشه است که از قضا هردو مأمور نظامی ایالات متحده آمریکا هستند.

هر دو، خصوصا خانم دکتر قصه که بسیار جذاب و خوشگل و عاشق‌پیشه است در زمینه بیولوژی تخصص دارند. البته خانم دکتر داستان، همان ابتدای قصه می‌میرد. در واقع کشته می‌شود و قهرمان داستان می‌افتد دنبال اینکه قاتل زنش و علت قتلش را کشف کند و در این بین پای آدم‌های زیادی به قصه باز می‌شود…

خلاصه کتاب

کتاب الهه مرگ آور نوشته رابرت لادلوم، جنایی نویس مطرح آمریکایی است که در این کتاب به یک بیماری همه گیر اشاره می کند. بیماری که دنیا را فراگرفته و اتفاقا این بیماری ساخته ی دست بشر توسط دانشمندان پنتاگون و آمریکایی شیوع پیدا کرده است.

ویروسی ناشناخته به سرعت جان چهار نفر را می گیرد. سرهنگ دوم، جاناتان اسمیت، ویران و خشمگین، پرده از شواهدی برمیدارد که در آن معلوم می شود مرگ عشقش تصادفی نبوده است. اینکه شخصی ویروس را دارد و همه گیری بیماری که زندگی میلیون ها نفر را تهدید می کند، برنامه ریزی شده است.

اسمیت تیمی را برای کمک به مبارزه با ویروس کشنده جمع می کند. در حالی که تعداد کشته شدگان به سرعت افزایش می یابد، جستجو آنها را به بالاترین سطح قدرت و تاریک ترین گوشه های زمین سوق می دهد… کتاب الهه مرگ آور رمانی در ژانر معمایی، جاسوسی، هیجان‌انگیز و تریلر با رگه‌های آخرالزمانی است که اولین بار در سال 2000 منتشر شد.

بخشی از متن کتاب

صفحه ی نخست روزنامه واشنگتن پست، مانند تهمتی آشکار روی میز بیضی شکل و بزرگ اتاق کابینه قرار داشت درست همان جایی که رئیس جمهور آن را رها کرده بود. هیچ یک از وزرا که پشت میز براق نشسته بودند و هیچ یک از معاونان و دستیارانی که کنار دیوارها ایستاده و اتاق را پر کرده بودند، گرچه به عنوان درشت روزنامه نگاه نمی کردند اما از عنوان دردآور آن مطلع بودند.

همه ی آنها زمانی که بیدار شده بودند نسخه ای از روزنامه را در مقابل خانه هایشان یافته بودند. درست همان طور که صدها میلیون آمریکایی نیز زمانی که بیدار شدند دیدند که اخبار مشابهی منتظرشان است. تمام روز این خبر از رادیوها پخش شده بود.

در تلویزیونها به ندرت درباره ی مطلبی غیر از این خبر حرف زده شده بود. روزها بود که دانشمندان و ارتش، رئیس جمهور و مقام های رسمی بلندپایه را از همه چیز مطلع نگه داشته بودند، اما تا آن روز که به نظر می رسید این خبر مانند آتشفشان فوران کرده بود، مردم و دنیای متمدن از آن بی خبر بودند و اکنون خبر شیوع بیماری ضربه ای بزرگ به افکار عمومی وارد کرده بود… (ص 277 کتاب الهه مرگ آور)

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

داستان از همان ابتدا شخصیت‌ها را به خواننده معرفی کرده و بدون اتلاف وقت سراغ اصل ماجرا می‌رود و خواننده را منتظر نمی‌گذارد. رمان پیش رو، رگه‌هایی از طنز ظریف نیز دارد و همچنین سر بزنگاه‌های خاص، به خواننده شوکی می‌دهد و او را غافلگیر می‌کند. این خود نشان‌دهنده‌ی هوش و تسلط نویسنده است که نمی‌گذارد داستان لحظه‌ای حالت روتین و خسته‌کننده‌ای به خود بگیرد.

کتاب الهه مرگ آور به حدی هیجان‌انگیز است که به نقل از برخی از روزنامه‌های معروف، خواندن آن مانند تماشای فیلم جیمز باند است! در واقع او با استفاده از فاکتورهایی از جمله: صلاح بیولوژیکی، سازمان‌های جاسوسی، مرگ‌های عجیب و دردناک و مجهولات گوناگون، خواننده را تا نقطه‌ی پایانی داستان می‌کشاند.

البته که خواننده در همان ابتدا متوجه می‌شود که با یک صلاح و نقشه بیولوژیکی مواجه است، اما داستان به همین سادگی هم نیست و دارای پیچیدگی‌هایی است که به مرور زمان و با جلو رفتن داستان، این کلاف سردرگم باز می‌شود و تمامی ابهامات خواننده را حل‌وفصل می‌کند.

نقد کتاب الهه مرگ آور pdf

کتاب الهه مرگ آور شروعی طوفانی دارد و از همان ابتدا خواننده را جذب می‌کند و با خود تا انتهای داستان می‌کشاند. در واقع شروع داستان با اتفاقی در یک روز، در سه مکان متفاوت و برای سه نفر؛ یعنی یک مرد بی‌خانمان با لباس‌های مندرس که ظاهرا از سربازان بازگشته از جنگ است، یک سرلشکر ارتش در کالیفرنیا و یک دختر نوجوان در آتلانتا شروع می‌شود.

هر سه دچار تبی سوزاننده، سردردی زجرآور و خونریزی شدیدی که به مرگ منتهی می‌شود، شده‌اند. این وقایع هم‌زمان و وحشتناک نشان دهنده‌ی شیوع یک ویروس فراگیر در جهان است که ناگهان علائمی از خود نشان داده و منجر به مرگ حتمی فرد دارنده‌ی ویروس می‌شود. در ادامه‌، این نکته به میان می‌آید که یک ویروس کشنده با انتقال سریع در حال گسترش است و هزاران فرد دیگر در معرض آن هستند و فاصله‌ای با مرگی دردآور ندارند.

بعد از شناسایی این ویروس تیمی از دانشمندان آزمایشگاه آمریکا، طی مدت سه روز و به سرپرستی سرهنگ جاناتان اسمیت، وظیفهی رمزگشایی این ویروس و یافتن راه‌حلی برای جلوگیری از اشاعه‌ی آن را بر عهده می‌گیرند. در کتاب الهه مرگ آور سرهنگ اسمیت بعد از بازگشت از سفر خود به آزمایشگاه تحقیقاتی، متوجه می‌شود که ویروس قربانی چهارم خود را هم گرفته و آن شخص کسی نیست جز دانشمند تحقیقاتی این گروه و همچنین نامزد سرهنگ اسمیت، سوفیا راسل!

اسمیت، متوجه می‌شود که این یک ویروس برخواسته از فعل و انفعالات طبیعی نیست، بلکه همه‌ی جهان با یک صلاح بیولوژیکی کشنده که از طریق میمون منتقل شده و دست ساخته یک انسان شرور نیز است، مواجه‌اند. در واقع تروریست‌ها که یک آژانس اطلاعاتی مخفی در دولت آمریکا هستند، روشی برای استقرار این ویروس در هوا دارند.

حال آنکه مهره‌های اصلی سازنده‌ی این ویروس چه کسانی‌اند، با چه هدفی این کار را کرده‌اند و راه نجات دادن جهان از این ویروس مرگبار چیست را با خواندن کتاب الهه مرگ آور که بسیار هیجان انگیز است، متوجه خواهید شد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1468 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “الهه مرگ آور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *