پیام گم گشته

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
پیام گم گشته (nbookcity.com)

دانلود کتاب پیام گم گشته

مارلو مورگان در کتاب پیام گم گشته به مقايسه حيات شهری خود با زندگی ساده و درعین حال پربار قبیله اسرارآمیز و عجیبی می پردازد. کتاب پیش رو بر اساس یک داستان واقعی و تجربه شخص نویسنده، نوشته شده است.

ماجرا از این قرار است که نویسندۀ کتاب در اصل پزشک بوده و برای دوره‌ای پنج‌ ساله و برای همکاری در پروژه‌ای، از آمریکا به استرالیا مهاجرت می‌ کند. در حین ماموریت، توجهش به شرایط بومیان سرخ‌ پوست استرالیا جلب می‌ شود. مارلو سعی می‌ کند برایشان کاری دست‌ و‌ پا کند و در این راه موفق می‌شود. بعد از مدتی و خوشحالی از موفقیتش برای راه‌ اندازی کسب‌ و‌ کار کوچک برای بومیان، دعوت‌ نامه‌ای از قبیلۀ «ابوری جینی» دریافت می‌ کند…

خلاصه کتاب

اثر حاضر، مطالبی از “عرفان بومیان استرالیا” را در بردارد. اولین تجسم این گزارش طلسم کننده از تجربه ی یک پزشک آمریکایی در مورد پیاده روی در استرالیا ، یک خودآزمایی مسالمت آمیز بود. به همین جهت ، بحث و جدال زیادی برانگیخت و بیش از 370،000 نسخه فروخت. این داستان ماجراجویی باورنکردنی و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز، فرصتی را برای ما فراهم می کند تا خرد یک فرهنگ باستانی را کشف کنیم و پیام قدرتمند آن را بشنویم.

یک زن آمریکایی توسط قبیله ای دورافتاده از بومیان کوچ نشین احضار می شود که خود را “مردم حقیقی” می نامند. قرار است که او آنها را در یک پیاده روی چهار ماهه همراهی کند. وی در حالی که پابرهنه همراه آنان هزار و چهارصد مایل از مسیر ناهموار کویر را طی می کند، بر اساس خرد فرهنگ پنجاه هزار ساله ی آن ها ، شیوه ی جدیدی از زندگی را یاد می گیرد ، از جمله روش های بهبودی آنان. در نهایت ، او یک تحول شخصی چشمگیر را تجربه می کند. کتاب پیام گم گشته را بخوانید تا هم از سرچشمه دانش نابِ بشرى سرشار شوید و هم لذت همسفرى با زنى را بچشید که چهار ماه در میان این قبیله زیسته است.

برخی از نظرات در مورد این کتاب:

  • وین دایرپیامی نیرومند برای تمامی ما؛ حقایق ساده و درس‌های معنوی کتاب پیام گمگشته مرا سحر کرد. این کتاب را بخوانید و به همه آشنایان توصیه کنید.
  • رهبر قبیله آمریکاییان سیاتل: انسان رشته زندگی را نبافته، او فقط تاری از آن است. هرچه به این تار روا بدارد، به خود روا داشته است.
  • پیام سرخپوستان کری: تنها پس از قطع آخرین درخت، مسموم کردن آخرین رود و صید آخرین ماهی متوجه خواهید شد که پول را نمی‌ توان خورد.

بخشی از متن کتاب

به تدريج به اهميت همه چيز پي بردم و از كنار هيچ نكته اي ساده نمي گذشتم. سرحال شدن پس از يك خواب شبانه، رفع تشنگي ام با نوشيدن چند جرعه آب و انواع مزه ها و غذاهايي كه مي چشيدم برايم ارزشمند بودند. من كل زندگي ام را وقف امنيت شغلي، مقابله با تورم، خريدن ملك و املاك و پس انداز كردن پول براي دوران بازنشستگي ام كرده بودم. در آن صحرا تنها امنيت ما چرخه دائمي طلوع و غروب خورشيد بود. جالب ترين نكته از نظر من اين بود كه افراد نژادي كه طبق معيارهاي من داراي كمترين امنيت هستند، دچار زخم معده، فشار خون بالا و يا بيماري هاي قلبي نبودند…

آن‌ها آنگونه که ما نام را به کار مى‌بریم و براى نمونه شخصى را «دبى» و دیگرى را «کدى» مى‌خوانیم، از نام استفاده نمى‌کنند. هر نام معنایى دارد که در اترباط با صاحب نام است. هنگامى که کودک به دنیا مى‌آید، به او نامى مى‌دهند، اما با رشد کودک، آن نام بى‌معنى مى‌شود و فرد نام مناسب‌ترى براى خود برمى‌گزیند. به مرور زمان که خرد، خلاقیت و هدف شخصى در زندگى روشن‌تر مى‌شود، نام او تغییر مى‌کند. یک نفر در زندگى چندبار نام عوض مى‌کند. گروه ما شامل قصه‌گو، سازنده‌ى ابزار، رازدار، استاد خیاطى، موسیقى‌دان بزرگ و عده‌اى دیگر بود. (پیام گم گشته – صفحه ۶۷)

دلیل اصلى آنکه مردم حقیقى مى‌توانند تله پاتى را به کار ببرند، آن است که هیچ‌گاه دروغ نمى‌گویند. آنان هیچ چیزى را جعل نمى‌کنند، نیمى راست و نیمى دروغ حرف نمى‌زنند و به طور کلى هیچ دروغى نمى‌گویند؛ هیچ دروغى. در نتیجه چیزى ندارند که پنهان کنند. این افراد از این که کسى ذهن شان را بخواند، بیمى ندارند و مشتاقانه همه چیز را با همدیگر در میان مى‌گذارند. (پیام گم گشته – صفحه ۸۶)

نقد کتاب پیام گم گشته

کتاب پیام گم گشته اثری خواندنی، معنوی و الهام بخش برپايه واقعيت دربردارنده ی تجربيات نويسنده پس از آشنايی با قبيله ای در استراليا و زيستن موقتی با آن ها. ديدار با انسان های خارق العاده ای كه درس هايی شگرف درباره جهان هستی و انسانيت به او می آموزند و ارزش های واقعي زندگي را به وی نشان می دهند.

کتاب پیام گمگشته، پیامی بی همتا، به موقع و قدرتمند به تمامی بشریت ارائه می کند: هنوز امکان نجات جهان وجود دارد؛ به شرط آن که متوجه شویم تمامی موجودات، چه گیاه، چه حیوان و چه انسان، بخشی از یگانه‌ی در همه جا حاضر هستند. اگر این پیام را به کار ببندیم، زندگی ما هم همچون زندگی مردم حقیقی، از معنا و حس هدفمندی سرشار خواهد شد.

کتاب پیام گم گشته

عنوان کتاب: پیام گم گشته

عرفان قبایل بومی استرالیا

برنده جایزه ی آکادمی هنر و ادبیات آمریکا

نویسنده: مارلو مورگان

مترجم: فرناز فرود

تعداد صفحات کتاب: 222 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

دکتر خدادادی، شاعر معاصر ایرانی و عضو هیئت علمی یزد است که در کتاب پیش رو شعرهای عرفانی دلنشین و خواندنی را منتشر کرده است. همه علاقمندان به شعر، از خواندن این مجموعه کوتاه لذت خواهند برد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 422
اولین سفر بل به ایرلند در سال 1954 انجام شد و او به همراه همسرش آنماری به آنجا سفر کرد. این دیدار تأثیر عمیقی بر او گذاشت و شیفتگی مادام‌العمر او را نسبت به فرهنگ، تاریخ و مردم ایرلند...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 222

2 پاسخ

  1. Hey!

    Come test out our beta project LeadsFly and come get your free business leads.

    Regards,
    Irwin

  2. Hello,

    I am shutting down the company to spend more time with my family.

    I wish you a prosperous new year!

    Lisa Cooper

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *