بین دیوانه و رودخانه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بین دیوانه و رودخانه (nbookcity.com)

دانلود کتاب بین دیوانه و رودخانه

کتاب بین رودخانه و دیوانه، نمایشنامه ای نوشته ی استیفن ادلی گرجیس است که نخستین بار در سال 2014 وارد بازار نشر شد. این نمایشنامه ی فوق العاده موفق که با شوخ طبعی، عطوفت، اشتیاق و تخیل کم نظیر، توانست انواع و اقسام جوایز ادبی، از جمله جایزه ی پولیتزر نمایشنامه، را درو کند. این نمایشنامه، داستان کمدی تاریکی درباره ی مردی است که تلاش می کند در دنیای در حال فروپاشی پیرامون، کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

والتر پاپس واشنگتن، یک افسر پلیس بازنشسته در نیویورک است. همسرش درگذشته و پسرش، جونیور، به تازگی از زندان آزاد شده است. والتر به خاطر این که تصادفاً توسط پلیس دیگری مورد هدف گلوله قرار گرفت، مشغول پیگیری شکایت خود از دپارتمان پلیس نیویورک است. به نظر می رسد که پس از سال ها زندگی میان رودخانه و دیوانگی، دیگر هیچ خبری از خاطرات روزهای قدیم در زندگی والتر نیست.

بخشی از متن کتاب

پاپس: آهای، رو حساب من با هم سرشاخ نشید. ببین، دیو، بیا مرد و مردونه بگو که امشب واسه چی اومدی و من هم برات همۀ خاگینه‌ها و قهوه رو بسته‌بندی می‌کنم می‌دم دستت تا خونه باهاش حال کنی، هان؟ آدری:‌ ای خدا! ما اومدیم که کمکت کنیم. من اومدم کمکت کنم، من هیچ‌وقت… پاپس: خیلی خب، اشکال نداره. آدری، بذار شوهرت هرچی دلش می‌خواد بگه. کارو: لازمه بگم حالا؟ باشه. والتر، تو باید این پرونده رو ببندی و با ادارۀ پلیس مصالحه کنی. امسال انتخاباته. دفتر شهردار هم خودش تا زانو توی ماجرای کشته‌شدن اون یارو ویلیامز گیر کرده.

پاپس: آره، ماجراش رو خوندم. انگار ادارۀ پلیس هنوز نتونسته عادت شلیک کردن به سیاه‌پوست‌های بی‌گناه رو ترک کنه. کارو: ببین، می‌گیرم چی می‌گی، والتر. فکر نکنی نمی‌فهمم، ولی می‌گم که آخه خدایی‌اش بعد این‌همه وقت… چند وقته؟… هشت سال، آخه به چی چسبیدی شما؟ هشت سال! بعدش‌ هم، والتر، می‌گم که آخه وکیل‌های شما با این عبارت «مضروب ساختن با سلاح گرم» چه چرتی می‌بافند واسه خودشون همه‌ش؟ پاپس: وکلای من طبق دستورات من عمل می‌کنند.

کارو: شما آدم باشخصیتی هستی، قبول. هشت سال پیش هم هر روز تو روزنامه‌ها عکست رو می‌زدند و همه درباره‌ات حرف می‌زدند و نارضایتی و عدالت‌خواهی و… دیگه همون‌ موقع باید نون رو می‌چسبوندی و هرچی می‌خواستی از این حروم‌ لقمه‌ها می‌گرفتی، ولی حالا چی؟ راستش اینه که دیگه غیر خودت و شاید این مجله‌های خانوادگی الکی… که دیگه اصلا کدوم خری اون‌ها رو می‌خونه این روزها؟ اصلا ببین، یه لطفی بکن، به خودت، بعد این قرار فقدان مدارک کافی رو امضا کن. یه چکی از این‌ها بگیر، حالا یک‌ کم کمتر از اونی که تو کله‌ته، بعد خوش و خرم باهاش زندگی کن جای اینکه…

نقد کتاب بین دیوانه و رودخانه

کتاب بین دیوانه و رودخانه نمایش‌نامه‌ای گرم و تپنده درباره یک پلیس بازنشسته که با اتهامات زیادی روبروست و می‌خواهند او را از خانه‌اش هم بیرون کنند. طنزی تلخ که در آن حتی زندگی و مرگ هم به پرسش گرفته می‌شود.از آن کمدی‌های خاص آشپزخانه‌ای که حرف‌های مهمی درباره زندگی طبقه متوسط، مسائل خاص تبعیض نژادی و حتی درونیات و خلقیات انسانی در خود دارد. قلم تیز  تا عمق وجود پیچیده انسان‌ها نفوذ کرده است.

تعداد بازدید: 288 بار

Stephen%20Adly%20Guirgis%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%81%D9%86%20%D8%A7%D8%AF%D9%84%DB%8C%20%DA%AF%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%B3

عنوان کتاب: بین دیوانه و رودخانه

نام دیگر این کتاب از ریورساید تا دیوانگی

برنده ی جایزه ی پولیتزر نمایشنامه سال 2015

برنده ی جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 2015

برنده ی جایزه ی لوسیل لورتل سال 2015

نویسنده: استیفن ادلی گرجیس

مترجم: علی مجتهدزاده

تعداد صفحات کتاب: 143 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نمایشنامه دستهای آلوده در هفت مجلس است. اولین ‌بار در پاریس به تاریخ دوم آوریل ۱۹۴۸ در صحنه تأترآنتوان( به مدیریت خانم سیمون به ریو) به صحنه گردانی پیروالاد، همرا با دکور امیل-و-ژان برتن و طراحی اولگاشومانسکی اجرا شد.
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2618
این کتاب تکنیک های ماساژ مربوط به نقاط مختلف و روش های رفع درد و بیماری را به شما آموزش می دهد. هدف این کتاب آشنا کردن مردم با روشهای درمانی است
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *