قلعه مالویل

قیمت اصلی 135.000 تومان بود.قیمت فعلی 95.000 تومان است.

برنده جایزه ی یادواره ی جان کمپبل سال 1974

نویسنده: روبر مرل

مترجم: محمد قاضی

تعداد صفحات کتاب: 710 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب قلعه مالویل pdf

دانلود کتاب قلعه مالویل pdf

شخصیت پردازی عالی به همراه فضاسازی های بدون نقص کتاب قلعه مالویل، دقیقا شما را در محیط داستان قرار می دهد.

کاملا شخصیت های داستان را لمس و با آنها همزاد پنداری خواهید کرد. در آخر داستان آرزو خواهید کرد که ای کاش داستان ادامه داشت و شما همچنان در حال و هوای داستان باقی می ماندید!

کتاب قلعه‌ مالویل یکی از بهترین نمونه‌های رمان آخرالزمانی است. با این تفاوت که نویسنده‌ی آن بیشتر کتاب هایش را در سبک واقع گرایانه می‌نوشته است. این امر به روبر مرل کمک کرده است که باور پذیری داستان هایش بیشتر باشد و بنابراین خواننده از مطالعه‌ی رمان پیش رو لذت زیادی ببرد.

کتاب قلعه‌ مالویل می‌تواند برای علاقمندان به ادبیات فرانسه بسیار جذاب باشد و این کتاب با داشتن درون مایه‌ای تخیلی برای نوجوانان هم لذت بخش خواهد بود. در این کتاب به صورتی کاملا استادانه رفتارهای انسان هایی که ناگهان و بر اثر یک انفجار اتمی به دنیایی متفاوت پرتاب شده اند به تصویر کشیده شده است.

کتاب حاضر در سبک علمی تخیلی نوشته شده است. داستان این کتاب الهام گرفته شده از بمب گذاری اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا بوده است. سیر داستانی این کتاب اما بسیار جذاب است و نویسنده طوری به شخصیت‌های داستانش پرداخته است که شما را به شدت مجذوب داستان میکند.

خلاصه رمان

روبر مرل نویسنده فرانسوی است که در الجزایر بدنیا آمده و دوران کودکی خود را در آن کشور که هنوز از فرانسه مستقل نشده بود، سپری کرد. پدرش را در جنگ جهانی اول از دست داد و خود نیز در طی جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آلمانی اسیر شد. پس از آزادی‌اش به نوشتن روی آورده و کتاب قلعه مالویل یکی از آثار درخشانش را به رشته تحریر درآورد.

روبر مرل تحت تاثیر دورانی که گذرانده است با تصور یک بمب اتمی، بستری برای جنگ جهانی سوم تصور می‌کند و در این شرایط به کالبدشکافی شخصیتی و اجتماعی انسان‌ها پرداخته و سعی در نشان دادن ذات واقعی انسان دارد.

در قسمتی از متن پشت جلد کتاب قلعه مالویل pdf روح داستان به نمایش گذاشته شده است: این با ما نیست که بگوییم زنده خواهیم ماند یا خواهیم مرد. آدم برای این زنده است که به زندگی ادامه بدهد. زندگی مثل کار می‌ماند، پس بهتر اینکه آن را به انجام رساند، نه اینکه که هرجا مشکل شد، نیمه‌کاره ولش کند.

حوادث داستان در مناطق روستایی کشور فرانسه و در اواخر قرن بیستم اتفاق می‌افتد. با توصیفات از قلعه و روزمرگی‌های عادی زندگی، ذهن خواننده برای یک اتفاق بزرگ آماده می‌شود: انفجار یک بمب هسته‌ای که همه فرانسه و حتی اروپا را نابود می‌کند اما امانوئل به همراه چند تن از دوستان نزدیک دوران کودکی و خدمتکارانش که در سردابی مشغول شراب‌گیری بود، از این حادثه جان سالم به در می‌برند.

امانوئل و دوستانش کم کم با گذر زمان متوجه می‌شوند اشخاص دیگری از مزارع و روستاهای مجاور نیز به نحوی از این اتفاق جان سالم به در برده‌اند. بدین ترتیب به دو گروه مختلف تقسیم شده و داستان اصلی کتاب قلعه مالویل pdf آغاز می‌شود. جوامع کوچک باقیمانده با چالش‌ های متعددی از جمله کم بودن تعداد زنان نسبت به مردان، نابودی چشمگیر منابع غذایی، کمبود غذا و تلاش برای حفظ حریم امن مواجه هستند.

این دو گروه تصمیم به بازسازی محیط و ادامه زندگی دارند: رهبری گروه مالویل را امانوئل (که سابقا مدیر یک مدرسه بوده) و رهبری گروه خارج از مالویل را فولبر، (تبهکاری که خود را در قالب یک کشیش به مردم تحمیل کرده است) بر عهده می‌گیرند. متعاقب این دو رهبری و اداره متفاوت اهداف اجتماعی مختلف و درگیری هایی برای حفظ بقا، در این جوامع نوظهور شکل می‌گیرد.

نقد کتاب قلعه مالویل pdf

کتاب قلعه مالویل pdf در خلال داستان علمی – تخیلی خود، روایتی فلسفی و روانشناسانه از بسیاری از مفاهیم انسانی را در خلال گفتگو ها و تفکرات شخصیت های رمان به مخاطب ارائه می دهد. در این رمان با انفجار و نابودی مدرنیته و بازگشت به دوران پیشا مدرنیستی، نویسنده مخاطب را با بسیاری از مفاهیم انسانی که در دوران مدرنیستی کمرنگ شده است رو به رو می کند.

از جمله مقولات مهمی که در این رمان به آن پرداخت می شود می توان به مذهب و دین، اخلاقیات، تقابل خیر و شر در قالب شخصیت های مرزی و خاکستری داستان، قدرت طلبی و امید اشاره کرد.

کتاب قلعه مالویل مجموعه منحصر به فردی از بحث‌های اساسی است که هرخواننده و هر طرز فکری را به چالش می‌کشد. در این کتاب سه عنصر اصلی نیاز انسانی یعنی غذا، امنیت و تداوم نسل محوریت دارد. می‌شود گفت این رمان، جزو معدود کتاب‌هایی است که در طول داستان به شدت نگاهی جنسی به زنان دارد.

در ابتدا به دلیل غریزه بقای نسل مسئله چند همسری مورد قبول قرار می‌گیرد، اما رفته رفته چند همسری را در مقابل تک همسری قرار داده و این کار را به نوعی انحصار طلبی و اجحاف در حق دیگر مردان می‌داند، تا جایی که با این طرز فکر به زنان منفعل داستان قدرت موثری از موضع جنسی می‌دهد. در این شرایط روابط عاطفی و اجتماعی صرفا بر پایه بقا تعریف شده است.

از دیگر نکته‌های کتاب قلعه مالویل pdf اشاره به روند شکل گیری مذهب و ایجاد حکومت‌های دیکتاتوری است. در این کتاب مذهب ابزاری است که هم باعث تسکین و آرامش و هم در تقابل آن باعث ترس و ایجاد نظام دیکتاتوری می‌شود. امانوئل که سابقا فردی بی‌دین و غیر معتقد بوده، رهبری این گروه را به عنوان یک کشیش می‌پذیرد تا از آن برای نزدیک شدن افکار و یک دلی گروه خود استفاده کند.

فضاسازی کتاب با وجود شخصیت‌های متعدد و پرداخت شده، جاندار و به خوبی از آب درآمده است. در داستان، یک نمونه برداری آزاد از شخصیت‌ها و تخصص‌ های مختلف به عمل آمده تا در این دنیای جدید، هرکس به نوبه خود به ایفای نقش بپردازد. در مواقعی کتاب کشدار و بعضاً روی مسائل بی‌اهمیتی مانور داده است اما با یک اتفاق جدید و پیش‌بینی نشده مجدداً اوج می‌گیرد.

مطمئنا پس از خواندن کتاب، قلعه مالویل جایگاه ویژه‌ای در ذهن شما خواهد داشت و برای مدت‌ها ذهن شما را با مباحث مطرح شده در آن به چالش خواهد کشید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1460 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قلعه مالویل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *