توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه (nbookcity.com)

دانلود کتاب توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه

کتاب توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه رمانی علمی و تخیلی با یک ماجرای آخرالزمانی هیجان انگیز است.

گروهی از افراد به قصد سفر به شابیان هور سوار قطاری می‌شوند. قطار در میانه راه در یک ایستگاه توقف می‌کند اما این توقف باعث تغییر سرنوشت مسافران قطار می‌شود چراکه اتفاقت عجیبی درست از لحظه توقف قطار در ایستگاه جمجمه می‌افتد. یک پزشک به همراه دستیارانش از طرف شرکتی به نام جمجمه سیاه وارد قطار می‌شوند و داروی عجیب و غیرمعمولی را به مسافران تزریق می‌کند.

زندگی هرکدام از این مسافران درست بعد از تزریق آن داروی عجیب دستخوش تغییرات و اتفاقات عجیبی می‌شود که نتیجه‌اش سردرگمی هرچه بیشتر شخصیت‌های کتاب و پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی‌شان است. اما مگر چه چیزی در آن دارو بوده که تا این حد باعث تحول زندگی آنان می‌شود؟

خلاصه کتاب

رمان توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه توصیف سرزمینی خیالی است که در آن پیشرفت علم و تکنولوژی به حدی رسیده است، که می توان با یک سرنگ،احساسات را از وجود آدم ها بیرون کشید و یا احساسات را به آنها تزریق کرد. شرکتی به نام «شرکت جمجمه ی سیاه»، قطاری را متوقف می کند و پس از تزریق «کینه»به مسافران، با «آمپول فراموشی»باعث می شود مسافران به خوابی عمیق بروند و در نهایت با لمس حسی جدید از خواب بیدار شوند. بی آنکه به یاد بیاورند چه برسرشان آمده و چه اتفاقی افتاد…

بخشی از متن کتاب

یادت باشه، دولت ممکنه به واسطه پول فراوانی که در اختیار داره در کشورهای دیگه نفوذ داشته باشه، اما ابدأ در بین کشورهای دیگر محبوب و مقتدر نیست، چه بسا منفور هم باشه. ما برای نفوذ در کشورهای دیگه باید از دولت استفاده کنیم، اما به محض اینکه مشتری دم به تله داد باید استقلال خود را اعلام نماییم. این رو فراموش نکنید، ما پیمانکار دولت هستیم و چنانچه کسی این وسط احساس خطر کند، این آنها هستند نه ما. لحظه ای رو تصور کنید که نسل جوان، دولت رو مقصر بیماری تمام روشنفکران و آزادی خواهان محبوب خود بداند… این دیگه هنر توست که چطور این موضوع را به اون احمق ها گوشزد کنی.»

در همین لحظه دارسیمن وارد تراس بزرگ شد. عینک آفتابی به چشم داشت و با گام هایی محکم به سمت آنها می آمد. «سلام. وقت به خیر، مورد مهمی است که باید همین الان به اطلاع شما برسانم.» بشین دارسیمن. گوش می کنیم.» دارسیمن صندلی خالی کنار گانوگ را کشید و نشست. کامپیوتر سه بعدی اش را همان جا باز کرد. امواج زیر نور خورشید به خوبی دیده نمی شدند. دارسیمن سعی کرد با تغییر نور صفحه نمایش، آن را واضح نماید. «اینجا را نگاه کنید.» وارد سایت محافظان جنگل های شابیان هور شد.

«دو تن از محافظان به نام های ایلن ” و برسین ۲۲ مقاله مفصلی در مورد حفاظت از جنگل های شابیان هور نوشته اند. اینجا رو ببینید، نوشته اند که دولت می خواهد با جعل اسناد، قسمت هایی از این میراث ملی را جهت ساخت و ساز تخریب نماید.» کبال جلوتر آمد و با دقت متن مقاله را خواند «این خبر چطوری به بیرون درز پیدا کرده؟» دارسیمن صفحه نمایش را بست و گفت: «نمیدونم، شاید جاسوس های زیادی در کابینه دولت کار می کنند.» نگاه کبال برای چند لحظه روی آبشار متمرکز شد. «اونها باید دستگیر بشن.» بیونسی گفت: «اما این کار ما نیست، دولت باید اونها رو دستگیر کنه.»

نقد کتاب توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه

آیا می‌شود در دنیایی زندگی کرد که همه چیز و همه کس گوش‌ به‌ فرمان شما باشند؟ مریم صرافین در کتاب توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن شرایطی برقرار است که همه چیز بر اساس خواسته‌های شخصیت اصلی داستان پیش می‌رود.

تزریق روزانه یک دوز خوشی می‌تواند نسخه‌ای باشد که پزشک برای شما تجویز کرده است. این جمله شاید در این دنیا دور از تصور باشد. اما در دنیای خلق‌شده توسط مریم صرافین، برنامه‌نویسی که کم‌کم به داستان‌نویسی روی آورد، به راحتی می‌توانید با نسخه‌ی پزشک یک سرنگ خوشی را به خود تزریق کنید و هرچه اندوه هست را از رگ‌هایتان بیرون بکشید یا برعکس با تزریق یک ویال نفرت به رگ‌هایتان، از هرچه که در این دنیا هست و نیست، بیزار شوید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 269 بار

%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81%20%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%AC%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%87%20 nbookcity.com

عنوان کتاب: توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه

نویسنده: مریم صرافین

تعداد صفحات کتاب: 402 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.61 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر با نام فرعی «فرهنگ دشواری های زبان فارسی»، کتابی است درباره ی غلط های رایج و متداول در زبان فارسی که در قالب فرهنگ لغت توسط استاد بزرگ ادبیات فارسی ابوالحسن نجفی نوشته شده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2530
هیجان و فراز و فرودهای داستان کتاب در محلی ساکت و متروک رخ می‌دهد و این تضادی دلچسب است. این کتاب نظر بسیاری از منتقدان به خود جلب کرده است و مقالات انتقادی مثبت فراوانی را برای آن نوشته‌اند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *