اسب های خالدار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
اسب های خالدار (nbookcity.com)

دانلود کتاب اسب های خالدار

اسب های خالدار یکی دیگر از رمان های کوتاه ویلیام فاکنر خالق آثاری همچون گور به گور و خشم و هیاهو است که توسط احمد اخوت به فارسی ترجمه شده است. این کتاب برای اولین بار در سال 1931 منتشر شده است. در این کتاب نیز شخصیت فلم اسنوپس که در بسیاری دیگر از آثار این نویسنده حضور داشت دیده می شود که مسئول رسیدگی به اسب های یه منطقه سرسبز می باشد.

بخشی از متن اسب های خالدار

کمی قبل از غروب مردهائی که دم ایوان دكان لمیده بودند چشمشان به گاری رو بسته ای افتاد که از سمت جنوب در حالی که قاطرهائی آنرا می کشیدند به طرف آنها می آمد. پشت سر گاری قطاری از موجوداتی ول میزد که حتی از فاصله دور هم مشخص بود موجودات زنده ای هستند. در زیر نور یکنواخت دم غروب آن موجودات قد و نیم قد رنگارنگ به نظر می رسیدند: درست مثل اینکه کسی يك رديف پوستر رنگارنگ را -مثلا پوسترهای يك سيرك روی تابلوی اعلانات – نامنظم و چند تا در میان تا نصفه پاره کرده باشد.

قطار دنباله گاری با آن رنگها و اندازه های متفاوت، در حالیکه حرکت دسته جمعی آنها موج بخصوصی داشت مانند دنباله يك بادبادك – پشت سر گاری در حرکت بودند. یکی از مردها پرسید: این دیگه چه کوفتيه؟ کوئی جواب داد:یه سیرک هست. داشتند از جایشان بلند می شدند و چشم آنها به گاری بود. حالا دیگر می توانستند به خوبی دنباله گاری را از نزديك ببينند: یك گله اسب بود. دو مرد هم سوار گاری بودند.

معرفی نویسنده

ویلیام فاکنر در سبک‌های گوناگون شامل رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است. شهرت او عمدتاً به خاطر رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش است که بسیاری از آن‌ها در شهر خیالی یوکناپاتافا  اتفاق می‌افتد که فاکنر آن را بر اساس ناحیهٔ لافایت، که بیشتر زندگی خود را در آنجا سپری کرده بود و ناحیه هالی اسپرینگز/مارشال آفریده‌است.

ویلیام فاکنر یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و مشخصاً ادبیات جنوب آمریکاست. با اینکه اولین آثار فاکنر از سال ۱۹۱۹، و بیشترشان در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ منتشر شده بود،وی تا هنگام دریافت جایزهٔ نوبل در سال ۱۹۴۹ نسبتاً ناشناخته مانده بود. حکایت و رمان آخر او چپاولگران برندهٔ جایزه پولیتزر داستان شدند. در سال ۱۹۹۸، مؤسسه کتابخانه نوین رمان خشم و هیاهوی او را ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن بیستم قرار داد، او بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی بین دو جنگ جهانی شناخته می‌شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. ارباب و نوکر
  2. سپتامبر بی باران
  3. پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند
  4. پیردختر

تعداد بازدید: 835 بار

William%20Faulkner%20 %D9%88%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%85%20%D9%81%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B1 4

عنوان کتاب: اسب های خالدار

نویسنده: ویلیام فاکنر

مترجم: احمد اخوت

تعداد صفحات کتاب: 198 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 338
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *