مواد غذایی کنترل کننده قند خون

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
مواد غذایی کنترل کننده قند خون (nbookcity.com)

دانلود کتاب مواد غذایی کنترل کننده قند خون

کتاب مواد غذایی کنترل کننده قند خون اثری تحقیقی و پژوهشی از دکتر رضا پوردست گردان است.

در فرد مبتلا به دیابت (بیماری قندخون)، بدن به اندازه ی کافی انسولین نمی سازد و یا اینکه نمی تواند از انسولین به صورت مناسب استفاده کند (یا هر دو). این امر سبب افزایش سطح قند در خون می شود. 

بیشتر غذای مصر فی جهت استفاده در راه تولید انرژی در بدن، تبدیل به گلوکز(یا قند) می شود. انسولین هورمونی است که جهت تبدیل قند و سایر غذاها به انرژی و کمک به گلوکز جهت ورود به سلولهای بدن مورد نیاز می باشد.

علائم قندخون بالا

علائم قند خون بالا از یک شخص به شخص دیگر و حتی از یک روز به روز دیگر متفاوت است. اما به طول کلی اگر یکی از حالتهای زیر را داشته باشید، احتمالاً قندخون بالا دارید: احساس گرسنگی یا تشنگی بیش از حد معمول میکند؛ بیشتر از حد معمول ادرار می‌کند؛ مجبور است چند بار در شب بیدار شود و ادرار کند.

احساس خستگی، خواب آلودگی و کمبود انرژی  می کند؛ نمی تواند به وضوح چیزها را ببیند و یا وقتی به منبع نور نگاه می کند هاله می بیند. بالا بودن میزان قندخون در دراز مدت می تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. این باعث میشود که جریان خون در اعضای بدن، بخصوص دستها، پاها، بازوها و رانها کم شود.

کمی جریان خون به این اعضا خطر امراض عفونی، امراض قلبی، سکته مغزی، نابینایی، قطع پا و امراض کلیوی را زیادتر می کند. علاوه بر این ممکن است پاهای شما احساس خود را از دست بدهد و احساس درد اضافی در پاها خود بکنید. 

حتی یک زخم کوچک ممکن است بدون این که متوجه شوید به پاهای شما آسیب وارد کند. بالاخره آسیب به عروق و اعصاب برای روابط جنسی مشکل های غیرقابل علاج پیش خواهد آورد. به خاطر تمام این دلایل، شما باید سعی کنید قند خون بالا را با روشهای خانگی یا پزشکی کنترل و درمان کنید.

سرکه سیب در کنترل قند خون

موفق ترین نتایجی که از کاربرد سرکه سیب تا به امروز به دست آمده، برای بیماران مبتلا به دیابت بوده است. دیابت نوع ۲ معمولا با قند خون بالا شناخته می شود و البته مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین هم اهمیت زیادی در این بیماری دارد. 

دیابت نوع 2 معمولا با قند خون بالا شناخته میشود و البته مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین هم اهمیت زیادی در ای ن بیماری دارد. با اینحال، قند خون بالا میتواند برای کسانی که مبتلا به دیابت هم نیستند، مشکل ایجاد کند. قند خون بالا به نظر متخصصان، یکی از دلایل عمده پیری و بیماری های مزمن مختلف است. 

بنابراین پایدار نگه داشتن سطح قند خون در بدن، بر ای همه انسانها ضرور ی به حساب می آید . سرکه سیب، حساسیت به انسولین را در وعدههای غذایی پُرکربوهیدرات، بی ن 19 تا 34 درصد بهبود می بخشد و به طرز چشمگیری سطح قند خون و واکنش به انسولین را کمتر می کند…

در پایان لازم به ذکر است که کتاب مواد غذایی کنترل کننده قند خون توسط نویسنده به سایت اهدا شده است.

کتاب های پیشنهادی

مواد غذایی کنترل کننده قند خون

عنوان کتاب: مواد غذایی کنترل کننده قند خون

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: ۴۳ صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: کمتر از یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

پیشرفت علم و دین مرهون تلاش‌های خالصانه‌ی مردان این عرصه‌هاست که همچون جهانی در گوشه بنشسته و با قلم خویش هستی را به تصویر می‌کشند و رازهای علم و دین را بیان می‌کنند و راه بشریت را با نور قرآن، سنت، عقل و علم روشن می‌سازند.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1410
هدف از این نوشتار مطلقا نفی کل پدیده و نقد کل عمل نیست ؛ بدیهی است که تبلیغات هم همانند هر پدیده ی دیگری در حیات اجتماعی بشر خوب و بدش یا نفع و زیانش نسبی است !
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 757

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *