چرا ماهی ها وجود ندارند

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
چرا ماهی ها وجود ندارند (nbookcity.com)

معرفی کتاب چرا ماهی ها وجود ندارند

چرا ماهی ها وجود ندارند کتابی است برای تمام ما تا یاد بگیریم آشوب‌های زندگی را بشناسیم و قدرت ایستادگی دربرابر آن‌ها را به دست بیاوریم. لولو میلر در کتاب حاضر، ما را به سفری در دل زندگی دیوید استار جردن می‌برد و از روش او برای مقابله و مبارزه با آشوب‌های زندگی می‌گوید.

خلاصه کتاب

آشوب ها تنها چیزی هستند که می‌توانیم با اطمینان و با خیال راحت بگوییم همیشه وجود دارند، به وجود می‌آیند، بزرگ‌ و بزرگ‌تر می‌شوند و توان و انرژی برای مقابله با آن را از ما می‌گیرند. آشوب‌ها نظم را برهم می‌زنند و در واقع این یکی از قوانین طبیعت است. نمی‌توان راه فراری از آن جست. شاید آدم‌های عاقل این را مانند یک حقیقت بپذیرند و خیال جنگ و مبارزه با آن را از سر به‌در کنند. اما اگر کسی پیدا شود که به مبارزه با آن برخیزد چطور؟ دیوید استار جردن کسی بود که تصمیم گرفت دست به این کار بزند. او که دانشمند بود، نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهشش را در شیشه‌هایی با نام و مشخصات نگهداری می‌کرد.

اما درست زمانی که زلزله، نتیجه سال‌ها زحمت او را به تکه‌هایی از شیشه شکسته و توده درهم و برهمی از بافت‌ها درآورد، او اولین کاری را انجام داد که به ذهنش رسیده بود. هر پلاکی را که حاوی نام و مشخصات بود، به بدن همان موجودی دوخت که متعلق به آن بود. هرچند این کار او را ما ممکن احمقانه، ابلهانه و یا کوتاه‌بینانه ببینیم اما درست در زمانی که ناامیدی وجودمان را فرامی‌گیرد، مانند یک کورسوی امید می‌شود که می‌درخشد. کتاب چرا ماهی ها وجود ندارند داستانِ فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی است و از راه‌های مقابله با آشوب‌های زندگی می‌گوید.

بخشی از متن کتاب

دیوید استار جردن یکی از اولین کسانی بود که افکار گالتون را به آمریکا برد. از همان حدود سال های ۱۸۸۰، دهه ها پیش از آنکه به نژادگرایان امریکایی را تب به نژادی بگیرد، دیوید شروع کرد به جای دادن این افکار در سخنرانی هایش در دانشگاه ایندیانا، او به دانشجویان گفت ویژگی هایی مثل «فقر» و «فساد» قابلیت انتقال وراثتی دارند؛ در نتیجه می توانیم آنها را از بین ببریم، همان طور که باتلاق ها را خشک می کنیم.» بعد از مدتی، او این افکار را به بیرون از کلاس درس هم برد و برای سیاست مداران عالی رتبه سخنرانی هایی کرد و هشدار داد که این «جمهوری فقط مادامی پابرجا خواهد بود که محصول انسانی خوب باشد.»

او در سال ۱۸۹۸، اولین مقاله به نژادگرای خود  و سپس در طرفداری از پاکسازی خزانه ژنی، چندین کتاب منتشر کرد: محصول انسانی، ۲۴ خون ملت، دودمانه خانواده شما، ۲۴۳ و غیره. دیوید در نوشته هایش همه کسانی را که می خواست از روی زمین پاک کند فقرا و الکلیها و «عقب مانده ها» و «کندذهنها» و «احمقها» و منحرفان اخلاقی – جمع آوری کرد و با هم در یک دسته قرار داد: «نااصلح» ها. ناصلح! چه کلمه جالبی، چه تحریک کننده، چه ساده. می توانست تمام نظرات شخصی او را در خود جمع کند، درباره اینکه کدام گروه های انسانی لایق زنده ماندن هستند، و به آن لباس علم بپوشاند. نااصلح! عقیده یک فرد نبود، بلکه واقعیتی از واقعیت های طبیعت بود.

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب چرا ماهی ها وجود ندارند لذت ببرید.

تعداد بازدید: 608 بار

Lulu%20Miller%20 %D9%84%D9%88%D9%84%D9%88%20%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%B1

عنوان کتاب: چرا ماهی ها وجود ندارند

داستان فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی

نویسنده: لولو میلر

مترجم: محمدرضا شفایی

تعداد صفحات کتاب: 273 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 17 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *