بنویس تا اتفاق بیفتد

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
بنویس تا اتفاق بیفتد (nbookcity.com)

دانلود کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

بنویس تا اتفاق بیفتد کتابی ست به قلم هنریت کلاوسر که در ۲۴۵ صفحه گردآوری شده است. یک کتاب فوق العاده عالی درمورد نوشتن و خلق کردن است.

خانم هنریت کلاوسر در دانشگاه های مختلفی از جمله واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و… تدریس کرده است و سمینارهای متعددی در مورد روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است. بنویس تا اتفاق بیفتد در ۲۰ فصل نوشته شده است که در هر فصل نویسنده ماجرای فرد یا افرادی را بررسی می کند که از طریق نوشتن به خواسته ها و آرزو های خود رسیده اند. برای هر فردی این نوشتن و مکتوب کردن به طریقی جواب داده است.

عظمت و جایگاه نوشتن در تمامی ادیان از اهمیت بالایی برخوردار است، طوری که در قرآن کریم بارها به اهمیت نوشتن تأکید شده است. مفهوم و ایده اصلی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد هم تاکید بر نوشتن است و می خواهد خواننده کتاب را متقاعد کند که اولین مرحله برای تحقق خواسته ها و رسیدن به اهداف و آرزوها نوشتن آنهاست. وقتی که شما کتاب را می خوانید دیدگاه‌تان درباره نوشتن کاملاً تغییر می کند و یقین پیدا می کنید که نوشتن می تواند معجزه کند.

زمانی که خواسته های خود را به صورت مکتوب در می آورید:
  • اهداف و خواسته به وضوع مشخص می شوند
  • توجه فقط روی تحقق خواسته ها است
  • تصویر سازی ذهنی انجام می گیرد
  • تفکر و احساس با هم در یک راستا قرار می گیرند
  • توجه و تمرکز فقط روی نکات مثبت است
  • نوشتن نوعی تعهد برای تحقق خواسته هاست

با این اوصاف شما اگر می خواهید به خواسته های خود برسید باید حتما کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را بخوانید. مطالعه این کتاب باعث می شود باورها به نحوی شکل گیرند، چون که خیلی از افراد با نوشتن به آرزوها و اهداف خود رسیده اند پس ما هم می توانیم مانند آنها با نوشتن بتوانیم اتفاقات مثبتی را در زندگی رقم بزنیم.

خلاصه کتاب

همان طور که شما هم احتمالا می دانید در دنیا تحقیقات زیادی در مورد نوشتن انجام شده است، مثلا تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد که در آن از افراد هنگام فارغ التحصیل پرسیدند آیا اهداف خود را مکتوی کرده اند و آن را در جایی نوشته اند؟ که در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. اما تحقیق به همین جا ختم نمی شد…

در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی، و مشاهده کردند: افرادی که اهداف کتبی دارند از زندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند. تاثیر نوشتن اهداف را نمی شود انکار کرد و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال های زیاد روی این موضوع تاکید کرده است.

بخشی از متن کتاب 

زمانی که اهداف‌ تان را می‌ نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌ زا و طرح‌ های مختلف تراوش خواهد کرد. اینها خبرهای خوبی هستند، اما اگر آنها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ ها و طرح‌ های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد. تا ندانی چه می خواهی نمی توانی به آن برسی.  نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی.

خدا می تواند چیزی را که می خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می خواهی. اگر نمی دانید چه می خواهید، نوشتن را شروع کنید. نوشتن، مفهومی واقعی خود را خواهد ساخت.

وقتی می نویسیم قدر و ارزش چیزهایی را که بعدا به دست می آوریم، می فهمیم، اما وقتی نمی نویسیم مانند این است که پیروزی های کوچک را نادیده گرفته، آن ها را فراموش کرده و عادی تلقی می کنیم. این گونه به مرور قدرناشناس می شویم. اگر شما نیت چیزی را با فکر و احترام و دقت در سر داشته باشید، حتما به آن دست پیدا خواهید کرد. چرا خدا باید به تو بیشتر بدهد در حالی که تو در مقابل آنچه که داری ناسپاسی می کنی؟

نقد کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

فکرهای بزرگ بکنید ، موثراست . کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می گوید: « اگر بدانی چه می خواهی ، می توانی به آن برسی .» این که تعیین هدف ، تمرکز روی نتیجه ی کار و داشتن تصویری روشن از آنچه در زندگی به دنبالش هستید می تواند باعث تحقق رویاهای شما شود. عنصرکلیدی در تمام کتاب های موفّقیّت این است که هدف خود را بنویسید . نگران نوع کاغذ یاخودکاری که می نویسید نباشید.  تنها قانون این است که هر بار چیزی را می نویسید زیر آن تاریخ نوشتن و رسیدن به آن را بنویسید…

هرکسی می تواند این کار را انجام دهد و هیچ روش درست و غلطی برای این کار وجود ندارد زیرا هرکسی آن را به شیوه خودش ا نجام می دهد و باز هم موثر واقع می شود .  زندگی روایتی است که شما هم دستی در نوشتن آن دارید . ما بیش از حد نگران ظواهر امور هستیم اما چیزی که اهمیت دارد ایمان است ، ایمان به این که (خیراست). افکار ما مانند درخت آرزوها ست. هر چه فکر کنیم همان می شود. هر عملی که انجام می دهیم جهان بازتاب آن را به ما بر می گرداند و بالاترین عملی که از ما سرمی زند (اندیشه وتفکّر) است.

هر اندیشه ای که داشته باشیم، جهان انعکاس آن را در قالب حوادث و اتفاقات به ما برمی گرداند.

تعداد بازدید: 17,536 بار

Henriette Clauser هنریت کلاوسر

عنوان کتاب: بنویس تا اتفاق بیفتد

نویسنده: هنریت کلاوسر

مترجمان: علی اصغر شجاعی و پرستو عوض زاده

تعداد صفحات کتاب: 236 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.63 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

هوش هیجانی یا عاطفی توجیه می کند که چگونه افراد با آی کیوی متوسط در شغل و روابطشان موفق‌تر از افراد با آی کیوی بالاتر هستند. معمولا رهبران موفق از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1997
باربارا دی آنجليس در کتاب چطور به اینجا رسیدم ؟ راه های غلبه بر نا امیدی و شکست را بررسی کرده و به ما نشان می دهد هر شخص دارای استعدادهای خاصی است و باید به بهترین شکل از آنها استفاده کند و با خودباوری روحی و معنوی و یافتن دوباره ی دریچه های امید در زندگی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1371

2 پاسخ

  1. کتاب بسیار عالی هست .تو بحران وحال بد خوندم ودر همان فصل اول 60 خواسته ام رو نوشتم.نوری از خدا بود.ممنون

    1. ممنون از حُسن نظرتون، امیدواریم در تک تک لحظات زندگیتون موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *