تافته های جدابافته

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
تافته های جدابافته (nbookcity.com)

دانلود کتاب تافته های جدابافته

نکته ای که در سراسر کتاب تافته های جدابافته، توجه آدمی را به خود جلب می کند این است که اگر مایلیم کاری را به شکل بهتری انجام دهیم باید ساعت های بیشتری را برای آن وقت بگذاریم.

مالکوم گلدول در این کتاب نشان می دهد که موفقیت، به طور کامل با تلاش و زمان در هم آمیخته است. مسئله مهم دیگری که در این کتاب به چشم می خورد این است که انسان محصول همان فرهنگی است که در آن زندگی می کند و فرهنگ نیز تأثیر بسزایی بر تمام جنبه های زندگی ما دارد. درست است که موفقیت به مجموعه ای از عوامل فرهنگی و زمینه ای که از کنترل ما خارج است بستگی دارد اما آن چیزی که به طور کامل در اختیار ما قرار دارد و موفقیت ما را تضمین می کند، همانا میزان تلاش خود ما است. بنابراین در نهایت، ما مسئول موفقیت خود هستیم.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب تافته های جدابافته به بررسی زندگی افراد مشهور در تجارت، نابغه‌های علمی، ستارگان ورزشی و موسیقی دان‌ها می پردازد و نشان می دهد که آن‌ها چه وجوه اشتراکی باهم دارند. او به فراسوی نتایج چشم گیر، اسطوره‌ها و افسانه ها می نگرد تا معلوم کند چه توضیح درستی برای اشخاص بسیار موفق وجود دارد. این کتاب در نه فصل تدوین شده است.

این کتاب در سال 2008 به چاپ رسید. مالکوم گلدول در این کتاب، فاکتورهای موفقیت افراد مشهور در تجارت، نابغه‌های علمی، ستارگان ورزشی و موسیقیدان‌ها، مانند استیو جابز، بیل گیتس و بیتل‌ها را بررسی می‌کند و به سؤال‌های گوناگونی پاسخ می دهد: ضریب هوشی شما چه ربطی با میزان حقوقتان دارد؟ یک زبانشناس درباره ایمنی خطوط هوایی چه چیزهایی می تواند به ما بگوید؟ طرز صحبت فرزند شما با یک بزرگسال چگونه بر موفقیت‌شان در زندگی تأثیر می گذارد؟ شالیزارها چه ربطی به تبحر ریاضی دارند؟ و شما چگونه می توانید یک فرد با استعداد و درخشان در ریاضی را بدون گرفتن آزمون شناسایی کنید؟

گلدول در این کتاب با افرادی  نیز مصاحبه می کند که دارای ضریب هوشی بسیار بالا (195) بوده‌اند. اما هرگز به انسان های بسیار موفقیت تبدیل نشده‌اند. همینطور در فصل ۹ این کتاب نویسنده این ایده را مطرح می کند که موفقیت دانش آموزان در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف به شدت به محیط غنی از دانش اطراف آن‌ها بستگی دارد. در نهایت در انتهای کتابش می گوید که تافته های جدابافته را به خاطر اتوبیوگرافی زندگی خود ننوشته است اما می توان دلایل موفقیت او را نیز با همین روش سنجید.

ترجمه کتاب

این کتاب تا کنون با نام های مختلف و توسط افراد مختلف ترجمه شده است، از جمله می توان موارد زیر را نام برد :

  • کتاب نخبگان چگونه نخبه می شوند ؛ ترجمه فائزه عسکری و فرناز عسکری
  • کتاب از ما بهتران: داستان موفقیت ؛ ترجمه حامد رحمانیان
  • کتاب استثنایی ها: داستان موفقیت؛ ؛ ترجمه م.ع. سروری
  • کتاب غیرمعمولی ها: داستان موفقیت ؛ ترجمه محمدرضا فرهادی پور
  • کتاب داستان موفقیت نخبگان ؛ ترجمه نوشین طیبی
  • کتاب داستان موفقیت؛ ترجمه سپیده علی کاشانی، محمد ناصح

اما شاید بتوان گفت بهترین ترجمه این کتاب توسط خانم میترا معتضد با نام “تافته های جدا بافته” است که توسط انتشارات البرز به چاپ رسیده است. در این کتاب با دیدگاهی کاملا متفاوت به موفقیت و فرصت‌هایی که زندگی در اختیار ما قرار می‌گیرد نگاه شده است. و در مورد این مطلب صحبت می شود که چرا برخی از افراد موفق هستند و برخی نه. در واقع این کتاب به شما می‌گوید که بودن در جای مناسب و در زمان مناسب تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد داشت. مثال‌هایی که در این کتاب گفته می شود دید شما را به موفقیت تغییر می دهد.

بخشی از متن کتاب

صدای مجری برنامه به گوش رسید، «امشب شبکه مسابقه‌دهندگان با سخت‌ترین رقابتشان مواجه هستند. بینندگان عزیز، به کریستوفر لانگن خوشامد بگویید، که بسیاری وی را زیرک‌ترین مرد آمریکا لقب دادهاند.» دوربین آهسته چرخید و مردی قوی هیکل و عضلانی را نشان داد که در سنین پنجاه به سر می‌برد. مجری ادامه داد، «گفته می‌شود آدم عادی ضریب هوشی صد دارد. ضریب هوشی اینشتین صد و پنجاه بود. ضریب هوشی کریس ۱۹۵ است. او در حال حاضر مغز بزرگش را به تفکر پیرامون نظریهای درباره عالم واداشته است.

اما آیا جمجمه بزرگ او قادر است شبکه مسابقه‌دهندگان را که به دنبال جایزه یک‌میلیون دلاری هستند شکست دهد؟ بنشینید و مسابقه یکی در برابر صد نفر را تماشْا کنید.» لانگن درمیان کف زدن‌های پرشور جمعیت به روی صحنه آمد. باب ساجت، میزبان برنامه، از وی پرسید، «شما که فکر نمی‌کنید برای خوب پاسخ دادن به سؤال‌ها در مسابقه یکی در برابر صد نفر باید از هوش خیلی بالایی برخوردار باشید، نه؟» ساجت به طرز عجیبی به لانگن نگاه می‌کرد، مثل آنکه او یک نمونه آزمایشگاهی بود.

لانگن پاسخ داد، «درواقع من فکر می‌کنم این مزاحم کار باشد.» او صدای بم و قاطعی داشت. «برای برخورداری از ضریب هوشی بالا، شما تمایل دارید اختصاصی شوید، عمیق‌تر فکر کنید. از چیزهای کم‌اهمیت اجتناب می‌کنید. اما اکنون‌که من به این مردم عزیز نگاه می‌کنم» – او به شبکه مسابقه‌دهندگان نگاه کرد، خوشی و اشتیاق در چشمانش می‌درخشید اما نشان نمی‌داد که او در دل چقدر این روند را مسخره می‌داند -«من فکرمی کنم خوب عمل خواهم کرد.»

نقد کتاب تافته های جدابافته

ما برای شناخت افراد موفق، بیش از اندازه بر هوش، بلند پروازی و ویژگی های شخصیتی آنان متمرکز می شویم. ولی نویسنده کتاب تافته های جدابافته استدلال می کند که باید به دنیای پیرامون افراد موفق – مانند فرهنگ، خانواده، نسل و تجربه های فردی آنان – توجه کنیم. با درک بهتر عواملی که باعث موفقیت می شود، باید بتوانیم افراد موفق بیشتری را پرورش دهیم.

داستان موفقیت افراد بزرگ همیشه برای خوانندگان جذاب بوده است.مردم عادی همیشه به دنبال روشی هستند تا نبوغ این افراد را درک کنند و درنتیجه بتوانند از الگوی رفتاری افراد موفق را در زندگی خود تکرار کنند و درنتیجه از شانس موفقیت خودشان را افزایش دهند. اما به‌راستی چه چیزی در زندگی افراد موفق وجود دارد که آنها را از ما متمایز می کند؟ ملکوم گلدول در کتابش داستان زندگی و مسیر موفقیت این افراد را بررسی می کند و به خواننده نشان میدهد که چه رفتارهایی سبب موفقیت در زندگی و چه رفتارهایی سبب شکست می شود.

تعداد بازدید: 1,004 بار

Malcolm%20Gladwell%20 %D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%88%D9%85%20%DA%AF%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84 1

عنوان کتاب: تافته های جدابافته

داستان موفقیت

نویسنده: مالکوم گلدول

مترجم: میترا معتضد

تعداد صفحات کتاب: 250 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *