به پیوست دوستت دارم

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
به پیوست دوستت دارم (nbookcity.com)

دانلود کتاب به پیوست دوستت دارم

کتاب به پیوست دوستت دارم به شدت تاثیر گذار، ساده و دلنشین است و حال خواننده را خوب می کند!

رمان پیش رو، داستانی در مورد انسان‌ها، اسرار و زمان است. در مورد انسان هايی که مانند بسته‌ها، اسرار را با لايه های درونی‌شان پنهان می کنند و  می‌پوشانند تا اينکه کسی پيدا شود که قادر به درک آن باشد. کسی که بسته را به‌درستی باز می‌کند و به آنچه درونش است دست می‌یابد. اين داستان کسي است که سفره دلش را باز کرده و گوهر وجودش را شناخته. کسي که به اسرار درونش پی‌ برده و وجود ديگران را هم بی‌پرده حس کرده است.

داستان درباره زندگی یک زوج جوان به نام هالی و گری در شهر دوبلین است. هنگامی که گری در اثر تومور مغزی می‌میرد، نامه هایی به قلم او به دست هالی سوگوار می‌رسد که روی آنها نوشته شده «به پیوست: دوستت دارم». هر نامه به هالی کمک می‌کند تا به زندگی بازگردد.

خلاصه کتاب

بیشتر افراد عشق خود را در دوران بزرگسالی پیدا می‌کنند، اما زوج کتاب به پیوست: دوستت دارم در نوجوانی با هم آشنا می‌شوند. این دو نفر در یک مدرسه درس می‌خواندند و دوستی آنها خیلی زود به عشق و سپس ازدواج تبدیل شد. هالی و جری زوج خوشبختی بودند و هیچ کس نمی توانست آنها را جدا از هم تصور کند، تا زمانی که مرگ جری در سی سالگی به زندگی مشترکشان پایان داد.

هالی بعد از این اتفاق از هم پاشید. تنها چیزی که به او در گذراندن آن روزهای سخت و تلخ کمک کرد نامه هایی بود که همسرش برای او به جا گذاشته بود: ده یادداشت عاشقانه سرشار از خاطرات، تسلی، عشق، شوخی و البته واقع‌بینی.

این بسته نامه با هماهنگی‌های جری، چند ماه بعد از مرگش به دست هالی می‌رسد. او باید در هر ماه، یک پاکت را باز کند و همانطور که نامه‌ها با گذشت زمان باز می‌شوند هالی آرام آرام شفا می‌گیرد. او با کمک دوستانش، خانواده پرجمیعت و شلوغش و همینطور افرادی که به او تکیه دارند می‌آموزد که زندگی همچنان ادامه دارد.

او یاد می‌گیرد که بخندد، بر ترس هایش غلبه کند و در این راه دنیایی را کشف می‌کند که هرگز از وجودش خبر نداشت. داستان این کتاب به مقاومت، رها کردن گذشته و یادگیری دوباره ی عشق می پردازد. رمان به پیوست دوستت دارم، نامه ای عاشقانه برای همه ی جهان است.

بخشی از متن کتاب

هالی ماشینش را پشت خانه والدینش پارک کرد. در حالی که در را قفل میکرد، با خود فکر کرد که خوشبختانه هوا عالی بود. آن هفته، گرمای هوا جایش را به باران پیاپی داده بود و هالی مدام با حالتی عصبی نگران مهمانیشان بود. اما خوشبختانه آن روز دوباره خورشید در آسمان می تابید و همه جا را گرم میکرد. پوست هالی کاملاً برنزه شده بود (این هم یکی از مزایای بیکاری بود چون فرصت کرده بود حسابی آفتاب بگیرد)

هالی از هدیه ای که برای خواهرش خریده بود بسیار راضی بود و مطمئن بود که کیارا از آن خوشش خواهد آمد. هدیه اش انگشتری به شکل پروانه بود که روی بالهایش نگین های صورتی به کار رفته بود. هالی این انگشتر را به این دلیل خریده بود چون با خالکوبی جدید و موهای صورتی اش همخوانی داشت. صدای خنده و شادی از باغ می آمد و هالی خوشحال بود که میدید همه ی اعضای خانواده و دوستان دور هم جمع شده اند.

دنیس به همراه تام و دانیل، تازه از راه رسیده بودند و روی چمن ها دراز کشیده بودند. شارون بدونِ جان، کنار مادرش نشسته بود و با هم گرم صحبت بودند. هالی شک نداشت که آنها داشتند در مورد او صحبت میکردند که چطور دارد با روند زندگی کنار می آید. مگرنه اینکه همین بیرون آمدنش از خانه معجزه ی بزرگی محسوب میشد؟ هالی به اطراف نگاه کرد و وقتی جک را ندید اخمهایش در هم رفت.

از وقتی کمد جری را تمیز کرده بودند از او فاصله میگرفت. درست است که گفته بود میخواهد در خلوت زندگی کند اما منظورش این نبود که تنهایش بگذارند. هالی تعجب میکرد چون جک کسی بود که حتی وقتی بچه بودند او را خوب درک میکرد. شکمش پیچ و تابی خورد، امیدوار بود حالش خوب باشد. كيارا وسط باغ ایستاده بود و سر همه فریاد میکشید و از اینکه مرکز توجه بود، بسیار شادمان بود.

بلوز صورتی که به موهایش می آمد و شلوارک جین به تن داشت. همین که هالی نزدیکش شد، کیارا هدیه اش را از دستش کشید و به سرعت بازش کرد. هالی خوشحال بود که وقت زیادی صرف بسته بندی اش نکرده بود. کیارا او را در آغوش گرفت و گفت: «وای هالی خیلی خوشگله.» «میدونستم خوشت میاد» هالی خوشحال بود که انتخاب درستی کرده چون در غیر این صورت خواهر دلبندش اعلام میکرد که هدیه ی به درد نخوری خریده…

نقد کتاب به پیوست دوستت دارم

رمان به پیوست دوستت دارم، کتابی است نوشته ی سسیلیا آهرن که برای اولین بار در سال 2004 به چاپ رسید. هالی بدون همسرش، گری، نمی توانست به زندگی ادامه دهد، تا اینکه روزی فرا رسید که او را مجبور به این کار کرد. آنها از آن دست زوج هایی بودند که می توانستند جملات ناتمام یکدیگر را تمام کنند.

زمانی که یک بیماری کشنده باعث مرگ گری می شود، هالی نمی تواند با این موضوع کنار بیاید و او را افسردگی شدیدی فرا می گیرد. اما به کمک نامه هایی که گری قبل از مرگ از خود به جای گذاشته بود، و همراهی خانواده و دوستان، هالی یاد می گیرد که دوباره بخندد، بر ترس هایش چیره شود و دنیایی را کشف کند که قبل از این اتفاقات، از وجود آن اطلاعی نداشت.

داستانی پرمعنا و تکان دهنده از عشق است. سیسیلیا آهرن، نویسنده محبوب ایرلندی روزهایی را به تصویر کشیده که هالی، بعد از مرگ همسرش سپری می‌کند. اثری دلنشین که به خوانندگان امید هدیه می‌دهد و برای آهرن نامزدی جایزه بهترین نویسنده تازه‌وارد را به ارمغان آورد.

رمان به پیوست دوستت دارم داستانی فوق العاده گرم و پراحساس، گزنده، طنزآمیز و باطن گرایانه دارد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 338 بار

Cecelia%20Ahern%20(%D8%B3%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%20%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%86)

عنوان کتاب: به پیوست؛ دوستت دارم

(پی نوشت: هنوز دوستت دارم)

نویسنده: سیسیلیا آهرن

مترجم: هدیه منصور کیایی

تعداد صفحات کتاب: 365 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.07 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این داستان ، عادت ها و باورها و حتی تقلید کردن از تجدد مورد تمسخر قرار داده است. و اما ایرادی که در داستانهای کلاسیک و این مجموعه داستان به چشم می خورد استفاده از کلمات ثقیل ادبی است
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 10185
شاید به رشد بدن خود علاقه‌مند باشید یا شاید نگران تغییرات پیش رو باشید. اما هرچه بیشتر دربارۀ بدنتان بدانید، به همان اندازه از میزان تعجب شما کاسته خواهد شد. بنابراین با واقعیات آشنا شوید. مطالعۀ کتاب‌ حاضر آغاز خوبی است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *