کیم جی یونگ متولد 1982

قیمت اصلی 52.000 تومان بود.قیمت فعلی 42.000 تومان است.

نویسنده: چو نام جو

مترجم: فریماه بیابانی

تعداد صفحات کتاب: 174 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 pdf

دانلود کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 pdf

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 در دنیای نابرابری‌ها داستان زندگی همه‌ی ماست!

این کتاب به‌طور کامل شما را با فرهنگ کره آشنا می‌کند و قوانین‌ و زندگی‌شان را بهتان معرفی می‌کند. اثری بسیار عالی است بخصوص برای خانم‌های شاغل توصیه می‌شود که با همسرشان بخوانند.

نویسنده این رمان، چو نام جو گفته است: «زندگی شخصیت اصلی این کتاب، تفاوت زیادی با زندگی من ندارد. به همین دلیل توانستم سریع (طی دو ماه) و بدون آمادگیِ نه چندان زیادی بنویسم.»

خلاصه کتاب

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 داستان زنی است که ناگهان دچار بیماری روانی عجیبی شده است. این بیماری نوعی اختلال هویتی است. کیم در لحظاتی خود را دیگری تصور می‌کند. او و همسرش سه سال است ازدواج کرده‌اند و دختری یک‌ساله دارند. کیم در مرخصی زایمان است و فعلاً سرکار نمی‌رود اما سختی‌های بچه‌داری و افسردگی زایمان گویی او را از پا درآورده است. شوهر او بیشتر درگیرِ کار است.

در چنین اوضاعی است که بیماری روحی کیم عود می‌کند؛ بیماری‌ای که شوهرش را دچار حیرت و وحشت توأمان می‌کند. شوهر برای درمان کیم به روانپزشک رجوع می‌کند. نویسنده بعد از شرحی این‌چنین از وضعیت اکنونِ کیم و زندگی زناشویی و خانوادگی او و ارائۀ صحنه‌هایی از بروز بحران روحی‌اش، به گذشتۀ کیم نقب می‌زند و زمینۀ خانوادگی‌ای را که کیم در آن پرورش یافته است نشان می‌دهد.

اینجاست که هرچه‌ بیشتر نابرابری و تبعیض میان زنان و مردان در جامعۀ کره آشکار می‌شود؛ جامعه‌ای که به‌طور سنتی برای پسر منزلتی بیشتر قائل است و فرزند دختر در آن تحقیر می‌شود. کیم زنی است که در چنین جامعه‌ای رشد کرده و بخشی از بحران کنونی او در گذشته ریشه دارد و در فرهنگی که در آن زن در مرتبه‌ای پایین‌تر قرار دارد و برای فرزند پسر ارج‌و قربی قائل‌اند که فرزند دختر از آن محروم است. کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 نقدی اجتماعی است بر این تبعیض.

بخشی از متن کتاب

در صفحه 86 کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 آمده: در چندین کلاس در مرکز فرهنگی محله ثبت نام کرد. نه برای اینکه چیزی یاد بگیرد بلکه برای پیدا کردن افراد و ارتباطات مفید. خوشبختانه توانست با چند نفر که شبیه خودش بودند، آشنا شود و با آنها چیزی شبیه به یک گروه مطالعه تشکیل دهد. در ابتدا گروه‌شان سه نفره بود. کمی بعد یکی از آن سه نفر دوستش را به جمع اضافه کرد و یکی از گروه خارج شد و در نهایت گروه‌شان تبدیل به یک گروه هفت نفره شد.

یکی از افراد گروه در دانشگاه جی یونگ رشته مدیریت بازرگانی می‌خواند. اسمش یون‌هی جین بود. یک سال بزرگتر از جی‌یونگ بود ولی به دلیل یک سال مرخصی تحصیلی هم دوره بودند. در گروه مطالعه با هم اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی را به اشتراک می‌گذاشتند و به کمک هم برای خود رزومه کاری آماده می‌کردند. آنها در کارهای داوطلبانه شرکت می‌کردند و کارهای مختلف را زیر نظر داشتند و برای دوره‌های کارورزی درخواست می‌فرستادند.

جی یونگ و هي‌جين به عنوان یک گروه در مسابقات بسیاری با هم شرکت کردند و چند باری برنده جوایز مسابقات دولتی دانشجویی محله شدند. در آن مدت جی یونگ که هنوز شروع به فرستادن رزومه نکرده و مصاحبه‌ای انجام نداده بود بسیار امیدوار بود. اگر سیاستهای شرکتی با دیدگاه او همخوانی داشت و زمینه کاری اش مرتبط با علاقمندیهای او بود اهمیتی نمی‌داد که شرکت بزرگی است یا نه اما هی‌جین بدبین بود…

تاثیر این کتاب در شکل‌گیری اعتراضات

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 تاثیر به‌سزایی در شکل‌گیری اعتراضات و صحبت درباره موضوعاتی پیرامون نابرابری‌های جنسیتی در کره جنوبی و راه‌اندازی کمپین حمایت از حقوق زنان داشته است و همان‌طور که در آمار و ارقام واقعی مبتنی بر تحقیقات این کتاب به آن اشاره شده است، رفته‌ رفته اوضاع برای زنان بهبود پیدا کرده است. الکساندرا آلتر، گزارشگر حوزه صنعت کتاب روزنامه نیویورک تایمز درباره این کتاب گفته:

«این کتاب وقتی در سال 2016 در کره‌ جنوبی منتشر شد به عنوان فراخوانی فرهنگی در نظر گرفته شد. مانند فیلم بونگ جوهو، برنده جایزه اسکار، که درباره اختلاف طبقاتی در کره‌ جنوبی بود، با چو هم درست مثل یک اثر هنری به عنوان یک داستان اجتماعی برخورد شد. رمان‌های جدید که اغلب به قلم زنان کره به پا خواسته نوشته شده است، با اوج گیری جنبش MeToo تلاقی پیدا کرده است و بحث‌ها را فراتر از دنیای ادبیات برده‌اند.»

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 بیانگر ضعیف شمردن زن ها نسبت به مردهاست به طوری که آنها مادری که فرزند پسر به دنیا می آورد را دارای امتیاز می‌دانستند. البته این افکار نه تنها در کشور کره بلکه در کشورهای دیگر هم رایج است. این تبعیض باعث صدمه زدن به روح و حتی جسم دختر ها می شد.

آن ذهنیت آنقدر افزایش پیدا کرد که زن ها به فداکارترین افراد جامعه تبدیل شدند به گونه ای که همهٔ  اتفاقات خوب را برای دیگر اعضای خانواده می‌خواهند. کتاب حاضر یکی از پرفروش ترین رمان های کره ای است که شخصیت اصلی آن یک زن خانه‌دار است که سختی های بسیاری را چه در دوران کودکی، چه نوجوانی و چه در بزرگسالی متحمل شده و کم‌کم به افسردگی دچار شده است.

مجموعه ی پیش رو تبعیض جنسی و قضاوت های اجتماعی زنان به ویژه «کیم جی یونگ» را که در زمان جوانی با آنها روبرو بوده، نشان می دهد. کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 تجربیات رایجی که در زندگی روزمره زنان کره ای اتفاق می‌افتد را به شکلی زیبا به تصویر می کشد.

معرفی نویسنده

چو نام جو، متولد 1978، نویسنده اهل کره‌ جنوبی است. او پیش از اینکه شروع به قصه‌ نویسی کند، به‌مدت نُه سال برای تلویزیون نمایشنامه می‌نوشت. کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 اولین رمان چو نام جو است. استقبال از این رمان و فروش بالای آن در کشورهای مختلف او را به‌عنوان نویسنده‌ای خوش‌ آتیه به جامعۀ ادبی معرفی کرد.

مروری بر داستان

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 که منتخب سردبیران مجله نیویورک تایمز بوده، در سال 2016 در کره جنوبی منتشر و با زبانی خالی از احساسات، به سبکی سرد، علمی و بالینی نوشته شده است. فیلمی برگرفته از آن هم با همین نام در سال 2019 در کره جنوبی ساخته شد. کتاب داستان سه نسل از زنان کره را با نابرابری‌ها و تبعیض‌ هایی که زنان در طول تاریخ تحمل کرده‌اند، بیان می‌کند.

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 نشان می‌دهد زنان و دختران برای گذران زندگی و ایفای نقش‌شان چه در خانه و چه در محیط کاری و تحصیلی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و گاهی این مشکلات به حدی زیاد می‌شود که مجبور می‌شوند برای ایفای نقشی همچون مادر بودن، پا روی بسیاری از امیال و آرزو‌هایشان بگذارند، از کار یا تحصیل‌شان دست بکشند، در خانه بمانند و فرزندان‌شان را بزرگ کنند.

آن‌هم در حالی که در چنین موقعیت‌ هایی مردان در بسیاری از موارد از پذیرفتن نقش‌های پدرانه‌شان به انحاء مختلف سر باز می‌زنند. این کتاب سری اتفاقاتی را که می‌تواند منجر به بروز اختلالات روانی در زنان ‌شود، روایت می‌کند. در این داستان نویسنده دقیقا از توالی زمانی رخداد‌های به هم پیوسته برای تشریح علت بیماری روانی رخ داده برای شخصیت اصلی داستان بهره برده است.

او داستان کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 را از زمان مادربزرگ‌های پدری و مادری کیم جی‌یونگ، بعد مادر و سپس خودش نقل می‌کند. در میانه داستان هم با افزودن تجربه‌های رخ داده برای زنانی با موقعیت مشابه موجب بسط و گسترش و پیشبرد خط داستان می‌شود.

نویسنده با مجموعه‌ای از کنش‌های کلامی و غیرکلامی داستان را به پیش می‌برد و در پایان، با بهره بردن از گفت‌ وگویی راهبردی ضمن کامل کردن خط داستان موجب نتیجه‌ گیری غیرمستقیمی در ذهن خواننده می‌شود. گفت‌ وگو میان شخصیت‌ها هم از دیگر مولفه‌های داستانی است که در اینجا علاوه بر وارد کردن داستان‌های درونه‌ای به پیکره اصلی، مکمل بخش‌های ناگفته داستان است.

نقد کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 pdf

چو نام جو در کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 داستان زنی از طبقۀ متوسط، ساکن حومۀ سئول، را روایت می‌کند که زندگی‌اش نمودی از زندگی تبعیض‌ آمیز زنان در جامعۀ مردسالارِ کره جنوبی است. از همین روست که چو نام جو درباره شخصیت اصلی این رمان گفته است:

«فکر می‌کنم جی‌یونگ بیانگر احساسات و تجربیات مشترک بسیاری از زنان کره‌ای است. زنان ما هنوز آزار و اذیت‌ها و نابرابری‌های جنسیتی فراوانی را تجربه می‌کنند، البته نه به اندازه قبل. چون آنها شروع به اعتراض و صحبت درباره این موضوعات کردند و شرایط آرام‌ آرام تغییر کرد.»

چو نام جو در کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 با نگاهی انتقادی تصویری از نظام خانواده در کره جنوبی و جایگاه پایینِ زنان در این نظام به دست داده و از مشکلات زنانی سخن گفته است که از تبعیض و نابرابری رنج می‌برند. در این رمان همچنین تصویری از سنت‌ها و سبک زندگی و آداب ‌و رسوم کره جنوبی ارائه شده است.

اگر شما هم از اینگونه تبعیض‌ها در زندگی روزمره خود رنج می‌برید و دنبال رهایی از آنها هستید ما به شما کتاب متفاوتی را پیشنهاد می‌دهیم که با خواندنش روش رهایی از اینگونه تبعیض‌ها را خواهید دانست.

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 تصویرگر سویه‌ی زشت جوامعی است که با وجود شکوفایی، پیشرفت و فراهم آوردن ابزار رفاه و آرامش، همچنان وقتی پای جنسیت به میان می‌آید، عاری از خرد و پیشرفت به نظر می‌رسند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1514 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کیم جی یونگ متولد 1982”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *