عشق بدون بیداری ممکن نیست

آخرین ویرایش: 7 ماه قبل
عشق بدون بیداری ممکن نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست

کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست کمک می‌کند تا به شفافیت و آگاهی عمیق‌تری از زندگی و شگفتی وجود خود دست یابید.

آدیا شانتی یک روانشناسی، استاد معاصر معنویت و رهبر روحانیت است که آثار بسیاری در زمینه مدیتیشن، آگاهی، و روانشناسی عمیق نوشته و به تدریس دربارهٔ انسانیت و رهایی از تبعیض اجتماعی مشغول است.

کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست به عنوان یکی از منابع معنوی محبوب شناخته می‌شود و به خوانندگانی که به دنبال مطالبی در زمینهٔ توسعه شخصی و رشد روحی هستند، توصیه می‌شود. آدیا شانتی ایده‌ها و تجربیات شخصی خود را راهی به سوی شفافیت و تحول عمیق در زندگی انسان‌ها می‌داند.

خلاصه کتاب

در کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست نویسنده به بررسی مفهوم خلاء در زندگی و راه‌هایی که این مفهوم می‌تواند تبدیل‌ کننده‌ای در زندگی انسان‌ها باشد، می‌پردازد. او از منظر معنوی به مسائلی چون همدلی، عشق، آگاهی و شفافیت نگریسته و به خوانندگان کمک می‌کند تا بازتعریفی عمیق‌تر از زندگی و وجود خود داشته باشند.

آموزه‌های بیداری معنوی آدیا شانتی در کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست چکیده‌ی جلسات او با شاگردانش است. وی در سمینارها و گردهمایی‌های گوناگون از ماهیت بیداری معنوی سخن می‌گفت. علت انتخاب مطالب کتاب حاضر، مضامین معنادار و منسجم شانتی است که برای شاگردان او اهمیت خاصی داشتند. شانتی اساسِ کارِ خودش را رویارویی مستقیم شما با خودتان شرح می‌دهد.

اگر شما خودتان را به خوبی نشناخته باشید، چگونه ممکن است به روشن ضمیری دست یابید؟ شانتی مفهوم «حقیقت و آزادی» را با روش خاص خود انتقال می‌دهد و شما را دعوت می‌کند تا ذات حقیقی خود را بشناسید. او در سرتاسر کتاب حاضر شما را به سکوتی درونی سوق می‌دهد و خداوند را تجلی این سکوت می‌شناسد. او معتقد است سکوت خداوند مملو از خرد و حکمت است.

هدف آموزه‌های کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست رسیدن به روشن‌ ضمیری است؛ یعنی بیداری از رؤیای جدایی به واقعیتی یکپارچه. به‌طور خلاصه، آموزه‌های شانتی بر شکوفایی خویشتن تمرکز دارد. ممکن است مؤلفه‌های دیگری نیز در این آموزه‌ها بیابید که تنها در واکنش به نیازهای ویژۀ افراد در آن لحظه مطرح شده‌اند. روشن‌ ضمیری یعنی بیدار شدن به آنچه واقعاً هستید و سپس زیستِ آن واقعیت، شکوفایی و زیستن.

شکوفایی به‌ تنهایی کافی نیست. تکمیل شکوفاییِ «خود»، زیستنِ آن است، یعنی باید به آنچه درک کرده‌اید عمل کنید، انجام دهید و ابراز کنید. این موضوعی عمیق است و راهی کاملاً جدید برای زندگی. در حقیقت انسان چیزی‌ست که در جست‌ وجوی آن‌ است. شما با چشمان باز در جست‌ وجوی حقیقت‌اید. این حقیقت آن‌قدر ساده و حیرت‌آور، آن‌قدر بنیادین و تابو است که به‌ سادگی می‌تواند در میان تب‌و تاب جست‌ وجوها گُم شود.

ممکن است در گذشته هم چنین چیزهایی را شنیده باشید، اما سؤال این است: آیا آن را با تمام وجود درک کرده‌اید؟ آیا آنرا زندگی می‌کنید؟ کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست تلاش می‌کند تا علم و روان‌شناسی مدرن را با عناصر معنوی و مذهبی ترکیب کند تا به یک دیدگاه کاملتر در مورد زندگی و وجود انسان‌ها برسد. کتاب حاوی تمرینات و توصیه‌های عملی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا مفاهیمی که در آن ارائه شده است را در زندگی عملی کنند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست می‌خوانیم: وقتی «هشیاری» تصمیم می‌گیرد به صورت یک شیء متجلی شود، یعنی یک درخت، صخره، سنجاب یا خودرو؛ مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند؛ اما وقتی تلاش کند تا خودآگاه یا نسبت به خود هشیار شود، به نظر می‌رسد وضعیت نسبتاً پیچیده می‌شود. اکنون دربارۀ زندگی انسانی صحبت می‌کنم، زمانی که هشیاری به صورت انسان متجلی می‌شود. در این فرایند، تقریباً همیشه گم می‌شود.

انسان‌ها ذاتاً خودآگاه اند اما به نظر می‌رسد هزینه‌ای که برای خودآگاه شدن هشیاری پرداخته‌اند تقریباً همان از دست دادن هویت حقیقی است. هشیاری جلوه‌گر است که مشکلی نیست، اما تلاش می‌کند تا خودآگاه شود. در فرایند آگاه شدن به خود، تقریباً همیشه کاری می‌کند که ممکن است از نظر شما اشتباه باشد. این تغییر موقتی در تکامل یافتن خودآگاهیِ حقیقی چندان اشتباه نیست. (ص94 کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست)

در آن تغییر موقت، هشیاری خودش را در آنچه آفریده گم می‌کند و با آن آفرینش همذات پنداری می‌کند. این تغییر موقت شرایط انسانی نامیده می‌شود. وقتی هشیاری خودش را فراموش می‌کند، ممکن است هر نوع اشتباهی مرتکب شود. اولین اشتباه این است که تقریباً همیشه با آنچه آفریده همذات پنداری می‌کند که در این مورد انسان است. مثل موجی که فراموش می‌کند به اقیانوس تعلق دارد، هشیاری هم منبع خود را فراموش می‌کند.

به جای آنکه اقیانوس کامل باشد، با این هذیان نفرت انگیز روبه رو می‌شود که فقط موجی در سطح آن اقیانوس است. پس تجربه‌ای خیلی سطحی از خودش دارد. البته همچنان از خودش آگاه است؛ اما از چیزی آگاه است که به غایت سطحی و محدود است. وقتی با تنها چیزی که همذات پنداری می‌کند موجی کوچک است پس هر نوع سردرگمی‌ای ایجاد می‌کند چون آن هویت حقیقی نیست.

هر چیزی که حقیقی نباشد، طبیعتاً منجر به رنج می‌شود و تنها دلیلی که رنج یا تعارض وجود دارد، جهل است. هویت، در آغاز، اشتباهی خیلی معصومانه است. با معصومیت شروع می‌شود؛ اما مثل خیلی چیزهای دیگر که با معصومیت شروع می‌شوند، وقتی زمان می‌گذرد نتایج معصومانه به نظر نمی رسند. این بخش طبیعی شرایط انسانی است. (ص95 کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست)

انگار بخشی از رشد تکاملی است که هشیاری از طریق انسان دارد تجربه می‌کند.  مثلاً وقتی به رشد انسان فکر می‌کنید، می‌دانید متولد شده‌اید، کودکی و نوجوانی را طی کرده‌اید و اگر از آن مرحله به سلامت بیرون آمده باشید که البته جای تردید دارد، انسان بزرگسال شده‌اید، ممکن است به گذشته نگاه کنید و بگویید: «خب، من واقعاً در ده سالگی احمق بوده ام. حتی در هفده سالگی از آن‌هم احمق‌تر و بعد بین 20 تا 45 سالگی به نظرم بفهمی نفهمی عاقل‌تر شده‌ام.»

ممکن است به گذشته نگاه کنید و ببینید تمام آن مراحل رشد اشتباه بوده‌اند، انگار نبایست بوده باشند، اما این برداشت از حقایق اشتباه است. این فقط بخش طبیعی بزرگ شدن بوده است. از نظر معنوی شرایط انسانی بخش طبیعی تکامل هشیاری است که تلاش می‌کند تا از طریق فرم آگاه شود. هشیاری به جای منبع فرم، به فرم عادت می‌کند. وقتی این همذات پنداری اشتباه رخ دهد، با توهم وحشتناک جدایی روبه رو می‌شود؛ بنابراین انزوایی شکل می‌گیرد که…

نقد کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست

نویسنده در کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست به موضوعات مختلفی مانند: معنویت، روان‌شناسی عمیق، و تحول شخصی می‌پردازد. این کتاب مناسب برای افرادی است که به دنبال یادگیری و تجربه مفاهیم معنوی و رشد روحی در زندگی خود هستند.

داستان شگفت انگیزی وجود دارد که جوانی پر از شوق و آماده برای رسیدن به روشن ضمیری وارد معبدی می شود. از راهب معبد می‌پرسد: «چه مدت طول می کشد تا به روشن ضمیری برسم؟» راهب پاسخ می‌دهد: «حدود ده سال.» جوان می گوید: «ده سال! چرا ده سال؟» راهب در پاسخ می‌گوید: «نه در مورد شما، بیست سال.» مرد می‌پرسد: «چرا می گویید بیست سال؟»

راهب می گوید: «ببخشید، اشتباه کردم… سی سال.» اگر به راستی نکته را بگیرید، می‌فهمید حتی پرسیدن سؤال، شما را ده سال عقب می‌اندازد. به محض اینکه اندیشه «کی به راستی آزاد خواهم شد؟» پدیدار شود، زمان متولد شده است و با تولد زمان، باید فکر کنید: «احتمالا حداقل ده سال، شاید برای همیشه.» برای رسیدن به اینجا کجا می‌خواهید بروید؟ هر قدم شما را جای دیگری می‌برد…

اگر به کتاب‌های انگیزشی و معنوی علاقه‌مندید، مطالعه کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست را از دست ندهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 220 بار

Adyashanti%20 %D8%A2%D8%AF%DB%8C%D8%A7%20%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C

عنوان کتاب: عشق بدون بیداری ممکن نیست

نویسنده: آدیا شانتی

مترجم: فرهود مذهبی فرد

تعداد صفحات کتاب: 188 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.12 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتابی سرشار از جادو، ضرب و شتم، و فرهنگ عاشقانه شگفت انگیز، جهانی زیبا و پیچیده را خلق کرده که گم شدن در آن بسیار سرگرم کننده است. یومکو، دگرپیکر کیتسونه‌، از آخرین قطعه‌ی طومار هزار دعا گذشت تا کسانی را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 502
بی آنکه کوچکترین امتیازی به کسی بدهد، روزها دنبال کار می گشت و یا به قرارهای ملاقاتش برای پذیرش نقش می‌رفت. شب‌ها مال خودمان بود، با سرخوشی می‌گذشت، مانند بچه تر و خشکم...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *