وضعیت آخر

قیمت اصلی 47.000 تومان بود.قیمت فعلی 37.000 تومان است.

من خوب هستم، شما خوب هستید؟

جزو کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده:

مترجم: اسماعیل فصیح

تعداد صفحات کتاب: 289 صفحه

حجم فایل: 31 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب وضعیت آخر pdf

دانلود کتاب وضعیت آخر pdf

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن کتاب وضعیت آخر را مانند جستجوی طلا در معدن در نظر بگیرید.

برای رسیدن به رگه‌هایی از طلا، مجبورید وقت زیادی را بگذارید و در میان خاک و سنگ‌ها بگردید. اما قطعاً همان رگه‌ها، آن‌قدر ارزش دارند که برای خواندن کتاب وقت بگذارید. این کتاب اطلاعات زیادی درمورد رفتارهای متقابل افراد به ما می‌دهد. کتاب وضعیت آخر بیش از نیم قرن پیش منتشر شد. از آن زمان تاکنون، به زبان‌های مختلف ترجمه شده و ترجمه فارسی آن‌ هم، بارها توسط ناشران مختلف، چاپ شده است.

این قدیمی بودن را در بخش‌های بسیاری از کتاب حس می‌کنید. مثلاً زمانی که تامس هریس می‌خواهد درباره‌ی تعامل کودک-کودک صحبت کند به سراغ جنبش هیپی‌ها می‌رود و به نظرش این جنبش آن‌قدر شناخته‌شده و آشنا است که می‌تواند مثالی ارزشمند باشد و به واضح‌تر شدن بحث کمک کند. حالا تصور کنید خواننده‌ی جوان و حتی میانسال امروزی، هنگام مطالعه‌ی کتاب، صورتِ بحث را می‌فهمد؛ اما وقتی به مثال می‌رسد، گیج می‌شود و باید به سراغ اینترنت برود تا با این جنبش و ویژگی‌هایش بیشتر آشنا شود.

حرف‌های دیگری هم در کتاب وضعیت آخر هستند که به همین شکل، کهنه شده‌اند. مثلاً در آن دوران، هنوز فروپاشی شوروی اتفاق نیفتاده بود و خاطره‌ی جنگ جهانی دوم و سایه‌ی جنگ سرد هم در ذهن مردم سنگینی می‌کرد. به همین خاطر، در مثال‌ها، وقتی قرار است برخورد تحقیرآمیزی نقل شود، اشاره‌هایی به عقاید اقتصادی و گروه‌های سیاسی چپ و سوسیالیست می‌بینیم.

کتاب وضعیت آخر آن‌طور که ادعا می‌شود حاصل مشاهده‌ها و تحقیقات بازه‌ی سی ساله از عمر نویسنده است که با رویکرد تحلیل رفتار متقابل، نوشته شده است. تحلیل رفتار متقابل یک روش واقع بینانه است زیرا شخص را با این واقعیت مواجه می‌سازد که صرف نظر از هر آنچه در گذشته اتفاق افتاده او خودش مسئول آنچه در آینده اتفاق می‌افتد خواهد بود. علاوه بر این، اشخاص را قادر به تغییر می‌سازد تا بتوانند در خود یک نوع کنترل شخصی و جهت‌یابی شخصی ایجاد کنند، و همچنین به این واقعیت دست یابند که همواره آزادی حق انتخاب دارند.

نقد کتاب وضعیت آخر pdf

تامس هریس در این کتاب آموزنده و تأثیرگذار بیان می‌کند که ما در مرحله‌ای ابتدایی در زندگی، جایگاهی را برای خودمان در نظر می‌گیریم که به شکلی انکارناشدنی، بر احساسات ما درباره‌ی خودمان و به‌خصوص در رابطه با دیگران تأثیرگذار خواهد بود. این «جایگاه» و پندار منفی که هم در افراد موفق و هم ناموفق دیده می‌شود، استعدادهای بزرگسالانه ما را زیر سوال می‌برد و ما را نسبت به واکنش‌های احساسی و نامناسب وضعیت کودک و رفتارهای برنامه‌ریزی‌شده‌ی والد درونمان، آسیب‌پذیر می‌سازد.

نویسنده پیشنهاد می‌کند که کتاب وضعیت آخر را از ابتدا تا انتها بخوانید. اما این توصیه شاید برای چند دهه قبل، مناسب‌تر بود. فصل اول که هریس می‌کوشد پشتوانه‌های فیزیولوژیک و نورولوژیک تحلیل رفتار را بگوید، یک فصل قوی نیست. فصل آخر هم، بیشتر بیانیه‌های سیاسی و اجتماعی نویسنده به‌حساب می‌آید. بنابراین خواندن فصل دوم تا دوازدهم، می‌تواند کافی باشد. ضمن این‌که در همین فصل‌ها هم، مطالبی وجود دارد که ممکن است بخواهید از روی آن‌ها عبور کنید.

هدف کتاب وضعیت آخر آن است که ابزاری مناسب و کاربردی برای عموم معرفی نماید تا روابط اجتماعیشان را بهبود بخشند. البته با تاکید بر اینکه این ابزار فقط راهکاری درمانی برای بیماران نیست. گرچه که هریس معترف است طی بیست و پنج سال تجربه کاری در زمینه روانشناسی شاهد بوده که با این ابزار توانسته روند درمانی مراجعینش را چهار برابر تسریع بخشد.

کتاب وضعیت آخر، که نیاز به هیچ‌گونه پیش زمینه دانش روانشناسی ندارد، از کتب معتبر روانشناسی است که بالغ بر سی بار فقط در ایران تجدید چاپ شده. این کتاب به تمام افرادی که به دنبال خودشناسی هستند کمک شایانی می‌نماید. آنهایی که در پی پاسخ این سوالند که: کارکرد فکر و روان آدمی چگونه است؟ دلیل آنکه انسان برخی رفتارها را از خود بروز می‌دهد و از برخی دیگر اجتناب می‌کند، چیست؟

اگر می‌خواهید پدر، مادر، دوست، همکار و در کل فرد آگاهی باشید که بعدا از نحوه‌ی برخوردتان با یک موضوع یا فرد پشیمان نشوید، بهتر است کتاب وضعیت آخر را برای خودشناسی بیشتر هم که شده، بخوانید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1183 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وضعیت آخر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *