تکه هایی از یک کل منسجم

قیمت اصلی 48.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

(چاپ پانزدهم)

نویسنده: پونه مقیمی

تعداد صفحات کتاب: 364 صفحه

حجم فایل: 1.53 مگابایت

دانلود کتاب تکه هایی از یک کل منسجم pdf

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در زمینه توسعه فردی و روانشناسی نوشته شده و یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران است.

کتاب حاضر، از شناساندن بالاترین سطح روابط انسانی شروع می‌شود و در آخر به تنهایی بشر می‌رسد، و نشان می‌دهد که با خودشناسی می‌توان صمیمیت و روابط پایدارتری را ایجاد نمود. نویسنده با واقع نگری از شما می‌خواهد خودتان را بپذیرید و در نهایت آرامش را بیابید.

از مهم‌ترین خصوصیات کتاب تکه هایی از یک کل منسجم، زبان ساده و لحن صمیمی و خودمانی آن است که مخاطب خیلی راحت و سریع با آن ارتباط برقرار می‌کند به طوری که دیگر قصد زمین گذاشتن کتاب را ندارد. این اثر توسط یک روانشناس نوشته شده که از نقاط قوت کتاب به حساب می‌آید.

خلاصه کتاب

پونه مقیمی در کتاب حاضر تلاش کرده تا از جزییات و بعضاً حتی حواشی زندگی، نکات مهم و ساده‌ای استخراج کند که برای رسیدن به آرامش و موفقیت نسبی در زندگی، به آن‌ها نیاز داریم. او در صفحهٔ اینستاگرامش هم همیشه تکرار می‌کند که «تنهایی نقص نیست» و وقتی نوشته‌های او را در یک مجموعهٔ مشترک، یعنی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم می‌خوانیم، می‌دانیم که این فقط یک شعار نیست.

در مجموع، می‌توان گفت پونه مقیمی نمونه‌ای بسیار خوب برای کسانی‌ست که می‌خواهند بدون تجمل گرایی و ادعای بی‌اساس عقاید و حرف‌هایشان را بنویسند و حتی کمک کردن به یک یا چند نفر، می‌تواند برای آن‌ها انگیزه شود. اگر به نوشتن علاقه دارید و فکر می‌کنید موانع زیادی سر راهتان هست، یادتان باشد پونه مقیمی هم از وبلاگ‌نویسی و روایت شخصی‌اش از زندگی روزمره، به یک نویسندهٔ روبه‌رشد تبدیل شد!

این کتاب، حاوی تکه هایی از یک کل منسجم است؛ کلی که هنوز تکمیل نشده، اما در مسیر پیداشدن و بیرون‌ آمدن از ابهام است. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درونِ شما را بیدار و به پیدا شدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند.

این کتاب در نه فصل و حول محور خودشناسی و نگاه به درون به رشته تحریر درآمده و با استقبال خوب خوانندگان فارسی زبان مواجه شده‌ است. نویسنده در این کتاب، با بهره‌گیری از دانش روانشناسی و تجربیات خود، به خواننده کمک می‌کند تا با نگاهی عمیق‌تر به خویشتن، و زندگی نگریسته تا به شناخت بهتری از خود و دیگران دست یابد.

در فصل اول کتاب، نویسنده به مفهوم خودشناسی و اهمیت آن در زندگی پرداخته و در فصل‌های بعدی، به سراغ موضوعاتی مانند مسئولیت‌پذیری، پذیرش، عشق، خشم، تنهایی، و مرگ می‌رود. کتاب تکه هایی از یک کل منسجم برای افرادی که به دنبال رشد و تعالی فردی هستند، و همچنین افرادی که به دنبال درک بهتر خود و دیگران هستند، کتابی مفید و ارزشمند است.

معرفی نویسنده

پونه مقیمی، متولد سال ۱۳۶۱، روانشناس و روانکاو ایرانی است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده‌ است.

او همچنین دوره‌های تخصصی روانکاوی را در ایران و خارج از ایران گذرانده. پونه مقیمی از سال ۱۳۹۳ به عنوان روانشناس و روانکاو در تهران مشغول به کار شد. او همچنین به عنوان مدرس و سخنران در زمینه‌های روانشناسی و روانکاوی فعالیت می‌کند. کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اولین کتاب اوست.

جملاتی از کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

  • از دست دادن فرصت‌ها، جزئی از جریان زندگی است. نمی‌توان با این موضوع مبارزه کرد، حسرت خوردن، تنها واقعیت را از ما دور می‌کند. اما ما آن درد را باید درکش کنیم و اجازه دهیم از بدنمان عبور کند.
  • ما برای قبول اینکه باید با بعضی آدم‌ها، موقعیت‌ها و شرایط خداحافظی کنیم، به زمان احتیاج داریم. زمان باید بگذرد. ذهن ما باید هزاران داستان متقاعد کننده بسازد تا آرام‌آرام به لحظۀ خداحافظی نزدیک شویم. به‌هرحال چه تصمیم بگیریم چه همچنان خودمان را معلق نگه داریم، لحظه‌های خداحافظی فرا می‌رسند.
  • باید بخشید. باید خودمان را برای تمام حماقت‌ها، انتخاب‌های تلخ و برای تمام بدی‌هایی که انجام داده‌ایم ببخشیم. بخشش که آغاز شود، ادامۀ جاده دیده می‌شود. جاده‌ای که هنوز مسافرش هستیم و هنوز ادامه دارد. بار گناه را که بر زمین بگذاریم، قدم‌هایمان سبک‌تر می‌شود.
  • جهان درونی ما بخشی از هویت ما است. بخشی از اراده‌ای است که شاید مدت‌ها است که آن را گم کرده‌ایم.
  • ما انتظار داریم کسی باشد، چیزی و یا نیرویی فراتر از ما تا به ما پرواز را بیاموزد، پرواز از فراز دردها و رنج‌ها. حقیقت این است که قصۀ پرواز یک قصۀ قدیمی شکست خورده است.

بخشی از متن

در کتاب تکه هایی از یک کل منسجم می‌خوانیم: ما از ویژگی هایی در آدم‌ها متنفریم که به نوعی از همان ویژگی‌ها رنج می‌بریم: یا با آن ویژگی‌ها زخمی شده‌ایم و یا با همان ویژگی با دیگران رفتار می‌کنیم و متوجه نیستیم، اما تمام سعی خود را می‌کنیم که آنها را نبینیم و تا زمانی که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا دیگران در خشم‌ها و تحلیل‌های ما، مقصر، گناهکار و تنفرآمیز باشند نمی توانیم از رنج‌های درون‌مان خلاص شویم.

لازمه‌ی رها شدن از رنج‌ها، دیدن ویژگی های درونی ناخوشایندمان است، به جملات، تحلیل‌ها و نوع نگاه‌مان در خشم هایمان و نوع به تصویر کشیدن آن آدم‌ها بر در داستان هایمان نگاه کنیم، جملات تکرار شونده را پیدا کنیم، با کمک این جملات به درونمان نزدیک می‌شویم. اگر تصمیم بگیریم که خود را بشناسیم، راه سختی را شروع خواهیم کرد…

راه سختی که فقط با صادق بودن و بررسی افکار ما نسبت به دیگران می‌تواند به رهایی ما کمک کند: رهایی از کوری خودمان در مورد واقعیت درونی‌مان. اگر با ذره‌بین نکته‌سنج و تحلیل‌گری که در دست داریم تا اشتباه و ویژگی های بد دیگران را پیدا کنیم و نقد کنیم و اگر جرات داشته باشیم و بتوانیم ویژگی های ناخوشایند خود را ببینیم، دوست داشتن خودمان شروع می‌شود. (ص54 کتاب تکه هایی از یک کل منسجم)

دوست داشتن واقعی خود را ببینیم: دوست داشتن خود زمانی شروع می‌شود که متوجه می‌شویم چقدر از برخی ویژگی های درونی‌مان ناراضی هستیم و این شروع پذیرش درون‌مان است. این پذیرش ما را با خود مهربان می‌کند و حتی ما را با دیگران در صلح و آرامش قرار می‌دهد، چون متوجه می‌شویم که چقدر در درون همه‌ی ما ویژگی های متعارض و سختی وجود دارد و چقدر با همین ویژگی‌ها به یکدیگر حمله کرده‌ایم و به ما حمله شده است.

دوست داشتن خود، پذیرش خود است، ما با پذیرش خود در صلح قرار می‌گیریم و از همین صلح درونی تغییر آغاز می‌شود:  تغییر ویژگی هایی که دوستشان نداریم به رفتارهای بالغ‌تر و همدلانه‌تر. حالا تمرین ما این است که ببینیم با دیدن بخش‌های ناخوش خود چطور در مورد خودمان فکر می‌کنیم؟ آیا سرزنش می‌کنیم؟ آیا هر لحظه خودمان را قضاوت می‌کنیم؟ (ص55 کتاب تکه هایی از یک کل منسجم)

آیا شبیه مادر و پدری نامهربان شروع به کتک زدن و آزار و تمسخر خودمان می‌کنیم؟ آیا کم‌صبر و ناآرام در مقابل خودمان هستیم؟ تمام این سوال‌ها به ما نشان می‌دهد که چطور با خودمان رفتار می‌کنیم! ما برای آنکه بتوانیم روابط پایدار و صمیمانه‌ای را تجربه کنیم ابتدا باید به خود با تمام ویژگی هایی که داریم مهر بورزیم، آنگاه متوجه ارزش خودمان می‌شویم.

و می‌توانیم روابط آسیب‌زا را شناسایی کنیم و می‌توانیم بهترین تصمیم‌ها را برای خود و روابطی که داریم، بگیریم. وقتی خود را دوست داشته باشیم می‌توانیم با ملایمت و صبر، ویژگی هایی که دوست نداریم را در خود تغییر دهیم. یادمان نرود هر تغییر رفتار و ویژگی به عشق و ملایمت احتیاج دارد نه سرزنش و کتک. خودتان را تصور کنید، اگر نمی توانید صورت‌تان را به یاد آورید از عکس‌های کودکی‌تان کمک بگیرید.

برگردید به گذشته، از کودکی تا امروز را مرور کنید، شبیه به آدمی که خارج از خود ایستاده و فیلم زندگی‌اش را مرور می‌کند. به صورت خودتان در کودکی نگاه کنید، به چشم‌ها و فرم موهایتان، به جزییاتی که مال شماست و انگار توجه‌ای به آنها نداشته اید و رفتارها و ویژگی هایتان نگاهی بیندازید، سعی کنید خود را حس کنید. (ص56 کتاب تکه هایی از یک کل منسجم)

در تمام این سال‌ها در تمام فراز و نشیب‌های زندگی در تمام تصمیم های درست و نادرست زندگی‌تان به چشم‌های خود نگاه کنید و اجازه دهید عشق جاری شود، شاید باید تمام این سال‌ها را تجربه می‌کردم تا جایی در مسیر زندگی با تو برخورد کنم، روزی که پیدات کردم درست شبیه همان زمانی بود که گمت کرده بودم، ترسیده و زخمی. این تصویر مدت‌ها بود از ذهنم پاک شده بود اما چشمانت را شناختم همان چشمان زیبای آشنا…

نقد کتاب تکه هایی از یک کل منسجم pdf

در واقع کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را می‌توان چکیده‌ای از کتاب‌های «هنر خوب زندگی کردن»، «هنر شفاف اندیشیدن»، «شفای زندگی» و «پروژه شادی» در نظر گرفت؛ اما بر خلاف کتاب‌های معمول که نوعی مثبت اندیشی کاذب را توصیه می‌کنند این کتاب در فضایی کاملا واقع بینانه سیر می‌کند.

تکه هایی از یک کل منسجم کتابی اساسا غیرداستانی است اما ردپای قصه‌ها و داستان هایی را که نویسنده به قول خود از تجربه بیمارانش گرفته است، می توان در آن دید.

با اینکه با یک کتاب روانشناسی روبرو هستیم اما نویسنده قصه‌های زیادی دارد و از آن‌ها کمک گرفته تا مخاطب به سادگی بتواند آن را درک کند. به زبان امروز می‌توان از واژه کتابِ داستان روانشناسی‌طور نیز برای این کتاب استفاده کرد.

برای کسانی که مایل به کنکاش درونی و خودشناسی هستند، کتاب تکه هایی از یک کل منسجم گزینه‌ ایده‌آلی است که فرصت خواندن آن را نباید از دست داد.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1682 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تکه هایی از یک کل منسجم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *