فرزانگی در عصر تفرقه

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
فرزانگی در عصر تفرقه (nbookcity.com)

دانلود کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

کتاب حاضر یکی دیگر از کتابهای معروف الیف شافاک نویسنده نامدار ترکیه ای می باشد که در ایران با رمان های ملت عشق و حرامزاده استانبولی معروف شد. کتاب فرزانگی در عصر تفرقه با بیانی ساده و جذاب مخاطب را به نشستن پای کتاب وادار می کند.لازم به ذکر است که آثار شافاک به 54 زبان ترجمه شده است. آخرین رمان او 10 دقیقه 38 ثانیه در این دنیای عجیب در لیست کوتاه جایزه بوکر قرار گرفت. رمان قبلی او ، چهل قاعده عشق توسط بی بی سی از بین 100 رمان که شکل دهنده جهان ما بود ، انتخاب شد.

خلاصه کتاب

عصرِ ما، عصرِ اضطراب است. یک اضطراب همگانی واگیردار که مثل ویروس در همه‌ی دنیا پخش شده است. رویدادهایِ اطراف‌مان، بی‌عدالتی‌ها، دردها و بحران‌ها مثل هوایی هستند که باید تنفسش کنیم. حالا در این وضعیت بغرنج، چگونه می‌توانیم چراغ امید و اعتماد را روشن نگه داریم؟ چگونه می‌توانیم در این عصرِ تفرقه، عاقل بمانیم؟ الیف شافاک، در این نطقِ قدرتمند و تعالی‌بخش در بابِ خوش‌بینیِ آگاهانه، با کمک‌گرفتن از خاطراتِ خود و قدرتِی که در قصه‌ها می‌یابد، ما را به هم نزدیک می‌کند.

الیف شافاک مثل کسی که در یک شب سرد زمستانی آتشی روشن کرده و دیگران را به نشستن دور آن دعوت می‌کند، کتابی نوشته که با خواندن آن درمی‌یابیم ایمان و آینده‌‌ی بهتر در گرو چیزهایی مانند: خردمندی، تفکر، مهربانی و با هم‎ بودن است ،که نباید آن‌ها را فراموش کنیم. خواندن کتاب فرزانگی در عصر تفرقه را به همه علاقمندان توصیه می کنیم.

معرفی الیف شافاک

الیف شافاک  در ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در فرانسه از پدر و مادری ترک زاده شد. در پی جدایی والدینش همراه مادرش به ترکیه برگشت و مشغول به تحصیل در رشته‌ روابط بین‌الملل در دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا شد. او لیسانس و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی گرفت. همزمان با تکمیل تحصیلاتش کتاب‌هایش را نیز منتشر می‌کرد. الیف شافاک در سال ۱۹۹۸ با رمان «پنهان» برنده جایزه «رومی»، که به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد، شد.

او نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است دریافت کرده. نام شافاک بارها به فهرست نهایی و اولیه جوایز جهانی مانند جایزه ادبیات داستانی زنان «اورنج» (بیلیز)، جایزه دستاوردهای زنان آسیایی، جایزه مهم «ایمپک دوبلین»، ادبیات داستانی مستقل بریتانیا، جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاری و … راه پیدا کرده ‌است. کتاب‌های او مانند «ملت عشق» و «سه دختر حوا» در ایران هم خوانندگان بسیاری دارد.

بخشی از متن کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

در جهانی که هر روز در حال تغییر است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، باور دارم نداشتن احساس خوب، کاملاً طبیعی ا‌ست. عیبی ندارد اگر حال‌مان خوب نباشد. حقیقت این است که اگر گاهی غرق بلاتکلیفی و نگرانی و خستگی و التهاب نشوید، شاید واقعاً نمی‌دانید در دنیا چه خبر است. ما دلایلی حقیقی برای دلسرد‌شدن داریم. زمانی که هیچ چیز دیگر به‌ نظرمان استوار و مستحکم نمی‌رسد، ضروری ا‌ست ماهیت متنوع و متغیر احساسات خود را تصدیق کنیم، اما تصدیق جنبه‌ تیره‌ احساسات تنها شروع راه است.نباید کار را همان‌جا خاتمه دهیم.

پس اگر چالش اولمان این باشد که به خود اجازه دهیم هرگونه آشفتگی ذهنی را صادقانه و بی‌پرده تجربه کنیم، و احساسات منفی را در زندگی خود به رسمیت بشناسیم، مرحله‌ بعدی تصمیم‌گیری در این مورد است که با این شناخت چه کنیم و چطور آن‌ را به چیزی سازنده و سلامت‎بخش تبدیل کنیم؟هرطور که نگاه کنید، در لحظه سرنوشت‌سازی قرار داریم. در نقطه‌ای مرزی. فاصله‌ای گیج‌کننده میان پایانی به‌ تأخیر افتاده و شروعی ناشناخته. آنتونیو گرامشی، روشنفکرِ ایتالیایی و متفکر سیاسی که توسط موسولینی دستگیر شد، در سلولِ زندان خود نوشت: «بحران ایجادشده دقیقاً حاکی از این واقعیت است که سنت قدیم دارد می‌میرد و سنت جدید نمی‌تواند متولد شود؛ در این دوران بلاتکلیفی، انواع مختلفی از علائم مرض ظاهر می‌شوند.»

«مرض» در معنایی که گرامشی به کار برده، به معنای «ارتباط بیماری» است؛ و ما نیز شاهد بیمارشدن خود به سبب عدم اطمینانی هستیم که ما را فراگرفته است. در میانه و درمانده، نه قادریم نظم قدیمی را که ما را ناراحت می‌کرد رها کنیم، نه می‌توانیم جهانی جدید با توسل به درس‌هایی که آموختیم، بسازیم. از اضطراب خسته‌ایم، مملو از خشمیم؛ ذهن‌ها و دفاعیات‌مان غالباً در هم شکسته‌اند.

تعداد بازدید: 2,255 بار

Elif%20Shafak%20 %D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%81%20%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%A7%DA%A9 5

عنوان کتاب: چگونه می توان در دوران تفرقه از دیوانگی در امان ماند؟

(فرزانگی در عصر تفرقه ، خردورزی در روزگار گسسته پی)

نویسنده: الیف شافاک

مترجم: آمنه ثانی

تعداد صفحات کتاب: 45 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.21 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب راز به قلم راندا برن است و احتمالاً شما هم نام آن را شنیده‌اید. کتابی که در باب قانون جذب و رسیدن به آرزوها و اهداف شما راهنمایی‌تان می‌کند. کتابی که در سال 2006 به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب تابستان و پاییز سال شناخته شد و مخاطبین بسیاری داشت.
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 39291
فکر می‌کنید کسی که دچار جنون شده باشد و احساس کند فردی دقیقا شبیه خودش، وارد زندگی‌اش شده، چطور رفتار می‌کند؟ چه صحنه‌هایی را می‌بیند و چه حرف‌هایی می‌زند؟ با اطرافیان خودش چطور برخورد می‌کند و از همه مهم‌تر، در درونش به چه چیزهایی فکر ...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 3545

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *