پس از تو

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
کتاب پس از تو (nbookcity.com)

دانلود کتاب پس از تو

کتاب پس از تو به قلم جوجو مویز در ادامه رمان معروفش یعنی من پیش از تو نوشته شده است.

این نویسنده توانا تاکنون رمان های زیبای بسیاری را نوشته است که همه آنها مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. از نوشته های مویز می توان به  باران پناه دهنده – میوه خارجی– مرکز فروش طاووس- کشتی عروس ها – خلیج نقره‌ای – موسیقی شب  – اسب رقاص – آخرین نامه معشوقماه عسل در پاریسدختری که رهایش کردی – یک به علاوه یک – تک و تنها در پاریس – باز هم من … اشاره کرد.

خلاصه کتاب

رمان‌های عاشقانه دارای پایانی خوش هستند. بوسه قهرمانان، ازدواج و یا سوار شدن بر غروب آفتاب. پایان خوش عملاً زمینه اصلی بسیاری از داستان‌های عاشقانه است. داستان عاشقانه با پایان خوش، پیامش این می‌باشد که عشق مهم‌ترین چیز است. اما بسیاری از افراد عقیده بر این دارد که خوشبختی رؤیایی فریبنده می‌باشد و واقعیت موضوعی سخت و جدی است. خوشبختی، عشق و ازدواج، چیزی است که از رمانی عاشقانه انتظار می‌رود، ولی ما این را در رمان نخست جوجو مویز مشاهده نمی‌کنیم، اما در کتاب پس از تو چه؟

بعد از ده سال نادیده گرفته شدن، جوجو مویز به طور ناگهانی در سال 2012 با رمان «پیش از تو» به عنوان نویسنده‌ای مشهور شناخته شد. او سپس بعد از فروش فوق‌العاده کتابش، دنباله دیگری را با عنوان «پس از تو» به رشته تحریر درآورد. برای او و طرفداران کتاب قبلی‌اش، پرسش‌های بسیاری ایجاد شد، از جمله اینکه: لوئیزا کلارک بعد از دست دادن شخصی که دوستش داشت، چطور زندگی خود را ادامه داد؟ چگونه توانست ارزش‌های جدید در زندگی‌اش ایجاد کند؟

اگر سرانجام کتاب‌های عاشقانه را برای منتقدان ترسیم کنیم، کتاب پس از تو موردی جالب خواهد بود. داستان کتاب اتفاقات بعد از «رمان من پیش از تو» است. ویل ترینر مدیر اجرایی سابق و عاشق موتورسواری، حالا بر روی صندلی چرخ‌دار نشسته و پرستاری به نام لوئیزا کلارک از او مراقب می‌کند. آنها عاشق یکدیگر می‌شوند، اما آنها با خوشحالی زندگی نمی‌کنند. زیرا ویل از گردن به پایین فلج می‌شود و حتی عشق لوئیزا نیز نمی‌تواند او را با محدودیت‌هایش سازگار کند.

در نتیجه او به دیگنیتاس (سازمان کمک به خودکش‌ها) در سوئد می‌رود و زندگی خود را به پایان می‌رساند، سپس لوئیزا غرق در اندوه می‌شوند. لوئیزا کلارک دیگر تنها دختری ساده با زندگی معمولی نیست. پس از گذشت هجده ماه از خودکشی ویل ترینر، لوئیزا بدون او با مشکلات زندگی مبارزه می‌کند. او تلاش‌های سازنده‌ای انجام می‌دهد، اگرچه ناقص است، ولی نشان‌دهنده اراده بالای او برای زندگی است. او با پول ویل خانه‌ای در لندن خریداری می‌کند و در کافه فرودگاه مشغول به کار می‌شود.

پس از یک روز بد کاری، لوئیزا غرق در غم و اندوه می‌شود. شبی بر روی روف گاردن او چهره جوان مردی را می‌بیند، سپس برای دقت بیشتر به لبه بام نزدیک می‌شود، در حالی که جذب او شده به ناگهان به پایین سقوط می‌کند. پس از حادثه ناگوار (افتادن او از روف گاردن) که باعث افسردگی‌اش می شود، او به زادگاهش می‌رود و در صدد آن است که زخم‌های جسمی و روحی‌اش را درمان کند.

بعد از این اتفاق او به فردی به نام «سام فیلدینگ» که متخصص پیراپزشکی است معرفی می‌شود. حلقه دوستی لوئیزا با شخصیت‌های دیگر مانند لی‌لی و جِیک ایجاد می‌شود. در طول داستان، سام به خوبی لوئیزا را درک می‌کند و سعی می‌کند او را آهسته آهسته به زندگی برگرداند. جزئیات پیوسته زندگی بدون شخص مورد علاقه و تلاش برای تعریف دوباره یک زندگی انفرادی، موضوع اصلی است که شخصیت‌های کتاب پس از تو را با هم مرتبط می‌کند. در اینجا، جوجو مویز شخصیت‌های اصلی را طوری معرفی می‌کند که خواننده به خوبی با هر یک آشنا می‌شود.

بخشی از متن کتاب پس از تـو

من می‌خواهم به او بگویم که نمی‌دانم چه چیزی احساس می‌کنم. من او را می‌خواهم اما چگونه آنرا ابراز کنم.  من دلم نمی‌خواهد شادی من به طور کامل وابسته به کسی باشد. گاهی اوقات برای سلامت روحی و جسم ما فقط باید به تصویری بزرگ‌تر نگاه کنیم. (دید بلند داشته باشیم)  «زندگی کوتاه است، درست است؟ ما هر دو این را می‌دانیم. خوب، چیست اگر شانس من هستی؟ چیست اگر شما همانی باشید که خوشحالی مرا می‌سازد؟

«وقتی کسی که دوستش داریم از ما ربوده شده است، اغلب برنامه‌ریزی برای زندگی دوباره بسیار سخت است. گاهی اوقات مردم احساس می‌کنند که ایمانشان را در آینده از خواهند داد و یا احساساتشان خدشه‌دار شده است. «اما پس از آن، بهتر از هر کسی می‌دانستم که چطور شخصیتی را که برای ارائه به دنیا انتخاب کردی می‌تواند بسیار متفاوت از آن چیزی باشد که واقعاً وجود دارد. من می‌دانستم که چگونه غم و اندوه می‌تواند رفتار شما را تغییر دهد.»

«گاهی اوقات تقریباً برای هر روز نیاز به قدرت فوق انسانی هست.» «نه واقعاً من در مورد آن زیادی فکر کرده‌ام. شما یاد می گیرید با آن زندگی کنید، با آنها. از آنجا که آنها با شما باقی می‌مانند، حتی اگر آنها دیگر زند نباشند یا دیگر نفس نمی‌کشند. این همان غم و اندوهی است که شما در ابتدا احساس کردید، چیزی است که شما را غرق می‌کند و باعث می‌شود که در مکان‌های اشتباه فریاد بزنید و بگویید که هنوز زنده هستید.»

نقد رمان پس از تو 

یادم می‌آید که برای نخستین بار «من پیش از تـو» کتاب قبل‌تر جوجو مویز را در حدود دو ماه قبل خواندم و عمیقاً تحت تأثیر داستان، شخصیت‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌های مختلف آنها بودم. همان موقع برایم جای پرسش بود که ویل ترینر چگونه توانست لوئیزا کلارک را کنار بگذارد؟ به نظرم کمی خودخواهانه می‌آمد. فکر کردم که این کار او چه تأثیری بر زندگی لوئیزا خواهد داشت؟ و او چگونه به زندگی بازخواهد گشت؟ رابطه آنها ناعادلانه بود. برایم عشق، افسردگی، خاطرات و بازسازی روحی انسان‌ها بعد از هر حادثه، رنگ بیشتری به خود گرفت.

به این معنا که دیدم نسبت به گذشته تغییر کرده بود، زمانی که پرفروش‌ترین اثر مویز را خواندم. برایم عشق دیگر صحنه رمانتیک بازی‌های آبکی نبود، بلکه در عمیق‌ترین نقاط روحم، موج سیال زندگی با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش جریان داشت. ولی همچنان ذهنم درگیر آن چیزی بود بعد از کتاب درگیرم کرده بود. چنین شد که برای پاسخ هر یک از سؤالاتم، رمان پس از تو که ادامه داستان قبل بود را شروع به خواندن کردم.

خواندن کتاب پس از تو را به تمام طرفداران قلم جوجو مویز و به همه کسانی که قبلا کتاب رها در باد و من پیش از تو را خوانده اند پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 19,095 بار

Jojo Moyes جوجو مویز2

عنوان کتاب: پس از تو

ادامه ی کتاب  من پیش از تو

نویسنده: جوجو مویز

مترجمان: کامران استخری و زهرا چفلکی

تعداد صفحات کتاب: 438 و 350 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.31 و 21 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

بلندی های بادگیر، داستان پرشور و طوفانی عشق جنون آمیز و به نوعی شیطانی میان کاترین ارنشاو و هیثکلیف است. هیثکلیف، کودکی سرراهی بود که پدر کاترین، او را به فرزندی پذیرفت. پس از مرگ آقای ارنشاو، هیثکلیف توسط برادر کاترین، هیندلی، مورد آزار و تحقیر قرار می گرفت...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 23325
پنج قدم فاصله رمان عاشقانه‌ای است که هر شخصی را می‌تواند شیفته‌ی خود کند. داستان در آن واحد که موضوعی عاشقانه را نقل می‌کند به بحث ناخوشایند و غمناک بیماری خاص نیز می‌پردازد که ممکن است تعداد زیادی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 9730

16 پاسخ

  1. سلام من دوبار عضویت vip خریدم طبق راهنمای شما هم وارد حساب کاربری شدم ولی هیچ قسمتی برای وارد کردن ایمیل نیست که لینک واسم ارسال بشه.سایتتون خیلی اشکالات داره من خودم طراح وب هستم user خیلی باشید قسمتهای مختلف کلیک کنه تا به خواسته اش برسه و این نا امید کننده است. من چون ایران نیستم و دسترسی به کتاب فارسی ندارم اینقد تلاش میکنم که به کتابی که میخوام برسم.شاید بقیه اینطور نباشن.لطفا سایتتون رو به روز کنید

    1. با سلام. ممنون از حضور و نظرات شما. طبق فرمایشات شما حسابتون رو بررسی کردیم و هیچگونه پرداختی با مشخصات شما در سایت ثبت نشده است.(۲بار اقدام به پرداخت کرده اید که هر۲بار بدون اتمام مراحل پرداخت صفحه را ترک کرده اید) اسکرین شات از تلاشهای پرداخت شما را به همراه راهنمایی برای دسترسی به کتابها برای شما ایمیل کردیم. لطفا بررسی کنید اگر سوالی داشتید با کمال میل در خدمتیم.

    1. کاربر گرامی لینک این کتاب به همراه چند کتاب دیگر برای کاربران vip محدود شده است! در صورت تمایل می توانید از این لینک اشتراک تهیه کنید و به همه کتاب ها دسترسی نامحدود داشته باشید. ممنون از حضورتون.

    1. برای دریافت لینک کتاب های ثبت نامی ابتدا باید بصورت رایگان در سایت ثبت نام کنید یا اگر قبلا ثبت نام کردید وارد حساب کاربری خود شوید.
      سپس در پایین هر پست دوتا فیلد با عنوان های نام و ایمیل را پر کنید و روی دکمه ارسال لینک دانلود کلیک کنید تا ربات سایت بلافاصله لینک دانلود اون کتاب رو براتون ایمیل کنه.
      اکنون می توانید به ایمیلتون مراجعه کنید و لینکی که براتون ارسال شده رو دانلود کنید.
      درضمن ایمیل شما نامعتبره و نتونستیم لینک مستقیم کتاب رو براتون ارسال کنیم!
      موفق باشید.

  2. عالی بود
    با وجود امکان دانلود فایل خیلی خوبه و بصرفه .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *