زندگی مشترک و حد و مرزهایش

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زندگی مشترک و حد و مرزهایش (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

موضوع اصلی کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش، عشق است. این حد و مرزها عشق را ارتقا می دهد و درمان، شکوفا و بارور می کند.

مهم ترین و اصلی ترین موضوع ازدواج، عشق است. زندگی مشترک از طریق علاقه، نیاز، رفاقت و ارزش های هر دو نفر مستحکم می شود؛ دو نفری که می توانند بر آزردگی، کم تجربگی و خودخواهی خود چیره شوند و به کمک هم زندگی ای را شکل دهند که به تنهایی نمی توانند از پس آن برآیند. عشق ذات خدا و جوهر زندگی مشترک است. این کتاب اطلاعات کاربردی، نمونه های جداول و پیشنهادهایی را به شما ارائه می دهد تا بتوانید تعیین حد و مرز در زندگی مشترکتان را عملی کنید.

خلاصه کتاب

جان تاون سند و هنری کلاود در کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش می خواهند به شما کمک کنند تا از طریق ایجاد فضای مناسب تر عشق را شکوفا کنید. آزادی و مسئولیت، فضای مناسبی برای رشد عشق ایجاد می کنند و در همین جاست که بحث حد و مرز یا حریم هر شخص مطرح می شود. این خطوط، حریم افراد را حفظ می کنند و در نتیجه عشق را ارتقا می بخشند. نویسنده ها سعی بر ارائه سبک‌ها و روش‌های مؤثر در شناخت، برقراری ارتباط و گفت‌وگو، توجه متقابل به نیازها و نهایتا بازسازی روابط آسیب‌ دیده یا گرفتار بحران دارند.

تنها در صورتی که زن و شوهر نیازها ، انتخاب ها و آزادی های یکدیگر را بدانند و به آن احترام بگذارند ، می توانند خود را آزادانه و عاشقانه به یکدیگر بدهند. مرزها “خطوط مالکیت” هستند که زن و شوهر را به صورت فردی تعریف و محافظت می کنند. هنگامی که آنها برقرار شوند ، یک ازدواج خوب می تواند بهتر شود و یک ازدواج کمتر از رضایت خاطر حتی می تواند نجات یابد. دکتر هنری کلود و جان تاون سند ، مشاوران و نویسندگان کتاب پرفروش مرزها ، به زوجین نشان می دهند که چگونه 10 قانون مرز را اعمال کنند که می تواند تفاوت واقعی در روابط ایجاد کند.

آنها به همسران و همسران کمک می کنند تا نقاط اصطکاک یا آسیب های جدی و خیانت در ازدواج خود را درک کنند – و فراتر از آنها به مراقبت ، احترام ، تأیید و صمیمیت متقابل که هر دو آرزو دارند ، می روند. کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش به زوجین کمک می کند: ۱. مرزهای شخصی خود را تعیین و حفظ کنید و به احترام همسر خود احترام بگذارید. 2. ارزش هایی را تعیین کنید که ساختار و معماری خداگونه برای ازدواج آنها شکل بگیرد 3. از ازدواج آنها در برابر انواع مختلف “مزاحمان” محافظت کنید 4. با همسری کار کنید که مرزها را درک کرده و برای آنها ارزش قائل است – یا با همسری که این کار را نمی کند همکاری کنید

بخشی از متن کتاب

بسیاری بر این باورند که ما انسانها همراه با رشد جسمانی، از نظر عاطفی هم خودبه خود رشد می کنیم؛ اما این درست نیست. بالا رفتن سن در بزرگ شدن موثر است اما کافی نیست. سالخوردگانی را می بینیم که نابالغ هستند و جوانانی را که متناسب با رشد سنی خود به بلوغ دست یافته اند. هارولد و سارا هنوز به طرز کودکانه ای با مشکل مزمن حد و مرز دست و پنجه نرم می کنند.

فرانک و جولیا این مشکل را حل کرده اند و به مراحل بسیار عمیق تر عشق و پختگی رسیده اند. مقصود ما این است که همین امروز، روز بنا کردن حد و مرزتان در زندگی مشترک است. باید بهترین استفاده را از امروز کرد. هر قدمی که امروز در روبه رو شدن با زندگی تان بردارید، تا پایان زندگی مشترکتان موثر خواهد بود و هر مشکلی را که بترسید با آن روبه رو شوید یا نادیده بگیرید نیز بر ادامه زندگی مشترک شما تاثیر خواهد گذاشت. شما به هر حال در جاده زندگی قدم برمی دارید.

تصمیم درباره اینکه در مسیری قدم بردارید که به زندگی هارولد و سارا می انجامد، یا در مسیری که به زندگی فرانک و جولیا منتهی می شود، با خودتان است. شاید شما و همسرتان هر دو حاضر به پذیرش حقایق و حد و مرز یکدیگر باشید. این آزاداندیشی کار را برای هر دو نفر بسیار ساده تر می کند و نشان می دهد که نسبت به ارزشها و رشد فردی دارای دیدگاه مشترکی هستید. اما اگر همسرتان مخالف حد و مرز باشد، برای روبه رو شدن با تعصب فکری او هم روشها وجود دارد.

نقد کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش می تواند منبع مفیدی در بهبود زندگی مشترکتان باشد.این مجموعه می کوشد با نگاهی کاربردی به نیازها و مسائل زندگی مشترک چه در مرحله انتخاب همسر و چه در دوران پس از ازدواج بپردازد. موضوع کتاب اصلاح، تغییر یا تنبیه همسرتان نیست. اگر نمی توانید خودتان را کنترل کنید، راه حل این نیست که یاد بگیرید فرد دیگری را کنترل کنید.

راه حل این است که راه و رسم خویشتن داری را، که یکی از نُه میوه روح است، بیاموزید. پس به این کتاب به عنوان راهی برای رشد و بلوغ فردی دیگر نگاه نکنید. کتاب حاضر بیشتر در پی آن است که به شما کمک کند صاحب اختیار زندگی خود شوید تا بتوانید همسرتان را دوست بدارید و حمایت کنید؛ بی آنکه بخواهید با ناتوان فرض کردن همسرتان، منجی او شوید یا با بیش از حد، توانا فرض کردنش، خود را تحت سلطه او قرار دهید.

تعداد بازدید: 699 بار

Dr.%20Henry%20Cloud%20 %D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C%20%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%AF

عنوان کتاب: زندگی مشترک و حد و مرزهایش

نویسندگان: هنری کلاود و جان تاون سند 

مترجم: فرناز فرود 

تعداد صفحات کتاب: 216 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان نشان میدهد که مارگارت در شرایطی که قرار داشته احتمالاً بیشتر از هر زن یا مرد دیگری همه تلاش خود را کرده است. کسانی که در اواخر قرون وسطی قصد در دست داشتن قدرت در اروپا را داشته اند، با سرعت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 561
کرگ گیلنر قصد دارد که در زندگی موفق شود؛ این موفقیت، مستلزم آن است که کرگ به دبیرستانی معتبر راه یابد تا بتواند شغل مورد نظر خود را انتخاب کند. اما به محض این که کرگ به دبیرستانی برجسته در منهتن وارد می شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *