درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها

در کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها، شما با سیر یکپارچه سازی کار با طرحواره و مفهوم‌پردازی طرحواره‌ها با شش فرآیند مرکزی ACT (شامل پذیرش، ناهم‌جوشی، ارتباط با لحظه اکنون، خود به عنوان زمینه، روشن‌سازی ارزش‌ها و اقدام متعهدانه) آشنا خواهید شد.

همچنین به سوی به کارگیری این یکپارچگی در حل مشکلات زوج‌ها و نجات رابطه‌شان رهنمون می شوید. فرمول بندی طرحواره بدین منظور آموزش داده می شود تا در پیش‌بینی رفتارهای اجتنابی مشکل‌ساز به شما کمک کند.

خلاصه کتاب

این کتاب راهنمایی جامع و بسیار کاربردی در کمک به زوج‌ها برای غلبه بر مشکلات و بنا نهادن روابطی غنی و صمیمانه است. گردآوری مجموعه‌ای از ابزارها، تکنیک‌ها، تمرین‌ها و شرح جلسات درمانی باعث شده کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها منبعی عالی برای تمام زوج درمانگران ACT باشد. در این کتاب جذاب که ترکیبی است از درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی (ACT) و زوج‌ درمانی طرحواره‌ محور، نویسنده‌ها توضیح می دهند چطور عوامل زمینه‌ساز مشکلات بین‌فردی را کشف و دردی را که ایجاد می‌کنند درک کنیم.

آنها شمار زیادی از گفتگوهای شایع در جلسات درمانی را آورده‌اند تا نشان دهند هر گام از این رویکرد درمانی جدید چطور طی می شود. انجام مؤثر زوج‌درمانی کار بسیار دشواری است؛ این کتاب به طور قابل توجهی مهارت‌های بالینی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند زندگی زوج‌هایی را که دچار بحران شده‌اند بهبود بخشید.

دکتر آویگیل لیو و دکتر متیو مک کی در این کتاب توضیح می دهند که یادگیری در کودکی فرآیندهای شناختی و هیجانی‌ای را دربرمی‌گیرد که بر رفتار تأثیر می‌گذارند؛ در صورتی که این رفتارها مشکل آفرین باشند، نیازی به بازسازی یا حذف تجارب شناختی و هیجانی برای ارتقای عملکرد سالم نیست. بلکه در عوض، می‌توان به نحوی با این تجارب روبرو شد، آن‌ها را پذیرفت و طوری به آن‌ها پاسخ داد که در نهایت به بهبود رابطه کمک کنند. این تکلیف، پذیرش افکار و هیجانات را در دو سطح درون‌فردی و بین‌فردی دربرمی‌گیرد.

بخشی از متن کتاب

در طول مواجهه هیجانی، درمانگر یک حالتی را در زوج‌ها برمی‌انگیزد که طرحواره‌ها فعال شوند و به آن‌ها کمک می کند تا تماس و ارتباط خود را با تجربه حفظ کنند. درمانگر با هدایت زوج‌ها به سمت ابراز تجاربشان در مورد محتوا، پذیرش را تقویت می کند. درمانگر همسران را ترغیب می کند تا به توصیف تجاربشان و خلق یک فضای شفقت‌ ورز و اعتباربخش بازگردند، در حالی که همزمان لحظات انتخاب را برای پاسخ متفاوت در هنگام رویارویی با هیجانات و امیال پرفشار دشوار یادآوری می کند.

درمانگر در پذیرش تجارب درونی شامل احساسات، امیال و نیازها و همزمان کمک به زوج‌ها در تغییر نحوه ارتباط با آن تجارب، به همسران کمک می کند. همین عمل، محتوایی را که تعارض در آن روی می دهد دگرگون می کند. با اصلاح و تغییر فعالانهٔ محتوا، زوج‌ها برای رویارویی با هیجانات دشوار تحمل خود را زیاد می کنند، از اینرو تمایل برای پذیرش و ماندن با درد طرحواره‌ای در لحظات آتی فعالسازی طرحواره‌ها، افزایش می یابد.

نقد کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها

دکتر آویگیل لیو روان‌ درمانگری است که در تلفیق ACT و طرحواره‌ درمانی برای تقویت روابط، صاحب‌نظر و تجربه است. او با افرادی که به مشکلات بین‌ فردی، اضطراب، تروما و اختلالات خلقی دچار هستند نیز کار می کند. دکتر متیو مک کی استاد دانشگاه برکلی متخصص رفتاردرمانی شناختی برای اضطراب و افسردگی است و کتب بسیاری در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی از جمله ACT و زوج‌ درمانی تألیف کرده است. روان‌درمانگران، روان‌شناسان بالینی و مشاوران خانواده می توانند از راهنمایی‌های کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها استفاده کنند.

تعداد بازدید: 439 بار

Matthew%20McKay%20 %D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%D9%85%DA%A9%20%DA%A9%DB%8C 2

عنوان کتاب: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج ها

راهنمای بالینگران برای به کارگیری ذهن آگاهی، ارزش ها و آگاهی از طرح واره برای بازسازی روابط

نویسنده: آویگیل لیو و ماتیو مک کی

مترجم: جمعی از مترجمین

حسین شاره ، مرضیه جهاندیده ، آصفه اردکانی ، نازگل عدالتیان کرباسی و سمانه عطائی حسین زاده

تعداد صفحات کتاب: 349 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شاید کسی از اینکه خودش را با نام و نام فامیل در این کتاب ببیند خوشش نیاید. اما من هیچ جوابی برای این مسئله ندارم. تنها آنچه را که به خاطر داشته ام نوشتم. بنابراین اگر این کتاب گزارش وقایع تاریخی قلمداد شود، کمبودهای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 154
راوی رمان تاول نوجوانی است که با هیجان و کنجکاوی خاصی ماجراها را تعریف می‌کند و هر از گاهی که از چیزی باخبر نیست، به نقل قول از زبان زنان همسایه و خاله زنک‌های قدیمی محل متوسل می‌گردد. در نیمه‌ی اول داستان، شما با یک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 433

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *