تفویض اختیار نظارت و سرپرستی

تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی (nbookcity.com)

دانلود کتاب تفویض اختیار نظارت و سرپرستی

برایان تریسی در کتاب تفویض اختیار نظارت و سرپرستی مطالب مفیدی همچون سه خصوصیت برترین مدیران، هفت راهکار واگذاری کارآمد، آشنایی یا چهار تیپ شخصیتی، دوری از واگذاری معکوس و چندین نکته‌ی مهم و موثر دیگر به شما می‌ آموزد.

کتاب حاضر پیرامون تفویض اختیار (واگذاری اختیار در یک اقدام یا تصمیم گیری به فرد دیگر) و مزایایی که به دنبال دارد نگارش شده، نویسنده تلاش دارد تا چگونگی عملی کردن تفویض اختیار را شرح دهد و به این ترتیب مخاطب خود را به شرایطی برساند که موجب سوددهی عالی شرکتی که در آن فعالیت می کند شود. خواننده با بهره گیری از مطالب اثر پیش رو در حقیقت مهارت یاد شده را فرامی گیرد و به دنبال آن امکان موفقیت خود در تجارت را تا حدود زیادی گسترش می دهد.

خلاصه کتاب

کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی، درباره‌ واگذار کردن کارها به عهده‌ی دیگر کارمندان است که یکی از مهارت‌های مهم و کاربردی مدیران مؤثر به حساب می‌آید. بدون برخورداری از توانایی تفویض کارآمد، نمی‌توانید استعداد ذاتی خود را به سان یک مدیر نشان دهید. در این کتاب، مجموعه‌ای از روش‌های کلیدی را یاد می‌گیرید که شما را به یک واگذار کننده‌ی درخشان تبدیل می‌کند. هر یک از این شیوه‌ها، راهکارها و استراتژی‌ها طی سال‌های بسیاری تست، تأیید و تضمین شده‌اند.

بسیاری از مدیران و رهبران سازمان‌ها به سختی کارها را به عهده‌ی دیگر افراد می‌گذارند. آن‌ها اغلب هیچ اشتیاقی به این کار ندارند یا انجام آن را به تاخیر می‌اندازند و در نهایت نیز فرصت‌های پیشرفت و موفقیت‌شان را محدود می‌کنند. مدیران وظایف و کارهای فراوانی دارند که باید شخصاً آن‌ها را انجام دهند و در نتیجه نمی‌توانند همکاری جامع و مفیدی با دیگر سازمان‌ها نیز داشته باشند. مدیریت به بیان ساده به معنی «کسب نتیجه از طریق دیگران» است. واگذار کردن کارها امری است که برای مدیران و سازمان، فواید و مزایای بسیاری دارد.

تفویض این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا در زمینه‌ی کاری‌ خودتان آنچه را که می‌توانید انجام دهید را به آنچه که می‌توانید کنترل یا مدیریت کنید، تبدیل نمایید که این کار موجب می‌شود کیفیت و کمیت نتایج ارتقا یابد. همچنین به شما کمک می‌کند تا توانایی و لیاقت اشخاص زیردست خود را شناسایی کنید و یا ارتقا دهید و استعدادهای انسانی را شکوفا کنید. بسیاری از مدیران هیچ آموزشی درباره‌ی واگذاری کارها ندیده‌اند، به همین دلیل در هر بار واگذاری رفتار تازه‌ای می‌آموزند، نخست احساس ناشی‌گری می‌کنند. اما آن‌ها ‌هر چه بیشتر این کار را تمرین کنند، برای‌شان ساده‌تر می‌ شود.

از سایر کتابهای این نویسنده

بخشی از متن کتاب

هدف این کتاب دادن مهارتهایی به شما است که بتوانید کارهایتان را به طرزی عالی واگذار کنید. اگر نگوییم هزاران، به جرات می توانیم بگوییم صدها کتاب و مقاله، دوره آموزشی در این زمینه وجود دارد. بسیاری از نقطه نظرهایی را که آنها درس می دهند می توان در این هفت اقدام کلیدی خلاصه کرد. شخص را با کار و وظیفه ای که می خواهید آن را واگذار نمایید همگون سازید. اولین مهارتی که برای تفویض اختیار موثر لازم است این است که توانمندیها و مهارتهای شخصی را که می خواهید کاری را به او واگذار کنید با شرایط کار مقایسه نمایید. باید کسی که می خواهید کار را به او واگذار نمایید از انگیزه کافی برای انجام دادن آن برخوردار باشد.

البته این بدان معنا نیست که نباید کاری را به کسی محول کنید که در مقایسه با کاری که هم اکنون می کند چالش بیشتری نداشته باشد. اما مهم این است که کاری را که انجام دادنش را به کسی واگذار می کنید بیش از اندازه برای او دشوار نباشد، به طوری که شانس موفقیت چندان زیادی نداشته باشد. نگه داشتن کارمندی در سمتی که مدتهای مدید نشان داده از عهده ی آن برنمی آید، یکی از دلایل شکست و ناکامی است. در این شرایط رئیس یا مدیرعامل شخص نامناسبی را برای انجام دادن کار انتخاب کرده است.

برای من جای تعجب است که تعداد شرکتهایی که کارهای خود را به کسانی واگذار می کنند که ابدا توانایی انجام دادن آن را ندارند چقدر زیاد است. به تدریج تفویض کنید. نکته مهم دوم در واگذار کردن موثر کارها این است که باید تدریج را رعایت نمایید تا در کسی که کار را به او واگذار می کنید اعتماد به نفس ایجاد کنید. بهتر است که در شروع به تدریج کار را واگذار نمایید. به خصوص اگر کار مهم است، بهتر است که این کار به تدریج تفویض اختیار گردد.

نقد کتاب تفویض اختیار نظارت و سرپرستی

در کتاب تفویض اختیار نظارت و سرپرستی می‌ خوانیم که تفویض اختیار یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مهارت‌های لازم برای یک مدیر و مدیریت مؤثر و کارآمد؛ ضروری و واجب است. در این کتاب آمده است که اگر مدیری توانایی به‌کارگیری روش تفویض اختیار مؤثر، به‌جا و کارآمد را نداشته باشد، انجام دادن وظایف مدیریت و رسیدن به هدف معین یک مدیر امکان‌پذیر نمی‌باشد و دور از دسترس است. تعریف مدیریت از نگاه خیلی‌ها به معنای انجام دادن و عمل کردن به کارها و رسیدن به آن نتیجه‌ای که می‌خواستند و باید می‌رسیدند است.

پس در دل این تعریف می‌ توان نشانه‌ای از تفویض اختیار تأثیرگذار کارها، وظیفه‌ها، مسئولیت‌ها به کارکنان به مجموعه یا موسسه اشاره نمود. پس شما برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به اهدافی که دارید باید توانایی تفویض اختیار مؤثر، به‌ جا و مناسب را داشته باشید و این توانایی شرط قطعی و تعین کننده رسیدن به موفقیت در تجارت است.

خواندن کتاب تفویض اختیار نظارت و سرپرستی را به تمام طرفداران قلم برایان تریسی پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 387 بار

Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C 25

عنوان کتاب: تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

(واگذاری کارها ، تفویض اختیار)

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 98 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

الان بهترین زمان برای زندگی کردن است. هیچ زمانی بیشتر از امروز تا به این حد فرصت‌های موفقیت و شادی برای مردم وجود نداشته است. در آن واحد، مهم‌ترین تصمیم در زندگی شما، شخصی است که با او ازدواج و سازش می‌کنید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 712
خرید و فروش، یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد در هر کشوری است و یکی از شغل‌هایی که تعداد افراد زیادی به آن مشغولند. کتاب اوج موفقیت در فروش و ایجاد رابطه با خریدار که برای مخاطبان و فعالان حوزه فروش است به آن‌ها کمک...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *