غول های کلاسیک روانشناسی

غول های کلاسیک روانشناسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

با خواندن کتاب غول های کلاسیک روانشناسی می‌توانید هر نظریه یا کتابی که توجه‌تان را جلب می‌کند با درک خوبی شروع کنید.

تام باتلر بودن در کتاب پیش رو، کتاب‌ها و نظریات روانشناس‌های مطرح دنیا را بیان کرده و به طور خلاصه و مفید با آنها آشنا می‌شوید. این اثر برای کسانی که به روان‌شناسی علاقه دارند و یا در این حوزه تحصیل می‌کنند، بسیار کاربردی است.

در کار نگارش کتاب غول های کلاسیک روانشناسی، «روانشناسی برای غیر روانشناسان» لحاظ شده است. اینها، کتاب‌ها و مطالبی هستند که همه می‌توانند آنها را بخوانند و درک کنند. علاوه بر روانشناسان، آثاری از متخصصان اعصاب، روانپزشکان، زیست شناسان، متخصصان ارتباطات و روزنامه نگاران درج گردیده اند.

خلاصه کتاب

اگر دنبال این می‌گردید که چه کتابی در مورد شخصیت شناسی، روابط اجتماعی، عاطفی و… بخوانید، به عنوان راهنما، کتاب غول های کلاسیک روانشناسی را بخوانید. کتاب حاضر به نوشته‌های بزرگانی مانند زیگموند فروید، آدلر، یونگ، اسکینر، جیمز، پیاژه و پاولف و نیز نویسندگانی از دوران اخیر مانند گاردنر، گیلبرت، گلمن، سلیگمن و بسیاری دیگر اشاره دارد.

تام باتلر بودن، هر کتاب را به طور خلاصه تعبیر و تفسیر کرده، و عقاید اساسی نویسنده را برشمرده. ترکیبی از عناوین جدید و قدیم شما را در جریان آخرین و مطرح‌ترین نقطه‌ نظرها در زمینه روانشناسی قرار می‌دهد. در کنار آشنایی با بزرگان روانشناسی در سال‌های گذشته، با آراء و نظرات جدید نویسندگان مطرح در این قلمرو آشنا می‌گردید.

در بررسی‌ای که پنجاه کتاب برتر روانشناسی را دربرمی‌گیرد و ایده‌ها و نظرات نویسندگان و متخصصان بزرگ روانشناسی را مطرح می‌سازد، موضوعات مختلفی در زمینه روانشناسی را پی می‌گیریم. اینکه از چه انگیزه می‌گیریم، چگونه احساس و عمل می‌کنیم، مغزمان چگونه کار می‌کند و چگونه خودمان را می‌شناسیم.

آگاهی عمیق‌تر در این زمینه‌ها به خودشناسی، درک بهتر طبیعت انسانی، بهبود روابط و افزایش اثربخشی منجر می‌شود. کتاب غول های کلاسیک روانشناسی کتابی است که خواندن آن تغییری اساسی در زندگی شما ایجاد می‌کند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب غول های کلاسیک روانشناسی می‌خوانیم: کتاب سال ۱۹۹۵ «دانیل گلمن» به نام «هوش عاطفی» توجه شگفت انگیزی را به خود جلب کرد. این کتاب ۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش کرد. گلمن با الهام برگرفته از جان مایر و پیتر سالووی، هوش را با احساس و عاطفه ترکیب کردند تا اثر روانشناسی عامه پسندی را به رشته تحریر درآورد.

گرچه هوش عاطفی خوانندگان را جذب خودش کرد، ولی گلمن از واکنش فراوان دنیای تجارت تعجب زده شد. بسیاری از مردم حکایات خود را با او در میان گذاشتند. عباراتی مانند: «در کالج من دانشجوی بسیار موفقی نبودم اما حالا یک مؤسسه بسیار بزرگ را مدیریت می‌کنم.» هوش عاطفی (ای‌کیو) نشان می‌داد که چرا این عده موفق هستند در حالی که بسیاری از کسانی که از بهره هوشی زیاد برخوردارند به موفقیت چندانی دست نیافته‌اند.

اغلب کتاب‌هایی که بعد از نگارش یک کتاب پرفروش به چاپ می‌رسند، نمی‌توانند انتظارات را برآورده سازند، اما کتاب «کار با هوش عاطفی» به اندازه کتاب «هوش عاطفی» توجه فراوان خوانندگان را به خود جلب کرد. گلمن با تقسیم کردن کتاب به پنج بخش سعی دارد ۲۵ صلاحیت عاطفی را تعریف کند که مشخص می‌کند ما در زندگی به پیش می‌رویم یا به عقب تنزل پیدا می‌کنیم. (ص117 کتاب غول های کلاسیک روانشناسی)

گلمن بحث خود را این گونه شروع می‌کند که در دنیای کار، قواعد تغییر فراوان کرده‌اند. امنیت شغلی دیگر وجود ندارد. زمانی بود که شغلی که نصیب خود می‌کردیم با موقعیت ما در کالج یا مهارت‌های فنی ما رابطه داشت اما حالا موفقیت در کالج یا توانایی فنی در نهایت شرط لازم هستند. امروزه آنچه از ما می‌تواند یک ستاره بسازد انعطاف پذیری، ابتکار، خوش بینی و سازگار شدن با تغییر و همدلی در قبال دیگران است.

هوش عاطفی اگر حتی دلیل اصلی استخدام نباشد، یکی از امتیازات بارز آن است. عوامل دیگری مانند: منش، شخصیت، بلوغ و رسیدگی، مهارت و میل به ترقی و پیشرفت از جمله عوامل دیگری است که در استخدام اشخاص نقش بازی می‌کنند. گلمن با توجه به بررسی هایی که در ۱۲۰ شرکت صورت گرفته می‌گوید: ۶۷ درصد کارفرمایان به صلاحیت احساسی و عاطفی کارکنان به عنوان عامل تعیین کننده در موفقیت شغلی اشاره کرده اند.

  • مهارت‌های گوش دادن و ارتباطی
  • سازگاری با تغییر و توانایی غلبه بر موانع و مشکلات
  • اعتماد به نفس و انگیزه
  • توانایی کار با دیگران و از میان برداشتن عدم توافق‌ها
  • نشان دادن اهتمام از خود یا علاقه به رهبر شدن

در سال ۱۹۷۳ دیوید مک للاند، مرشد و راهنمای گلمن، در مجله امریکن سایکولوژیست در مقاله‌ای مدعی شد که آزمون‌های سنتی و آکادمیک هوش نشان نمی‌دهد که شخص در کارش تا چه اندازه موفق خواهد شد. به جای آن اشخاص باید در آزمون هایی شرکت کنند که صلاحیت آنها را برای احراز مشاغل اندازه بگیرد. این شروع آزمون صلاحیت بود. (ص118 کتاب غول های کلاسیک روانشناسی)

امروزه حرف مک للاند یک خرد متعارف است اما در آن زمان حرف تازه ای بود. گلمن سخن مک للاند را کمی فراتر برد و به ۲۵ ویژگی در پنج طبقه بندی اشاره کرد:

  • خودآگاهی: آگاهی از احساسات خود و توانایی استفاده از آنها به عنوان یک راهنما برای تصمیم گیری بهتر. اطلاع از توانایی‌ها و نقاط ضعف خود.
  • نظم و انضباط شخصی: هشیار بودن و به تأخیر انداختن ارضاء به منظور رسیدن به هدف‌ها، توانایی بیرون آمدن از پریشانی احساسی و مدیریت بر احساسات.
  • انگیزه: توجه داشتن به موفقیت و یا رسیدن به هدف
  • همدلی: آگاهی از احساس و اندیشه دیگران و نیز توانایی نفوذ کردن بر اشخاص مختلف.
  • مهارتهای اجتماعی: داشتن روابط شخصی مناسب، داشتن احساس درباره شبکه های اجتماعی و سیاست‌های مختلف. داشتن تبادل خوب با اشخاص و توانایی تشریک مساعی به منظور تولید نتیجه…

نقد کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

نویسنده کتاب غول های کلاسیک روانشناسی، تام باتلر بودن متولد 1967 نویسنده‌ی کتاب‌های غیر داستانی است و در آكسفورد انگلیس مستقر است. او در آدلاید متولد شد. وی از دانشگاه سیدنی (لیسانس تاریخ) و دانشکده اقتصاد لندن (کارشناسی ارشد سیاست اقتصاد جهانی) فارغ التحصیل شد.

کتاب حاضر چنان چه از عنوانش پیداست، ۵۰ اثر مهم و تاثیرگذار روانشناسی صد سال اخیر را معرفی، تحلیل و نقد می‌کند. نویسنده کتاب با حوصله تحسین‌ برانگیز و بررسی گسترده و عمیق در هر فصل، یکی از عمده‌ترین، با نفوذترین و ماندگارترین آثار یک روانشناس صاحب‌نظر را معرفی، و مفاهیم پیچیده‌ی آن را به زبانی شیوا و قابل فهم توضیح می‌دهد و سایر آثار همان رواشناس را معرفی می‌کند.

اگر به دنبال آشنایی با افراد؛ و شناخت مباحث اصلی و بنیادین در روانشناسی هستید کتاب غول های کلاسیک روانشناسی را توصیه می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 135 بار

Tom%20Butler Bowdon%20 %D8%AA%D8%A7%D9%85%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%B1%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86

عنوان کتاب: غول های کلاسیک روانشناسی

برگرفته از ۵۰ کتاب برتر روانشناسی

نویسنده: تام باتلر بودن

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 262 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.78 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 306
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *