ذهن حواس جمع

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
ذهن حواس جمع (nbookcity.com)

دانلود کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع تاکنون به چندین و چند زبان مختلف ترجمه شده است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استقبال کرده‌اند.

کتاب انحراف ناپذیر (نام دیگر همین کتاب)، برای افراد حواس پرت و کسانی که می‌خواهند متمرکز شوند نوشته شده است. بیشتر افراد به خصوص کسانی که در محیط‌های جمعی کار می‌کنند با مشکل عدم تمرکز و حواس‌پرتی‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند.

بخشی از این حواس‌پرتی‌ها به خود فرد برمی‌گردد و بخشی هم به فناوری‌های دیجیتالی مربوط می‌شود. این کتاب یک راهنمای کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا به صورت اصولی از فناوری و دنیای مجازی استفاده کنید تا هم حواس‌جمع بمانید و هم از این فناوری‌ها نهایت بهره را ببرید.

خلاصه کتاب

ذهن حواس جمع یک کتاب مهم است. در این کتاب درباره‌ی سه حوزه‌ی مختلف و با اهمیت زندگی، یعنی خودتان، روابط و کار صحبت می شود. این کتاب راه‌ حل‌های زیادی را برای کنترل ذهن، جمع‌ کردن حواس، برنامه‌ ریزی درست و در یک کلمه قرار گرفتن در مسیر هدف در اختیار خوانندگانش قرار می دهد.

با خواندن این کتاب تعداد بسیار زیادی راه‌ حل در اختیارتان خواهد بود که اگر تصمیم بگیرید آن‌ها را عملی کنید تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد. کتاب پیش رو یک راه‌ حل عملی برای زندگی بهتر است. احتمالا شما هم این تجربه را دارید، مشغول انجام کار بر روی پروژه ای مهم بوده‌اید و با صدای آلارم تلفن همراه‌تان به سراغ آن رفته اید.

وقتی به خودتان آمده اید که ساعت‌ها‌ مشغول کار با آن بوده اید و کارهایتان عقب افتاده است. واقعیت این است که در این روزگار، اگر به ابزاری برای مدیریت عوامل حواس پرتی مجهز نباشید، مغزتان با تفریحات وقت گیر دستکاری می شود. کتاب ذهن حواس جمع به شما می‌آموزد چگونه می‌توانید این “مهارت قرن” را یاد بگیرید.

و عوامل پرت کننده حواس را نادیده گرفته و بر چیزهایی که واقعا مهم هستند تمرکز کنید. این اثر کتابی قوی است که توسط کسی نوشته شده است که هم تحقیقات دانشگاهی را به پایان رسانده و هم دانش خود را توسط تئوری‌ها‌، مشاهدات و مشاوره‌ها‌یش در زندگی شخصی آزمایش کرده است.

اگر علاقه مندید توانایی تمرکز  کردن را  بدست آورید یا آن را تقویت کنید یا به آن جهت دهی نمایید، اگر می خواهید به قول خود عمل کنید و ذهنی حواس جمع داشته باشید، کتاب پیش رو کاملاً ارزش خواندن دارد. افتخارات این کتاب بدین شرح است:

  • نامزد بهترین کتاب علمی گودریدز سال 2019
  • برنده جایزه کتاب Indie سال 2020
  • از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

بخشی از متن کتاب

در کتاب ذهن حواس جمع می‌خوانیم: روزی در حال بازی کردن با دخترم بودم. بازی این‌گونه طراحی شده بود که می‌توانست روابط بین پدر و دختر را بهبود ببخشد. در این بازی باید در ابتدا چیزهای مورد علاقه یکدیگر را نام می‌بردیم. بعد باید یک هواپیمای کاغذی می‌ساختیم و سومین قسمت پرسیدن یک سوال بود که باید هر دو به آن جواب می‌دادیم.

سوال این بود: «اگر می‌توانستید یک نیروی برتر داشته باشید، دوست داشتید آن نیرو چه باشد؟» دخترم این سوال را از من پرسید. در آن لحظه اصلا متوجه نشدم که دخترم چه گفت چون حواسم به موبایلم پرت شد و به او گفتم: «عزیزم اجازه بده باید این را چک کنم.» آن‌قدر غرق در گوشی شدم که وقتی سرم را بالا آوردم دخترم رفته بود و من در اتاق تنها مانده بودم.

البته اگر این اتفاق یک بار پیش می‌آمد، مشکلی نداشت. باید اعتراف کنم که بارها شاهد چنین صحنه‌ای بودم. با خودم گفتم که دیگر وقت تغییر است و باید خودم را کنترل کنم که هر دقیقه سراغ ایمیل، اینستاگرام یا کلا گوشی هوشمندم نروم. در ابتدا یک گوشی تاشو غیرهوشمند خریدم اما این کار خیلی به من فشار آورد.

در گوشی هوشمندم اپ نقشه داشتم که می‌توانست پیدا کردن مسیرها را برای من راحت‌تر کند. دلم هم برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی و دنبال کردن خبرهای مهم تنگ شده بود. برای اینکه سراغ خبرهای آنلاین نروم اشتراک چاپی چند روزنامه را خریدم. (ص34 کتاب ذهن حواس جمع)

اما مدتی بعد انبوهی از روزنامه‌های خوانده نشده روی هم تلنبار شد و مدام در حال تماشای تلویزیون بودم. با وجود حذف فناوری متوجه شدم که باز هم حواسم پرت می‌شود. با حذف فناوری آنلاین به دنبال عوامل حواس‌پرتی دیگر رفتم و متوجه شدم تغییری در وضعیتم به وجود نیامده است.

در این میکروکتاب به این موضوع می‌پردازیم که برای اینکه ذهن حواس جمعی داشته باشیم نباید به طور کلی فناوری را از زندگی خود کنار بزنیم، باید درک کنیم که نباید برخلاف منافع خودمان کاری انجام دهیم و حواس خود را پرت کنیم.

نقد کتاب ذهن حواس جمع

«موفقت و خوشبختی متعلق به کسانی است که می‌توانند حواسشان را جمع کنند. نیر ایال مأموریت دارد جلوی حواس‌پرتی‌تان را بگیرد و کتاب خارق‌العاده‌اش پر از ایده‌های اجرا شدنی است.» این جملات را آدام گرنت نویسنده و استاد دانشگاه مشهور آمریکایی درباره‌ی کتاب ذهن حواس جمع گفته است.

حواس پرتی‌ها مانند اسب سرکشی هستند که زندگی ما را با خود به هر سو که بخواهند می کشند. اما آیا این حواس‎ پرتی‎ ها از درون ما نشأت می‎ گیرند یا محیط اطراف‌مان؟ چطور می‎ توانیم زمان ‎مان را برای کارهای مختلف اولویت‎ بندی کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم؟

راهکارهای کتاب ذهن حواس جمع به شما کمک‌ می کنند تا افسار این اسب‌های سرکش را به دست گرفته و رام‌شان کنید.

کتاب‌های پیشنهادی

کتاب ذهن حواس جمع

عنوان کتاب: ذهن حواس جمع

(حواست را جمع کن ، انحراف ناپذیر ، زندگی بدون حواس پرتی)

چگونه افسار زندگی تان را به دست بگیرید

نویسنده: نیر ایال 

با همکاری جولی لی

مترجم: فاطمه علی پور تنگسیری

تعداد صفحات کتاب: 299 صفحه

حجم فایل: 24.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

تغییر سخت است. ما برای تغییر نظر افراد، از ترفندهای اقناع استفاده می‌کنیم و فشار می‌آوریم، اما حتی پس از تمامی این کارها، معمولا تغییری ایجاد نمی‌شود. زیرا هنگامی که تلاش می‌کنیم ذهن افراد را تغییر دهیم، خود آن‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 265
راز سایه با اشاره به زندگی افراد مختلف و بررسی داستان آن ها نوشته شده و به طور کلی به خواننده کمک می کند که به حال خوب برسد و پس از پایان هر فصل تمریناتی تحت عنوان گام های شفابخش ارائه می کند.
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 6732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *