سنگفرش هر خیابان از طلاست

سنگفرش هر خیابان از طلاست (nbookcity.com)

دانلود کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

در کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، کیم وو چونگ نشان داده که اهداف ذهنی‌اش بسیار مؤثر بوده و می توانند در هر شرایطی به کار گرفته شوند.

او برای افرادی که آرزوهای بلند و متعالی دارند، پیشنهادات بسیار‌ بسیار جالبی ارائه کرده است. بهترین کار این است که پس از خواندن هریک از آن‌ها، مثال دقیقشان را در زندگی مان بیابیم و درباره شان خوب فکر کنیم.

این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت های کیم وو چونگ خطاب به کشورش است که بعد از گردآوری به شکل یک کتاب در آمده است. کتاب پیش رو در کره تبدیل به پرفروش ترین کتاب شد و به دلیل پیام های جهانی‌اش یکی از موفقترین کتاب های جهان نیز، لقب گرفته است.

خلاصه کتاب

تعبیر کیم وو چونگ از پول در زندگی این است جاهایی را پیدا کنیم که مردم دیگر هرگز به آنجا پا نگذاشته‌اند و کارهایی را انجام دهیم که دیگران هرگز بدان‌ها فکر نکرده‌اند. کسانی که کیم چونگ را می‌شناسند می‌دانند که او و پیشنهاداتش شبیه به تپه هایی هستند که می‌توانند افراد مختلف را با شرایط متفاوت به نوک قلۀ موفقیت برسانند. همه می‌دانند که او هرساله به نقاط گوناگون جهان سفر می‌کند و به دنبال موقعیت‌ها و موفقیت‌های بسیاری است.

اکثر جملات این کتاب خطاب به جوانان است. جوانانی که ممکن است متعلق به نقاط مختلف این کرۀ خاکی باشند. زمانی‌که شرکت دوو در اوج خود قرار داشت کیم کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست را به منظور انگیزه دادن به تمام جوانان جهان برای رسیدن‌ به اهداف و آرزوهایشان نوشت.

از آنجایی که کتاب طی سال‌های مختلف توسط آقای کیم نوشته شده و مجموعه مقالاتی است که در سال‌های مختلف او یادداشت کرده کتاب به دو قسمت تقسیم شده است، قسمتی از آن شامل مقالات انگیزشی و قسمت دیگر آن شامل توصیه‌های مدیریتی برای مدیران جوان است. کتاب دارای 4 فصل رویاپردازی، مدیریت، رشد و رهبری است که از 52 بخش تشکیل شده است. در انتها نیز کلامی خطاب به جوانان جهان آورده شده است.

بخشی از متن کتاب

چرا دکترها همیشه مورد احترام هستند؟ به عقیده من تنها دلیل این موضوع این است که آنها در امری خاص متخصص هستند که دیگران از آن بی‌اطلاعند، چرا یاد نویسندگانی چون «داستایوفسکی»، «کامو» و «کافکا» هم‌چنان زنده است؟ به دلیل این که آنها توانستند به بالاترین سطح دانش ادبیات برسند و در آن تخصص داشته باشند، مرتبه‌ای که دیگران به آن نرسیدند. پس مهم نیست که رشته شما چه باشد، سعی کنید در رشته خود بهترین باشید و اگر می‌خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید، می‌توانم به شما بگویم خودتان را غرق کارتان کنید، عقاید نو، درک و دانش به کسانی می‌رسد که فکرشان تنها معطوف به آن کار است

اولین پروژه‌ی ما در سودان ساختن میهمان‌سرای ریاست جمهوری بود که دقیقاً روبروی محل اقامت رئیس جمهور باید ساخته می‌شد. دولت سودان واقعاً مایل نبود که با ما معامله کند، شاید به این دلیل که کره‌ی شمالی ‏قبلاً سرگرم ساختن مرکز جوانان در سودان بود. علاوه بر آن، دولت سودان با کر‏ه‌ی شمالی روابط سیاسی داشت، ‏هرچند من احساس می‌کردم که اگر این فرصت را از دست بدهیم، هرگز قادر نخواهیم بود که به بازار سودان راه پیدا کنیم. تصمیم گرفتم به جای حرف زدن، وارد عمل شوم. چرا؟ چون معتقدم ‏«دو صد گفته چون ‏نیم کردار نیست.»

بنابراین، شبانه‌روز روی پروژه‌ی میهمان‌سرای ریاست جمهوری کار کردیم و بدون شک چراغ های روشن کارگاه ما، در آن طرف ‏خیابان که اقامتگاه رئیس جمهور بود، اثر خود را می‌گذاشت. دیوانه‌وار ‏کار می‌کردیم و زودتر از برنامه کارمان تمام شد، احتمالا رئیس جمهور کار ما را با کره شمالی‌ها مقایسه کرده و پیشرفت کاری و تکنولوژی ما شدیداً او را تحت تاثیر قرار داده بود. ما با این کار، درهای روابط سیاسی و بازرگانی با سودان را به روی خود گشودیم. ‏حرف زدن، راه متقاعدسازی نیست، حرف مهم است، ‏و باید قادر باشید که خوب و صادقانه حرف بزنید.

باید قادر باشید که با افکارتان ‏دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، ولی عمل است که واقعاً روی دیگران ‏تاثیر می‌گذارد. حرف ممکن است گاهی بی‌اثر باشد، اما عمل هرگز چنین نیست و ناکامی ندارد. اگر واقعاً می‌خواهید که کسی حرف شما را باور کند و به شما ایمان بیاورد، باید صادقانه و بطور قانع‌کننده‌ای عمل کنید. ‏قدرت باطنی زیاد همچنین بیانگر توانایی واقعی است. مردمی که ما واقعاً در این دنیا به آنها نیاز داریم، آنانی نیستند که در کناری ایستاده‌اند و خوب تماشا می‌کنند؛ ما به مردمی با توانایی‌های واقعی نیاز داریم. شاید آنها لاف نزنند و پُز ندهند، اما به هرکجا که بروند، روی چشم دیگران جای دارند. مردم واقعاً به آنانی که با ظاهری آراسته ولی بدون توانایی زندگی می‌کنند، اعتقادی ندارند…

۴ قسمت اصلی کتاب حاضر:

  1. رویاپردازی
  2. مدیریت
  3. رشد کردن
  4. رهبری

در پشت جلد کتاب آمده:

شما باید با کیم وو چونگ آشنا شوید؛ نه تنها به این دلیل که پسربچه فقیری بود که با تلاش و کوششی وصف ناپذیر، گروه صنعتی دوو را با بیش از 25 میلیارد دلار فروش سالیانه تاسیس کرد و یا به این دلیل که رهبران جهان، نبوغ افسانه‌ای او را در کار و تجارت ستوده‌اند؛ شما می‌بایست با وی آشنا شوید، زیرا سرگذشت وی مجموعه‌ای از راهنمایی‌های خلاقانه و کاربردی در راه رسیدن به موفقیت در کار و زندگیست.

این کتاب راه‌هایی جدید و فوق‌العاده برای اتخاذ تصمیم‌های بزرگ، بدست آوردن وام‌های کلان، پایان دادن به جلسات کاری طولانی، استخدام دستیاران بزرگ و بسیاری کارهای دیگر را نشان می‌دهد. همچنین ثابت می‌کند که اگر شما به سختی کار کنید و از پولتان برای بهبود وضع جامعه خود استفاده کنید، آنگاه واقعا به این نتیجه می‌رسید که سنگفرش هر خیابان از طلاست و وارد جاده موفقیت واقعی می‌شوید.

نقد کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

چرا اسم کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست انتخاب شده است؟ نویسنده معتقد است هر کجا می‌رود سریعاً متوجه می‌شود چگونه می‌توان در آنجا تجارت را آغاز کرد، وی معتقد است همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خود نیز به سراغ آن رفته است، البته بسیاری از مکان‌ها نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده‌اند و تجارت و پول درآوردن در آن جا آسان نمی‌باشد و نیاز به کار سخت و طاقت ‌فرسا دارد، البته وی این موضوع را صرفا جهت نشان دادن طرز تفکر خود بیان کرده است.

تاریخ نگارش کتاب مربوط به بهار ۱۹۸۹ میلادی و ۱۳۶۷ شمسی می‌باشد و یک کتاب مدیریتی و انگیزشی محسوب می‌شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 3,918 بار

Kim%20Woo choong%20 %DA%A9%DB%8C%D9%85%20%D9%88%D9%88%20%DA%86%D9%88%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: سنگفرش هر خیابان از طلاست 

نویسنده: کیم وو چونگ

مترجمان: محمد سوری

تعداد صفحات کتاب: 277

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.77 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

در کتاب بیش از یک روح است مرا، گلچینی از اشعار شاعر پرتغالی قرن بیستم، فرناندو پسوآ را می‌ خوانید. گزیدهٔ حاضر، سروده‌های پسوآ با چهار نام گوناگون را در بر می‌ گیرد، هر یک پرسونا و سبک خاص خود را دارند. این اشعار غنی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 272
بی گمان هستند افراد مرفهی که همواره در جهت انباشتن مال تلاش می کنند. درک ماهیت و علل این دل مشغولی درخور کتابی مستقل است و در این مقال نمی گنجد. اما اغلب، طلب حقوق بالاتر را میتوان نشانی از خواسته ای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1515

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *