۸ مورد بدخیمی در بدن انسان

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
۸ مورد بدخیمی در بدن انسان (nbookcity.com)

دانلود کتاب ۸ مورد بدخیمی در بدن انسان

در کتاب ۸ مورد بدخیمی در بدن انسان می‌خوانیم:

بدن انسان بیش از یک صد تریلیون سلول دارد. به جز گلبول­ های قرمز خون، همه سلول‏ های بدن هسته دارند که حاوی ماده ژنتیکی یا وراثتی است. در هر سلول سوماتیک بدن 46 کروموزوم که ناقل میلیون ­ها ژن هستند وجود دارد.

خلاصه کتاب

در سال 2003 توسط پروژه ژنوم انسانی، تمام ژن‏ های انسان ردیف شناسی شدند که برای اولین بار مشخص شد که فقط 23500 ژن فعال در هسته هر سلول سوماتیک است. این ژن­ های فعال در حدود 400000 نوع پروتئین را برای بدن می‏ سازند که بصورت پروتئین، آنزیم، هورمون، سیتوکین و مولکول‏ های گیرنده در  بدن وجود دارند.

این تنوعات مولکولی باعث تغییرات در ظاهر و داخل بدن انسان می ­شود. سرطان یک بیماری ژنتیکی است که 277 نوع بیماری را شامل می‏ گردد. همچنین در محیط زیستی ما بیش از یک صد هزار نوع مواد شیمیایی وجود د ارد که فقط 35.000 از آن آنالیز شده و حدود 300 عدد از آنها تولید سرطان می­ کنند.

هنوز 65000 مواد شیمیایی باقیمانده در طبیعت آزمایش نشده است. سرطان در نتیجه تقسیم غیرقابل کنترل سلول‏ ها به وجود می آید که اثرات عوامل محیطی و اختلالات ژنتیکی است. چهار دسته از ژن‏ های کلیدی که در هدایت سلول‏ های سرطانی نقش دارند شامل:

آنکوژن‏ ها، ژن‏ ها مهار کننده توموری، ژن‏ های ترمیم کنندهDNA  و ژن‏های مرگ برنامه­ریزی شده هستند. چنانچه یک موتاسیون ژنتیکی در سلول تولید شود، سلول‏های طبیعی از مسیر خود خارج شده و تحت تاثیر فرمانده‏ های جدید قرار می‏ گیرند که به سوی سلول‏ های سرطانی شدن پیشرفت می‏کنند.  

شما می توانید کتاب ۸ مورد بدخیمی در بدن انسان را به صورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایید.

8 مورد بدخیمی در بدن انسان

عنوان کتاب: 8 مورد بدخیمی در بدن انسان

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 53 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتابی که با عنوان گزارشهای نظمیه از محلات تهران، پیش رو دارید از جمله منابع دقیق مطالعه تاریخ معاصر است که بر اساس اسناد موجود در آرشیو سازمان اسناد ملی ایران، تدوین شده است. این کتاب، در واقع راپورت وقایع مختلفة محلات دارالخلافه تهران است...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 953
شمع سوزان داستانی چاپ نشده از هانس کریستین آندرسن  است که در میان صندوقچه قدیمی متعلق به یکی از خانواده های مرفه دانمارکی پیدا شده است. این اثر را «رویا اسلمی» مترجم آثار کودکان و نوجوان با همکاری محبوبه اژدری تصویر گر این حوزه به زبان...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 870

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *