جعبه دکمه ای گوئندی

آخرین ویرایش: 7 ماه قبل
جعبه دکمه ای گوئندی (nbookcity.com)

دانلود کتاب جعبه دکمه ای گوئندی

یکی از نکات جذاب در کتاب جعبه دکمه ای گوئندی تلاش برای درک عواقب تصمیم گیری و تاثیرات مختلف قدرت‌ها و دکمه‌ها بر زندگی انسان‌ها است.

کتاب پیش رو این سوالات پیچیده را مطرح می‌کند: آیا ما مسئولانه می‌توانیم از قدرت‌هایی که داریم استفاده کنیم؟ آیا می‌توانیم عواقب اختیارات خود را پیش‌بینی کنیم؟ داستان جذابیت زیادی دارد و اگر شما طرفدار کتاب‌های استیون کینگ هستید یا به داستان‌هایی با عناصر تاریک و ماوراءطبیعی علاقه دارید، این کتاب یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

همچنین، اگر در تحلیل داستان‌ هایی با ابعاد عمیق اخلاقی و روانشناختی علاقه دارید، کتاب جعبه دکمه ای گوئندی یک مصداق مناسب برای بحث و بررسی خواهد بود. این داستان به شما احساساتی گوناگون از ترس، تعجب و تامل ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد تا با مسائل پیچیده اخلاقی که در آن مطرح می‌شوند، درگیر شوید.

خلاصه کتاب

اثر پیش رو به عنوان یک داستان کوتاه، با استفاده از زبانی زیبا و توصیفات جذاب توانسته است خواننده را به دنیای تاریک و رمزآلود خود بکشاند. کتاب جعبه دکمه ای گوئندی اثری ترسناک و ابرطبیعی از استیون کینگ و ریچارد چیزمار است که در سال 2017 منتشر شد. این کتاب به خوبی نشان‌ می‌دهد که توانایی استیون کینگ در خلق داستان‌های مخیف و جذاب هنوز هم در اوج قدرتش قرار دارد.

داستان اصلی کتاب در شهر معروف کستل راک اتفاق می‌افتد. گوئندی پترسون، یک دختر نوجوان، به طور اتفاقی با یک جعبه عجیب و غریب که دارای دکمه‌هایی با قدرت‌های ماورایی است، روبه‌رو می‌شود. این دکمه‌ها قدرت دادن نعمت‌ها و آوردن بلاها را دارند و گوئندی مسئولیت تصمیم‌ گیری در مورد استفاده از این دکمه‌ها را به عهده دارد.

کتاب جعبه دکمه ای گوئندی تعاملی بین ترس و اخلاقیات انسانی را بررسی می‌کند. خوانندگان با شخصیت گوئندی در مسیری پر از انتخاب‌ها و تبار شناسی‌های اخلاقی قرار می‌گیرند و باید به مواجهه با عواقب این انتخاب‌ها آمادگی کنند. این کتاب یک داستان تازه و تاثیرگذار در دنیای ادبیات ترسناک و ابرطبیعی است.

اگر به داستان‌های تاریک و جذاب با پیچ و خم زیاد به فکر می‌افتید، این کتاب یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. در مجموع، کتاب جعبه دکمه ای گوئندی یک داستان تاریک، جذاب و پر از ابعاد اخلاقی است که شما را به تأمل و تفکر درباره تصمیمات و انتخاب‌های انسانی و تأثیرات آنها می‌کشاند.

معرفی استیون کینگ

استیون کینگ نویسنده مشهور و بزرگ‌ترین نویسنده ادبیات ترسناک و ابرطبیعی آمریکایی است. او در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در پورتلند، مین، آمریکا متولد شد. کینگ به عنوان یکی از مؤثرترین و پرفروش‌ترین نویسنده‌های دنیا شناخته می‌شود. او بیش از ۶۰ رمان و بیش از ۲۰۰ داستان کوتاه نوشته و اثرات جهانی بسیاری از آثارش به سطح بین‌المللی رسیده است. بسیاری از داستان‌ها و رمان‌های استیون به اجرای تلویزیونی یا سینمایی درآمده‌اند.

استیون کینگ به عنوان نویسنده‌ای که استعداد خاصی در ایجاد داستان‌های ترسناک و مهیج دارد شناخته می‌شود. او داستان‌ها و شخصیت‌هایی را ایجاد می‌کند که خواننده را به دنیای تاریک و مرموز خود می‌کشاند. همچنین، او در داستان‌ هایش به موضوعات اجتماعی و انسانی عمیقی نیز پرداخته و اغلب از داستان‌های خود برای ارائه پیام‌های اخلاقی و فلسفی استفاده می‌کند.

مروری بر داستان

کتاب جعبه دکمه ای گوئندی روایت ماجراجویی دختر دوازده ساله‌ای است که برای رسیدن به قلعه راک سه راه پیش رو دارد؛ جاده دلپذیر، مسیر 117 و پله‌های خودکشی! او با انتخاب گزینۀ آخر، با هر پله‌ای که بالا می‌رود به چالشی بزرگتر و خطرناک‌تر نزدیک می‌شود. گوئندی پیترسون در تابستان سال 1947 از پله‌های پر پیچ و خم و زنگ زدۀ کنار قلعه بالا می‌رود و پس از روزها پیمودن، به جایی می‌رسد که همه چیز در ابتدا عادی به نظر می‌رسید…

اما توجه گوائندی ناگهان از بازی و سر و صدای بچه‌ها در زمین بازی، به صدای مردی که روی نیمکت نشسته و لباس سیاهی بر تن دارد جلب می‌شود. اما اینکه چرا کلاه کوچک سیاهی که آن مرد بر سر داشت، باعث کابوس‌های شبانۀ گوئندی می‌شود ماجرا را هیجان‌ انگیزتر و جالب‌تر می‌کند. این دختر ماجراجو صاحب جعبه‌ای جادویی و شگفت انگیز می‌شود که هر دکمۀ آن کاری خارق‌العاده انجام می‌دهد.

او باید در ازای کارهای عجیب و غیرقابل تصوری که دکمه‌های جعبه برایش می‌کنند، کاری کوچک انجام دهد. به او گفته شده در این جعبۀ سحرآمیز به دکمۀ قرمز نباید دست بزند… استیون کینگ و ریچارد چیزمار در کتاب جعبه دکمه ای گوئندی با هنر داستان‌ نویسی بی نظیر و نثر قدرتمندشان شما را به دنیایی فانتزی همراه با وقایع عجیبی دعوت می‌کنند که تجربه‌ای لذت‌بخش از خواندن رمان‌های تخیلی در ژانر وحشت برایتان به ارمغان می‌آورد.

درباره جعبه دکمه ای داستان

جعبه دکمه ای گوئندی جعبه‌ای زیبا از جنس ماهون است. بروی این جعبه شش دکمه در دو ردیف و در انتهای هر ردیف یک دکمه تکی قرار دارد. دکمه‌های جفتی در رنگ‌های سبز روشن، سبز تیره، زرد، نارنجی، آبی و بنفش هستند. به علاوه دو دکمه به رنگ‌های قرمز و مشکی نیز هست. هرکدام از دکمه‌ها باعث اتفاق خاصی می‌شود. بروی این جعبه اهرم‌های کوچکی نیز وجود دارد.

برای مثال اگر اهرم به سمت چپ کشیده شود، یک شکلات به صاحب جعبه داده می‌شود. با این جعبه گوئندی می‌تواند به تمامی نقاط دنیا در چشم بهم زدنی سفر کند. اما در ازای تمامی هدایای این جعبه، گوئندی باید کاری را انجام دهد. او هیچ‌گاه نباید از دکمه قرمز استفاده کند. زیرا دکمه قرمز آخرین راه است. اما در ازای این همه کارهای جادویی، گوئندی باید چه کاری انجام دهد؟ در آخر داستان این جعبه از او گرفته شده، تا به دست صاحب جدیدش برسد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب جعبه دکمه ای گوئندی می‌خوانیم: … روز قبل از برنامه رقص با والتر دین، گوئندی کمی دیرتر از معمول از تخت خوابش بیرون می‌آید و متوجه می‌شود توفان شدید روز گذشته باعث شده آب برود توی زیرزمین. آقای پترسون می‌گوید: «همه جا خیس شده و بوی گند میده مطمئنی میخوای بری پایین؟» گوئندی سعی می‌کند وحشتش را مخفی کند. سرش را تکان می‌دهد و میگوید:

«باید به چندتا کتاب قدیمی سر بزنم و به لباس‌هایی که گذاشته بودم پایین که ببریم بندازیم تو ماشین» آقای پترسون شانه هایش را بالا می‌اندازد و نگاهش دوباره برمی‌گردد سمت تلویزیون کوچک روی پیشخوان آشپزخانه. «قبل رفتن حتماً کفش‌هات رو دربیار. راستی بهتره جلیقه نجات هم بپوشی.» قبل از آنکه پدرش بخواهد تغییر عقیده بدهد گوئندی می‌دود سمت زیرزمین و تا قوزک پا توی آب کثیف و متعفن فرو می‌رود.

آقای پترسون از صبح زود پمپ تخلیه آب را باز کرده و گوئندی می‌تواند صدای پت پتش را از گوشه زیرزمین بشنود، ولی تخلیه آن همه آب خیلی طول می‌کشد. از روی خط آب روی سنگ‌های زیرزمین حدس می‌زند سیلاب حداکثر شش سانتی متری جمع شده باشد. به سختی راهش را باز می‌کند سمت مخفیگاه جعبه دکمه‌ای و میز کار قدیمی را کنار می‌کشد. زانو می‌زند و دستش را فرو می‌کند توی آب کثیف. (ص41 کتاب جعبه دکمه ای گوئندی)

دست خودش را نمی بیند، ولی سعی می‌کند سنگ را کنار بزند. انگشتانش می‌خورد به برزنت خیس جعبه. ساک را از مخفیگاهش می‌کشد بیرون و میگذاردش کنار. بعد سنگ را دوباره جا می‌دهد توی سوراخ دیوار تا وقتی آب پایین رفت پدر متوجهش نشود. دوباره می‌رود سراغ ساک تا دنبال جعبه و سکه‌ها بگردد ولی چیزی آنجا نیست. دست‌هایش را می‌برد زیر آب و ناامیدانه دنبال ساک می‌گردد ولی پیدایش نمی‌کند.

چشم‌هایش سیاهی می‌رود و ناگهان احساس منگی می‌کند. متوجه می‌شود یادش رفته نفس بکشد. دهانش را باز می‌کند و توده‌ای از هوای کثیف و متعفن زیرزمین را می‌کشد توی ریه هایش. مغزش و چشمانش فوراً باز می‌شود. به آرامی نفس دیگری می‌کشد و یک بار دیگر دستش را فرو می‌برد توی آب کثیف و این بار سمت دیگری را می‌گردد. انگشتانش می‌خورد به ساک. بلند می‌شود و شبیه وزنه برداری که می‌خواهد…

نقد کتاب جعبه دکمه ای گوئندی

کتاب جعبه دکمه ای گوئندی تنها یک نمونه از آثار شگفت‌آور استیون کینگ و توانایی او در خلق داستان‌ هایی است که خوانندگان را به تأمل در مسائل عمیق انسانی ترغیب می‌کند. استیون کینگ به طور معمول موفق به ترکیب ابعاد ترسناک و فلسفی داستان‌هایش می‌شود و داستان حاضر نیز این اصل را باورسازی می‌کند.

همچنین، این کتاب به خوبی از جزئیات و کاراکترها برای ایجاد تنش و جذابیت در داستان استفاده می‌کند. گوئندی به عنوان شخصیت اصلی، تاثیری قوی بر خواننده دارد و به عنوان یک شخصیت پیچیده و با دلهره‌ای نفس‌گیر معرفی می‌شود.

از آنجایی که کتاب جعبه دکمه ای گوئندی یک داستان کوتاه است، خواننده می‌تواند در مدت کوتاهی داستان را تمام کند، اما همچنان به تفکر و گفتگوهای فراوانی در مورد آن دست پیدا کند. این کتاب به شما فرصت می‌دهد تا درباره مسائل مختلف فلسفی و اخلاقی که در آن مطرح می‌شوند، فکر کنید.

کتاب جعبه دکمه ای گوئندی برای دوستداران داستان‌ها و ادبیات ترسناک یک خوانش مهیج و ناشناخته خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 143 بار

Stephen%20King%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%20%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF 1

عنوان کتاب: جعبه دکمه ای گوئندی

نویسندگان: استیون کینگ و ریچارد چیزمار

مترجم: مریم تقدیسی

تعداد صفحات کتاب: 97 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.03 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب شامل ایده ها، چیستی ها، پرسش ها، تمرین ها و قواعدی است که به خود مولف نه فقط برای بیرون رفتن از گودال اضطراب، بلکه برای پیشرفت و رسیدن به دیدی روشن نسبت به جهان و نقش خودش در آن، کمک کرده است. او این کار را به تنهایی انجام نداده بلکه در تمام طول...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3059
کتاب یک راسو دنبالم افتاده داستانی جذاب و خنده‌دار برای تمام کودکان و نوجوانان است. این داستان را همراه با آن‌ها بخوانید و در این ماجراجویی خنده‌دار همراه مرد و راسو باشید. مک بارنت کتاب‌های بسیاری را برای کودکان و نوجوانان نوشته است. مجموعه دوتا خفن، یک گرگ، یک اردک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 221

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *