انواع نان ها

انواع نان (nbookcity.com)

دانلود کتاب انواع نان ها

کتاب صوتی انواع نان ها یا نان به روایت ساناز سانیا بیش از 40دستور آموزش نان کلیه راز و رمزهای پختن یک نون حرفه ای را از پایه به شما آموزش می دهد. از آموزش نوع آردها و نکات مهم برای تهیه نان در منزل تا دستورات نان های حجیم مثل نان سبوس دار، نان مغز دار، نان فرانسوی ، نان کشمشی، نان های رولی مثل کروسان ، نان هایی مانند تافتون، نان برگر ، نان باگت ، نان هایی مانند نان پرتقالی ، نان شیرمال و نان آچما تا نان های کنار غذایی مثل نان بوستون و همچنین نان های خیلی ساده با زمان کم که به راحتی بتوانید در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

سرو نان، این عنصر جدایی‌ناپذیر از فرهنگ آشپزی قطعا دلچسب‌تر خواهد بود، اگر خودتان دست به کار شوید و با کمک آرد، تخم مرغ، شیر، مخمر و … آشپزخانه را برای ساعتی هم که شده به یک مرکز کوچک نان پزی تبدیل کنید تا فضای خانه از بوی خوش نان عطرآگین شود. کتاب نان به روایت ساناز سانیا ضمن معرفی انواع مختلف نان، شما را با تکنیک، ابزار و مواد نان‌پزی آشنا می‌کند تا بتوانید تجربه‌ای دلنشین و لذت‌بخش از تهیه نان خانگی را در ذهن شما به یادگار بگذارد.

خلاصه کتاب

اگرچه فرهنگ آشپزی و تنوع غذایی، کشور به کشور و حتى شهر به شهر با هم تفاوت دارد، اما در نهایت این تنوع در یک نقطه مشترک با هم پیوند می‌خورد؛ پیوندی که طرف ثابت آن «نان» است. نان، قوت غالب در فرهنگ تغذیه اکثر کشورها است؛ همین موضوع مهم کافی است تا ذهنیت شما را پذیرای سرو انواع مختلف نان در طعم‌ها و اشکال گوناگون کند تا حدی که احساس تکراری بودن نسبت به آن نداشته باشید. علاوه بر این‌ها، نان از قدیمی‌ترین خوراک‌هایی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، قدمتی 10 هزار ساله دارد که با گذر زمان این خوراک ساده دستخوش تغییراتی شده و طعم و بافت بهتری پیدا کرده است.

آنطور که در تاریخچه نان آمده است، نان‌های اولیه، به شکل مسطح تهیه می‌شدند مانند نان لواش و تافتون. اما رفته رفته تغییرات ظاهری در شکل و بافت آن‌ها اتفاق افتاد، طوری که امروز، نان دیگر آن سادگی گذشته را ندارد و تهیه آن مستلزم آگاهی از رمز و رموز خاصی است که حرفه‌ای‌ها این رموز را خوب می‌شناسند. حالا دیگر نان برای ابراز وجود و معرفی خود نمی‌تواند در یکی دو جمله خلاصه شود، بلکه به یک کتاب نیاز دارد تا بتواند حرف‌هایش را به گوش مخاطبان و علاقه‌مندانش برساند.

در واقع، حضور نان در سفره دست کم برای ما ایرانی‌ها آنقدر ملموس است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را از سبد غذایی حذف کرد، چرا که ویژگی بسیاری از خوراک‌های ایرانی به این صورت است که باید با نان سرو شوند. به عبارت دیگر، فرهنگ آشپزی و تغذیه ایرانی تا حد قابل توجهی نان محور است. سرو انواع کوکو، کتلت، شامی، کوفته، کباب با نان، خود مصداق بارز این ادعاست که آشپزی به ویژه از نوع ایرانی بدون نان معنا ندارد.

بخشی از متن

روی بسته برخی از آردها تعدادی صفر به چشم می‌خورد. این صفرها رده‌بندی آردهای گندم را بر اساس سبوس جدا شده از آن‌ها نشان می‌دهند. هرچه تعداد صفرها بیشتر باشد، یعنی سبوس بیشتری از آرد گرفته شده و آرد سفیدتر است (سفیدترین آرد، 6 صفر است، اما دیگر این نوع نام گذاری مرسوم نیست و برای طبقه بندی آردها از سبک‌های دیگری استفاده می‌شود.

آرد گندم (آرد همه منظوره) : پودر نرم و سفیدی است که از آسیاب کردن قسمت میانی گندم به دست می‌آید و میزان گلوتن بیشتری دارد، همچنین بخش عمده آرد لازم برای تهیه نان و پاستا را شامل می‌شود. خمیر آرد گندم، خاصیت ارتجاعی دارد و می‌توان آن را به هر شکلی درآورد. گازهای موجود در آن، سبب تردی و حالت اسفنجی محصول نهایی می‌شود. آرد حاصل از گندم تازه یا نارس، باعث تولید نان‌های سفت و بدهضم خواهد شد.

در پایان امیدواریم از شنیدن فایل صوتی کتاب انواع نان ها ( نان به روایت ساناز سانیا)لذت ببرید.

تعداد بازدید: 2,306 بار

Sanaz%20Minaie%20 %D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C 3

عنوان کتاب: انواع نان ها (صوتی)

فانتزی و سنتی

نویسنده: ساناز مینایی (اکرم مینایی)

انتشارات ساناز سانیا

تعداد صفحات کتاب: 55 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 58.2 مگابایت

نوع فایل: MP3 (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

 این اثر شاعرانه در آغاز شاید غیر قابل باور به نظر برسد اما حقیقت محض است. یک عاشقانه خواندنی که رشد متفاوت دختری سیزده ساله را در میانه امواج زندگی نشان می‌دهد. متن و غافلگیری‌های...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 171
جوجه اردک زشت یکی از داستان‌های شاه پریانی شاعر و نویسندهٔ مشهور دانمارکی، هانس کریستین اندرسن است. داستان جوجه اردک زشت کاملاً برخاسته از ذهن اندرسن بوده
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4036

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *