تنهایی این بود

قیمت اصلی 22.000 تومان بود.قیمت فعلی 18.000 تومان است.

برنده جایزه نادال سال 1990

نویسنده: خوان خوزه میاس (خوآن خوسه میاس)

مترجم: نسترن میرهادی

تعداد صفحات کتاب: 104 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب تنهایی این بود pdf

دانلود رمان تنهایی این بود pdf

رمان تنهایی این بود، از سری داستان های اسپانیایی نوشته خوان خوسه میاس و ترجمه‌ی شیوای نسترن میرهادی است.

در این کتاب دغدغۀ اصلی نویسنده مسئلۀ تنهایی ما آدم‌ها است. نکتۀ ظریف و درعین‌ حال غیر قابل توضیحی که به‌خوبی از عهده پردازش آن برمی‌آید. آثار این نویسنده تابه‌ حال به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده است.

خوان خوزه میلاس در سال ۱۹۴۶ متولد شده است. او نویسنده اسپانیایی و برنده جایزه برتر نادال در سال ۱۹۹۰ است. او در والنسیا به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در مادرید گذراند و در آنجا در دانشگاه کامپلوتنس فلسفه و ادبیات تحصیل کرد.

خلاصه کتاب

رمان تنهایی این بود داستان یک دگردیسی و یک به‌خود آمدن در وجود یک زن است. زنی که احساس می‌کند در وجودش توده ای مشکوک در حال رشد کردن است. در نهایت او با تغییر مسیر زندگی‌اش خواهد توانست با بسیاری از شرایطی که از آنها راضی نبود مقابله کند و موقعیت بهتری را برای خود به‌وجود بیاورد .

ما بدون اینکه بدانیم از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم، بدون داشتن چیزی که اسمش را گذاشته‌ایم هویت، یا حتی کلمه‌ای که آن را اسم خودمان می‌دانیم زندگی ما چطور خواهد شد؟ چه چیزی داریم و اگر اینها را داشته باشیم، چه را نخواهیم داشت؟ و این سؤالی است که میلاس از خوانندۀ خودش دارد…

شاید هرکدام از این آدم‌های ساده خود ما هستیم و در گیرودار زندگی یادمان رفته هرچه دوروبرمان شلوغ‌تر می‌شود تنهایی‌مان هم بیشتر می‌شود، بیشتر از خودمان دور می‌شویم. شاید در لحظه اول، نگاه نویسنده را ساده می‌بینیم. اینکه وقایع زندگی روزانه یک فرد عادی، بهتر بگویم، یکی از معمولی‌ترین افراد جامعه، بخواهد کتابی بشود تعجب‌ برانگیز بنماید. اما واقعیت این است که این فرد به‌ظاهر معمولی می‌تواند خود ما باشد.

از دیدگاه میلاس زندگی یک هزارتوی پیچیده نیست که از هر طرف برویم راهمان بسته باشد. تنها واقعیتی که در نوشته‌هایش سعی در بیان آن دارد این است که ما، هر کداممان، ابرقهرمان زندگی خود هستیم و تا زمانی که به شناخت کاملی از خودمان نرسیم، تنهاییم. در رمان تنهایی این بود هر اتفاق ساده روزمره‌ای پتانسیل این را دارد که تغییر شگرفی در مسیر زندگی ما ایجاد کند و اگر با نگاه متفاوتی به آن بنگریم مسیرمان هم متفاوت خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

النا داشت موهای پایش را در حمام می‌زد که تلفن زنگ زد و به او خبر دادند که مادرش همین الآن از دنیا رفته. بطور غریزی به ساعت نگاهی انداخت و سعی کرد این لحظه را در حافظه‌اش نگه دارد؛ شش و سی دقیقه‌ی بعد از ظهر. با اینکه روزها یواش یواش بلند و بلندتر می‌شدند، به خاطر چند تکه ابر که از اواسط روز مثل یک سقف بر بالای شهر جمع شده بودند هوا تقریبا تاریک بود.

همانطور که گوشی دستش بود و به حرف‌های شوهرش که از آن طرف خط سعی می‌کرد هم تأثیرگذار باشد و هم مهربان گوش می‌داد با خودش فکر کرد بهترین ساعت برای رفتن از این دنیا بود. – خودم می‌آیم دنبالت و با هم می‌رویم بیمارستان. برادرت هم آنجاست. پرسید: خواهرم چطور؟ چه کسی به خواهرم خبر می‌دهد؟…

نقد رمان تنهایی این بود pdf

کتاب تنهایی این بود که بارها به زبانهای مختلف ترجمه شده است صحبت از تنهایی آدم ها دارد که تا زمانی که شناخت کامل از خود پیدا نکنند، همچنان تنها خواهند ماند.

کتاب حاضر شاید سوال همه ی ما از زندگی و علت وجودی ما را با داستانی زیبا و تاثیرگذار پاسخ بدهد. اینکه چرا هستیم؟ زندگی ما چه می شود؟ و…. کتاب با بیان داستان زیبا پیرامون شخصیتی به نام  النا این حقیقت را به ما نشان می دهد، زنی که تنهایی جز اصل زندگی او است.

در پایان؛ رمان تنهایی این بود را به تمام کسانی که در تنهایی خود فرو رفته‌اند و دچار روزمرگی شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1485 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تنهایی این بود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *