پله پله تا اوج

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
کتاب پله پله تا اوج

دانلود کتاب پله پله تا اوج

برای خواندن کتاب پله پله تا اوج  محدودیت سنی وجود ندارد چرا که هر فرد از زمانی که هدفمند می‌شود نیاز به یک مجموعه از راهکارها برای دستیابی به هدف هایش دارد.

۷ کلید طلایی که زیگ زیگلار در کتاب حاضر ارائه می‌‌دهد بر پایه‌ی ایمان، صداقت، وفاداری و شایستگی بنا شده اند و برای همه‌ی قشرهای جامعه لازم است تا با یک ‌بار خواندن آن، در مسیر پیروزی حرکت کنند.

این کتاب از سری کتاب های محبوب موفقیت و روانشناسی است که حتی اساتید موفقیتی مانند کوین ترودو آن‌را مطالعه کرده و خواندن آن‌را پیشنهاد می کند.

خلاصه کتاب 

برای آنکه بیشترین فایده را از خواندن کتاب پله پله تا اوج ببرید، بهتر است نکاتی را که فرا گرفته اید با افراد خانواده و همکاران خود در میان بگذارید. اینکه می‌گویند استاد بیش از شاگرد می‌آموزد، فقط یک اندیشه نیست. با هر دست بدهی با همان دست می گیری.

کتاب پله پله تا اوج نه تنها برای بهتر شدن وضع روحی شما نوشته شده است بلکه می خواهد به شما کمک کند تا بخشنده خوبی شوید. من شما را تشویق می کنم و به مبارزه می طلبم تا از این نکته استفاده کنید. از مراحل ارائه شده در این کتاب برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

کتاب را در دست بگیرید و صبح را با خواندن صفحاتی از آن آغاز کنید و شب قبل از خواب صفحاتی دیگر بخوانید. وقتی به صفحات آخر رسیدید، همین کار را تکرار کنید تا فواید بیشتری نصیبتان شود. کتاب پله پله تا اوج با این امید، اعتقاد و اطمینان نوشته شده است که:

اگر روزانه دقایقی را با افکار مثبت بگذرانیم، سرحالی لازم را برای کسب موفقیت به دست خواهیم آورد. با خواندن یک صفحه از این کتاب موقتا سرحال می شوید و پایه های سرخوشی را در خود پی ریزی می کنید و با پیمودن گامهای عملی فواید بلند مدتی را از آن خود می سازید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب پله پله تا اوج می‌خوانیم: «ترس همیشه وجود دارد. راه حل ترس، حذف آن نیست، بلکه غلبه کردن بر آن است.» این عقیده پیتر ویدمار است. او در لس آنجلس بزرگ شده و عاشق ورزش است، اما به دلیل قد کوتاهش از رفتن به تیم های ورزشی می‌ترسید چراکه فکر می‌کرد توسط دیگران مورد تمسخر واقع می‌شود.

او می‌گوید: وارد تیم ورزشی شدن برایم مشکل بود، من موجب شرمساری بودم. وقتی که پیتر یازده ساله بود، تصمیم گرفت به ژیمناستیک برود. او تحت تأثیر اولگا کوربوت و نادیا کومانچی، در مدرسه و دانشکده ای از دانشگاه کالیفرنیا که از آن بورس گرفته بود، به تمرینات ژیمناستیک پرداخت.

پیتر ویدمار در حال حاضر امریکایی رده بالا در رقابت‌های جهانی ژیمناستیک است. پیتر ویدمار 21سال و 1.65قد دارد. مربی پیتر اخیرا جمله ای را در مجله پی پل درباره پیتر گفته: چیزی که در مورد پیتر مطرح است، استعداد فوق العاده نیست.

من شاگردانی داشته ام که از لحاظ بدنی استعداد بیشتری داشتند، اطلاعات جنبشی و قدرت بدنی آنها بالا بود و بدن نرمی داشتند. اما پیتر از همه آنها پیشی گرفت زیرا عزم او فوق العاده بود. پیتر در کارش چنان مصمم بود که مربی اش می گوید:

او چهار سال روی یک حرکت مشکل تمرین کرد تا اینکه آن را با موفقیت اجرا کرد. من یقین دارم که اگر شما نیز با عزمی چون عزم پیتر به دنبال هدفهای خود بروید، موفق خواهید شد.

مروری بر فصل‌های کتاب

کتاب پله پله تا اوج هفت راهکار را برای پیشرفت و موفقیت فردی ارائه می‌دهد. زیگ زیگلار در هر قسمت با تکیه بر گام‌های عملی و مثال‌های منحصر به فرد دری از تجربیات واقعی را به روی خوانندگان باز می‌کند:

نگرش 

در واقعیت، این ماییم که سرنوشت خود را می‌سازیم. هرچیزی که آرامش ما را بر هم بزند خوب یا بد همه ناشی از وضعیت عاطفی ماست. نگرش چیزی نیست که وابسته به شرایط بیرونی باشد بلکه از درون انسان بزرگ می‌شود، تغییر می‌کند و اصلاح پیدا می‌کند.

برای موفقیت کافی است به جای نگرانی درباره‌ی دست‌آوردهای دیگران، با نگرشی مثبت بر روی اهداف خود متمرکز شویم.

انتخاب

افسردگی شانس انسان را برای به دست آوردن نتایج مطلوب کاهش می‌دهد. طغیان‌های عاطفی و درگیری‌های جسمی بزرگترین دشمن افراد در مواقع انتخاب شغل، شریک زندگی و غیره است.

اگرچه غم و اندوه و افسردگی یکسان نیستند، اما نوسانات خلقی به طرز خطرناکی توانایی فرد را  برای برقراری ارتباط صحیح کاهش می‌دهد.

با این سه روش بر خُلق خود مسلط شوید:

  1. آدم‌ها را ببخشید. کینه‌ها را دور بریزید
  2. به زندگی خود نظم دهید و امورات خود را ساماندهی کنید
  3. به دیگران کمک کنید – سعی کنید خودخواه نباشید

جرات

بیش‌تر افراد زمانی که تحت فشار و بحران هستند تمایل به تسلیم شدن دارند. سعی کنید روح مبارز خود را پرورش دهید و برای رسیدن به خواسته‌تان  اشتیاق نشان دهید. رسیدن به چنین نگرشی ساده نیست، باید آمادگی لازم را برای قدم برداشتن و جرئت پیدا کردن برداشت.

هدف‌ها

به عقیده‌ی نویسنده کتاب پله پله تا اوج هیچ یک از موارد گفته شده بدون داشتن هدف قابل دستیابی نیست. هدف‌های خود را مشخص کنید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

چگونه

با بهره گیری از پتانسیل‌های خود از هر موقعیتی استفاده کنید. از فرصت‌های جدید نترسید، شک و تردید را در آغوش بگیرید و بدون ترس راه بروید. 

اول و مهمتر از همه این است که شما باید پذیرای ایده‌های جدید باشید، قبل از اینکه ذهن شما چنین دیدگاه‌هایی را بپذیرد خود شما به تغییر رفتارتان مشتاق باشد.

عشق

«هرکجا عشق است، خدا نیز هست». هیچ‌چیز نمی‌تواند به اندازه توانایی عشق‌ورزی، دوستی و درک متقابل قدرتمند باشد. همدلی و شکرگزاری خود را نشان دهید. این کار به شما انرژی و انگیزه برای ادامه و پیروی از رویاهایتان را می‌دهد.

پشتکار

بعضی از مردم با این تفکر که داشتن دانش برای موفقیت مهم‌تر است گمراه می‌شوند. در حقیقت، قدرت واقعی از عزم و اراده‌ی درست حاصل می‌شود. «با تمرکز حواس، سخت کار کردن و تلاش متمرکز یافته، در زندگی به هرچه بخواهید می‌رسید». 

به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب بعد از خواندن هر بخش و عمل کردن به راهکارها و مراحل گفته شده  به زودی در اوج خواهید بود.

نقد کتاب پله پله تا اوج

نویسنده کتاب پله پله تا اوج که‌ غول‌ انگیزش‌ در امریکاست‌، یکی‌ از مولفان‌ عصر حاضر است‌ که‌ کتاب‌ هایش‌ جزو پرفروش‌ترین‌ کتاب‌هاست‌. روش‌ زیگلار برای‌ دستیابی‌ به‌ موفقیت‌ بر ستون‌ های‌ شرافت‌، قابلیت‌، ایمان‌، وفاداری‌ و صداقت‌ استوار شده‌ است‌.

در هر بخش از این کتاب برای آنکه بتوانیم از آموزش های این کتاب در زندگیمان استفاده کنیم بخشی تحت عنوان گامهای عملی وجود دارد که در آن تمرین ها و یا روش های عملی به شما داده میشود.

همچنین کتاب پله پله تا اوج در کنار آموزش هایی که به شما می دهد مثال هایی از واقعیت میزند تا متوجه شوید این آموزش ها در واقعیت نیز به خوبی کار می کند.

کتاب های پیشنهادی

زیگ زیگلار نویسنده کتاب پله پله تا اوج

عنوان کتاب: پله پله تا اوج

از مراحل ارائه شده در این کتاب برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید

نویسنده: زیگ زیگلار

مترجم: مهناز فاتحی

تعداد صفحات کتاب: 327 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.81 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کانت در توضیح مفهومی که از روشنی یابی در سر دارد، می نویسد: معنای روشنی یابی چیزی نیست جز پیشرفت در خود اندیشیدن... در این جا سخن بر سر دعوت و فراخوان به عقلانیت است و عالی ترین تکلیفی که آدمی در برابر خویش و...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 380
میکل آنژ می گوید خلاقیت های بزرگ و کوچک در وجود هنرمندان به صورت نبوغ ذاتی نهاده شده است. او خلاقیت را در وجود همه می داند زیرا ما عقل داریم و میتوانیم از آن برای فکر کردن استفاده کنیم. عقل بستری برای همه خلاقیت هاست.
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 209

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *