احساس رضایت

قیمت اصلی 39.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

راهکارهای موثر جهت دستیابی به شادی پایدار همراه با راهکار عملی

نویسنده: رابرت الکس جانسون، جری رول

مترجم: فریبا مقدم

حجم فایل: 3.31 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 138 صفحه

کتاب احساس رضایت

دانلود کتاب احساس رضایت pdf

موهیت هایی که در کتاب احساس رضایت ذکر شده، بسیار کاربردی و موثر هستند.

نیروهای زندگی امروزی پیوسته ما را وامی دارند که به چیزهای بیشتر دست یابیم و برسیم و در عین حال ما را در جستجوی احساس رضایت به دنیای بیرون سوق می‌دهند. اما رابرت الکس جانسون و جری رول، ما را به درون و به درکی عمیق از شادی حقیقی و ماندگار هدایت می‌کنند.

نویسنده‌ها به جای موکول کردن شادی و خرسندی به زمانی دیگر، مکانی متفاوت و شرایطی بهتر، ما را تشویق می‌کنند «آنچه هست» را بررسی کرده و بپذیریم. این اثر، همه ابزارهای لازم از جمله داستان، اسطوره، شعر و تمرین‌های عملی برای بدست آوردن احساس رضایت حقیقی در همین لحظه و همین مکان را در بردارد.

خلاصه کتاب

کیست که خواستار احساس رضایت نباشد؟ با این وجود در زندگی امروزی ما، نارضایتی همه گیر شده است. حکایت غم انگیز زمانه‌ی ما این است که به هرچه دست پیدا کنیم، هر اندازه پس انداز کنیم، هر میزان برکت در زندگی داشته باشیم، این همه هرگز کافی نیستند. هر خواسته‌ای را که رفع می‌کنیم، همیشه خواسته‌ی دیگری برمی‌خیزد.

شاید خانه‌ای در محله‌ای گران قیمت داشته باشیم و بیش از بیل گیتس درآمد داشته باشیم، اما احساس کافی بودن و اشباع شدن همواره می‌لغزد و می‌رود. این موضوع از آن روست که احساس رضایت، نتیجه‌ی آنچه در زندگی داریم یا انجام می‌دهیم نیست. بسیار خوب، شاید هنوز ذراتی از رضایت در آنجا باشد اما آنها هم پس از مدت کوتاهی، دیگر ما را راضی نمی‌کنند و عطش ما بیشتر می‌شود.

هر اندازه هم بکوشیم، هیچ میزانی از دارایی، قدرت یا اعتبار اجتماعی، احساس رضایت را برای مدتی بلند فراهم نمی‌کنند. این راهنمای آموزنده، خردمندانه و ملایم به نوعی می‌خواهد ما را به کمال برساند؛ مطمئنا کار سختی است ولی نویسنده‌ها بر اساس تئوری کارل گوستاو یونگ روانکاو شهیر سویسی به زبانی ساده، روان و کاملا کاربردی این کار سخت را برای شما سهل و آسان خواهند کرد.

بخشی از متن

در کتاب احساس رضایت می‌خوانیم: امروز همه‌ی قلب ما؛ من، من، من است. مردم عموما این جمله را خیلی دوست دارند. آنجا که خواست و اراده باشد، راه حلی هم هست. و «من» راهی پیدا خواهم کرد. گاهی حتی زمانی که دست از کار کردن می‌کشیم ذهن همچنان پیش می‌رود. در اینجا تمرین مفیدی برای گوش دادن به صدای خردی که بیرون از «من» وجود دارد، ارائه می‌شود.

در بسیاری از سنت‌های معنوی، قلب و نه ذهن مرکز خرد است. ندای قلب در دعا، مراقبه و خیال شنیده می‌شود. جایی ساکت را پیدا کنید و چشم هایتان را ببندید. دست‌تان را روی قلب‌تان بگذارید و چند نفس عمیق بکشید. اکنون به چیزهایی فکر کنید که طی هفته انرژی‌تان را در آن سرمایه گذاری کرده اید. هر یک از آنها را در نظر بگیرید و ببینید در ایجاد احساس رضایت سهم داشتند یا شما را از رسیدن به آن باز داشتند.

اکنون در حالی‌که هنوز فهرست این کارها را در ذهن‌تان دارید، در نظر بگیرید که در مورد این تقسیمِ انرژی‌تان در کارها چه احساسی پیدا می‌کنید. همچنان که آرام و آهسته نفس می‌کشید، توجه‌تان را به قلب خود بازگردانید و بپرسید برای رضایت آن چه چیزی لازم است. قلب‌تان چه چیزی طلب می‌کند؟ نگران نباشید که پاسخ حتما بلافاصله بیاید، فقط منتظر شوید و گوش دهید. اگر پاسخ پیچیده به نظر می‌رسد، آنگاه معلوم است که شخصیت بیرونی شما دخالت می‌کند.

برای خودِ درونی همه چیز ساده است. توجه کنید که چه احساساتی پیدا می‌کنید. سپس در نظر بگیرید که قلب‌تان بر عکس خواسته‌های ذهنی‌تان می‌خواهد پول، زمان  و انرژی‌تان را در برای چه کاری سرمایه گذاری کند. برای کمک به ذهن در تسلیم کردن دستور کارهایش به مدتی کوتاه داستانی کهن از هند را برایتان نقل می‌کنیم. (ص98 کتاب احساس رضایت)

در زمان‌های قدیم، مردی بسیار زیرک زندگی می‌کرد که متاسفانه از خِرد بی‌بهره بود. او با قدرت عظیمش جنگ با خدایان را اعلام کرد و گفت که فردی باهوش می‌تواند بهتر به کارهای خلقت رسیدگی کند. مرد زیرک در جنگ شکست خورد اما کشته نشد. با آنچه از هوش و قدرتش مانده بود، به قلمرو زمینی‌اش بازگشت و تصمیم گرفت دسته‌ای از مردان استثنایی را جمع کند و دوباره به جنگ خدایان برود.

مرد زیرک درختان را آزمود و تصمیم گرفت که مردانش را به صورت درخت پرورش دهد و بزرگ کند؛ به این ترتیب مردانِ درختی او بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از قبل می‌شدند. درختان سریع‌تر میوه می‌دادند و مشکلات‌شان از انسان‌ها کمتر بود. دیگر می‌شد از تمامی راه‌های انحرافی، نظیر خواستگاری زناشویی، بچه دار شدن و بزرگ کردن بچه‌ها اجتناب کرد. این برنامه خیلی خوب اجرا شد،  حداقل در عمل.

و مرد زیرک به زودی لشگری از ابرانسان هایی داشت که هر دستوری که به آنها می‌داد انجام می‌دادند. اما خدایان دیدند که چه خطای بزرگی صورت می‌گرفت. بنابراین گانشا خدایی با سرفیل را فرستادند که به مرد زیرک کمی خرد ببخشد. گانشا به طرز حیرت انگیزی از عهده‌ی انجام این تکلیف برآمد و مرد را متقاعد کرد که لشکری از مردان قدرتمند اما ناسالم را گرد آورده بود. (ص99 کتاب احساس رضایت)

مرد زیرک فقط توانسته بود سر انسان را روی درخت برویاند، زیرا تصور می‌کرد که ذهن انسان تنها بخش مفید اوست. اما در نتیجه‌ی مداخله‌ی گانشا، او که دیگر توسط خرد الهی آرام شده بود، این اشتباه را دید و توبه کرد. مرد زیرک پیشنهاد کرد که تمام مردان درختی را که فقط سر داشتند نابود کنند؛ اما گانشا راه حلی بهتر پیدا کرد و به این ترتیب بود که نارگیل خلق شد…

نقد کتاب احساس رضایت pdf

ای کاش‌های زیادی در زندگی ما وجود دارد. همه ما در زندگی‌مان متوجه شدیم که بعضاً آنچه را که داریم نمی‌خواهیم و آن چه را که نداریم به شدت طالبش هستیم. مثلاً حسرت می‌خوریم که چرا فلان چیز را در زندگی‌ام ندارم. خلاصه اینکه همه این موارد موجب می‌شوند تا هیچ‌گاه طعم احساس رضایت را نچشیم!

کتاب حاضر تکانی اساسی به باورهای شما می‌دهد و به شما می‌گوید با این اوضاع و احوال چگونه احساس راضی بودن را به زندگی خود برگردانید. ما انسان‌های امروزی، در بیرون از وجود خود به دنبال کسی یا چیزی می‌گردیم تا احساس رضایت و کامل بودن را در ما ایجاد کند، درحالی‌که این حس چیزی بیرون ازخود ما نیست بلکه تجربه‌ای درونی است: به مفهوم آسایش و راحتی با آن چیزی است که داریم.

با درک این موضوع می‌توانیم از هدر رفتن بیهوده انرژی جلوگیری کرده و در مسیری پربار قرار بگیریم. ما مردم امروزی میل داریم باور کنیم با رسیدن به خواسته هایی که داریم، راضی می‌شویم؛ اما این‌طور نیست. این حس از توانایی ما در سامان بخشیدن به خواسته هایمان با توجه به آنچه هست، رشد می‌کند.

هنر تحقق بخشیدن به احساس رضایت، فرآیندی فعال و پویاست. می‌توان چنین تصور کرد که راضی بودن، حرکتی است موزون میان آرزوها و واقعیت، میان آنچه می‌خواهیم و آنچه به دست می آوریم.

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “احساس رضایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *