تختخوابت را مرتب کن

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
تختخوابت را مرتب کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب تختخوابت را مرتب کن

اگر فکر می‌کنید در بحرانی‌ترین دوران زندگی‌تان قرار دارید و نیازمند دلگرمی هستید یا چنانچه قصد آغاز کار یا گام‌ نهادن در مسیری پرپیچ‌ و‌خم را دارید، خواندن کتاب تختخوابت را مرتب کن را فراموش نکنید.

کتابِ حاضر روحیهٔ شما را برای ادامهٔ راه تقویت می‌کند. ویلیام اچ مک ریون، ژنرال بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا در کتاب خود، به بیان ده درسی که در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته، می‌پردازد. این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و درباره چیزهای کوچکی‌ست که می‌توانند زندگی‌ و شاید دنیا را تغییر دهند.

خلاصه کتاب

کتاب تختخوابت را مرتب کن دارای 10 فصل است و هر فصل به یکی از اصول رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا می‌پردازد. این رویکردهای رفتاری، ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند زندگی روزمره افراد و اجتماع را بهبود بخشد و به پیش ببرد. دریاسالار مک‌ریون چکیده این کتاب را در قالب سخنرانی جشن دانش‌آموختگی دانشگاه تگزاس انجام داده است.

فرمانده ویلیام اچ. مک‌ریون با افتخار در ارتش خدمت کرد. در سی‌وهفت سال خدمتش به‌عنوان یگان ویژه‌ی نیروی دریایی، در تمام سطوح فرمانده بود. مأموریت نهایی مک‌ریون با درجه‌ی دریاسالاری، فرماندهیِ تمام نیروهای عملیات ویژه‌ی ایالات متحده بود. او در حال‌ حاضر رئیس دانشگاه تگزاس سیستم است.

همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی، سخت و طاقت‌ فرساست؛ ولی گاهی با انجام کارهای پیش‌پا‌افتاده می‌توان به نتیجه‌ای دست یافت که زندگی را تخت تاثیر قرار دهد. عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب ردن تختخواب هم می‌تواند برای شروع یک روز نیروی انگیزشی شگفت‌آوری داشته باشد و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز خوب برای‌مان فراهم کند. برای تغییر چهان، اول تختخوابت را مرتب کن.

بخشی از متن کتـاب

نگاهی به اطراف انداختم. می‌توانستم تشویش و نگرانی را در صورت تعدادی از کارآموزها ببینم. مربی به صحبت‌هایش ادامه داد: «جوری آزمایش می‌شید که تابه‌حال هرگز تجربه نکردین.» بعد مکثی کرد و نگاهی به ما «جوجه‌ سربازها» انداخت. لبخندی زد و گفت: «بیشتر شماها این دوره رو تموم نمی‌کنین. مثل روز برام روشنه. تمام تلاشم رو می‌کنم تا پدر شماها رو دربیارم.»

مربی روی چند کلمه‌ی آخرش تأکید عجیبی داشت. «بدون هیچ رحمی شما رو داغون می‌کنم. شما رو جلوی هم‌تیمی‌هاتون خرد می‌کنم. کاری می‌کنم ورای محدودیت‌هاتون حرکت کنین.» سپس خنده‌ای شیطانی روی صورتش ظاهر شد. «درد خواهید کشید. خیلی خیلی خیلی زیاد.»…

«جنسیت، پیشینه‌ی مذهبی یا قومی، جهت‌گیری ذهنی و یا جایگاه اجتماعی شما مهم نیست. در این دنیا مشکلات ما مشابه است و درس‌هایی که برای غلبه بر این مشکلات و حرکت رو به جلو یاد می‌گیریم تغییر دادن خودمان و دنیای اطرافمان برای همه‌ی ما به شکلی برابر کاربرد دارند.»

 نویسنده در مقدمه کتاب آورده:

در روز هفدهم ماه می سال ۲۰۱۴، من افتخار این را داشتم که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کنم. اگرچه خودم هم از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم، ولی بعید می‌دانستم یک ژنرال جنگی که زندگی حرفه‌ای خود را در جنگ سپری کرده، خیلی مورد استقبال دانشجویان کالج قرار بگیرد. اما دیدن آن‌هایی که با اشتیاق برای شنیدن سخنرانی‌ام آمده بودند، مرا بسیار شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسید ده درسی که من در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفتم و اساس صحبت‌هایم را شکل می‌داد، مورد توجه جمعیت بسیاری قرار گرفته است.

این درس‌ها و تجربیات ساده را در تمرینات نیروی دریایی کسب کردم و هر ده درس در مقابل چالش‌های زندگی اهمیتی یکسان دارند و این مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از زندگی و دارای چه جایگاهی در جامعه باشید. در سه سال گذشته، بارها و بارها مردم در خیابان جلویم را گرفتند تا داستانشان را برایم تعریف کنند. همه‌ی آن‌ها می‌خواستند بیشتر در این‌باره بدانند که چطور این ده درس، زندگی‌ام را شکل داده و دوست داشتند افرادی را بشناسند که در دوران حرفه‌ای الهام‌بخش من بودند. این کتاب کوچک، تلاشی برای انجام این مهم است. هر فصل متن کوتاهی را در بر گرفته که حاوی یکی از همین درس‌هاست. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید!

نقد کتاب تختخوابت را مرتب کن

نکته‌ها و مطالبی که در کتاب تختخوابت را مرتب کن بیان می‌شود شاید در نگاه اول ساده و بسیار شبیه مطالب کتاب‌های موفقیت باشد. اما تفاوت اصلی این کتاب و نکات آن در این است که مک‌ریون خودش همه‌ی این نکات را رعایت و با آن‌ها زندگی کرده است. صرفا حرف‌هایی جذاب نیستند که در یک مکان راحت نوشته شده باشند. مثلا وقتی مک‌ریون در فصل دوم می‌گوید که «تو تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی» به معنای واقعی کلمه این موضوع را لمس کرده است و در حادثه وحشتناکی که براش اتفاق افتاد اگر تنها بود هرگز از عهده‌اش برنمی‌آمد.

ویلیام اچ. مک‌ریون در سال ۲۰۱۴ برای جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس نیز مطالب این کتاب را در قالب یک سخنرانی بیان کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. متن این سخنرانی در پایان کتاب نیز آمده است. در نهایت پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال یک کتاب کوچک، خوش‌خوان و تاثیرگذار هستید که تلنگری برای شما باشد حتما کتاب تختخوابت را مرتب کن را بخوانید.

کتابی فوق العاده از یک شخصی که وقتی حرف میزند احساس میکنید روبروی شما ایستاده و یا حتی این نوشته ها صدای درون شما است صدایی کا تا اکنون نشنیده بودید می توانین در کمتر از ۲ ساعت کل کتاب را بخوانید و در تمام عمر به یاد آن باشید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 2,145 بار

William H. McRaven ژنرال ویلیام اچ مک ریون

عنوان کتاب: تختخوابت را مرتب کن

چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و شاید دنیا را تغییر دهند

نویسنده: ژنرال ویلیام اچ مک ریون

مترجم: حسین گازر

تعداد صفحات کتاب: 74 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.35 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

جیم ران در کتاب پنج قانون پول که باید بدانيد، مثل یک مشاور خوب و باتجربه راهنمایی‌تان می‌کند. او نکات کوتاه و مهمی را بیان کرده است. نویسنده ده جنبه‌ی مختلف از زندگی را مورد بررسی قرار...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 419
طرح داستان کتاب محافظان متأسفانه بر اساس یک داستان واقعی بنا شده و مربوط به یک زندانی تگزاسی به اسم جو برایان است. جو سی سال پیش به خطا، به جُرم قتل زنش محکوم شد؛ جنایتی...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *