سرت را از زندگی ام بکش بیرون

قیمت اصلی 61.500 تومان بود.قیمت فعلی 44.000 تومان است.

راهنمای رک بودن برای دختران خوب

نویسنده: الکساندرا راینوارث

مترجم: صدرا صمدی دزفولی

تعداد صفحات کتاب: 160 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون pdf

دانلود کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون pdf

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون به شما می‌آموزد که همیشه نیازی نیست که خوب‌تر، آرام‌تر یا صبورتر باشید!

در واقع، برخی از ما دقیقاً برعکس عمل می‌کنیم! بله، به نظر می‌رسد چیزی به نام «بیش از حد خوب بودن» وجود دارد. الکساندرا راینوارث در این کتاب به شما یاد می‌دهد:

  • چگونه تشخیص دهید چه کسی و چه چیزی را از زندگی خود حذف کنید.
  • چگونه یاد بگیرید که از نگرانی در مورد آنچه دیگران فکر می‌کنند دست بردارید.
  • به شما می‌آموزد که نیازها و خواسته های خود را بپذیرید و زندگی با کیفیت بالاتری را ایجاد کنید.

خلاصه کتاب

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون اثری در حوزه خودپروری است و برای کسانی نوشته شده که از «تمایل شدید برای کمک به دیگران» رنج می‌برند. بسیاری از مشکلاتی که در زندگی هرکسی ممکن است به وجود بیاید، نتیجه همین طرز فکر است، اما اگر طبیعت شما این است چگونه می‌توانید آن را تغییر دهید؟

داشتن «طبیعت نوع دوستانه» ناگزیر منجر به این می‌شود که افرادِ نه‌چندان خوب از «ضعفِ شما» سوء استفاده کنند و از آنها سوء استفاده کنند. لذت بردن از کمک به دیگران هیچ اشکالی ندارد، مگر زمانی که منجر به این شود که آن شخص از نظر سلامتی، مالی و غیره در موقعیتی باشد، که بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید.

اگرچه کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون اثر فوق‌العاده مهمی برای کسانی است که می‌خواهند دیگران را راضی کنند، اما نویسنده به شیوه‌ای روان، شوخ‌ آمیز و جذاب می‌نویسد و در برخی از قسمت‌های کتاب، ممکن است کتابِ خودیاری به نظر نرسد و بدون شک شما را به خنده می‌اندازد. الکساندرا راینوارث در کتاب خود، درباره موقعیت های مختلف زندگی خود صحبت می‌کند.

او توضیح می‌دهد که چگونه می توانید اجازه دهید برخی چیزها نادیده گرفته شوند، بدون اینکه تبدیل به یک احمق شوید. هدف کلی این است که زندگی را از طریق پیام‌های هوشمندانه «من اهمیتی نمی‌دهم» آسان‌تر کنیم و استرس روزمره را کاهش دهیم. این کتاب به شش فصل تقسیم شده است که تمام زمینه های زندگی (درباره خودتان، دوستان، آشنایان، تا عشق) را در بر می‌گیرد.

پس از مطالعه کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون می‌توانید با خیال راحت از برخی چیزها چشم پوشی کنید. موقعیت هایی نیز شرح داده شده است که باید با جدیت خاصی با آنها برخورد کرد، زیرا مسلماً نمی توان و نباید نسبت به همه چیز بی‌تفاوت بود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

شما می‌توانید «نه» بگویید، می‌توانید از نگرانی در مورد اینکه دیگران شما را چگونه می‌بینند، بدون هیچ گونه ناخوشایندی، دست بردارید. در واقع یکی از نمونه های کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون مربوط به دوست نویسنده است که مرتب به همه چیز نه می‌گوید اما همه او را دوست دارند. نه گفتن می‌تواند بسیار رهایی بخش باشد و این کتاب به همه راه های مختلف برای انجام آن می‌پردازد.

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون خنده دار است اما پر از اطلاعات. این کتاب یک همراه عالی است که باید در هنگام مواجهه با برخی از اعضای خانواده یا همکاران، به آن رجوع کرد. کتاب حاضر سریع خوانده می‌شود و شما را با ادعاهای کاذب کلافه نمی‌کند. الکساندرا راینوارث در کتابش به یک سؤال عجیب می‌پردازد که پاسخ‌های غیرمنتظره‌ای دارد: اگر گاهی در زندگی مثل یک عوضی رفتار کنیم چطور؟

اگر از ارتباط با برخی از اطرافیان‌تان خسته شده‌اید و نمی‌دانید چطور آنها را از زندگی‌تان حذف کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند.

معرفی نویسنده

الکساندرا راینوارت از پرفروش‌ترین نویسنده‌ها و تهیه‌ کننده‌های آلمانی است که برخی از آثار او در زمینه‌های روانشناسی، خودشناسی و توسعه شخصی معروف و محبوب هستند. او به عنوان نویسنده کتاب‌های انگیزشی شناخته می‌شود.

نویسنده کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون بیش از سی کتاب منتشر کرده که در مجموع بیش از یک میلیون نسخه از آنها به فروش رفته است. او ابتدا نویسندگی را به عنوان سرگرمی شروع کرد و بالاخره در سال 2006 به صورت تمام وقت به نویسندگی روی آورد. راینوارث در حال حاضر با خانواده اش در اسپانیا زندگی می کند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون می‌خوانیم: …مهم نیست چه چیزی عموی من را تا این حد غیرقابل تحمل می‌کند. در هر خانواده‌ای خویشاوندی پیدا می‌شود که «تصادفاً» به خواهرزاده‌اش دست زده یا یکی دیگر از اعضای خانواده را کتک زده است و به جای اینکه به مهمانی‌های خانوادگی دعوت شود، روزهای تعطیل به رستوران می‌رود و یک بشقاب سالاد سیب زمینی می‌خورد.

آن عموی من واقعاً شخصیت وحشتناکی دارد. اصلاً نمی دانم به کی رفته، چون سایر اعضای خانواده‌ام شخصیت‌های درستی دارند. اما درباره آن عمو که همیشه هم درهر مراسم تعمید و جشن تولدی حضور داشته، یک قانون نانوشته وجود داشت و آن این بود که باید دهانش را بسته نگه دارد. تنها وقتی که من و دختر عمویم به سایر اقوام گفتیم که در صورت حضور او به مهمانی‌های خانوادگی نمی‌رویم دیگر از دعوت کردن او صرف نظر کردند.

این اعلان عمومی هم‌زمان کمی بعد از عروسی همین دختر عمویم اتفاق افتاد؛ یعنی همان عروسی کذایی که در آن عموی مذکور بر اثر افراط در نوشیدن یادش رفت دهانش را بسته نگه دارد. خانواده داماد اصالتاً اهل نیجریه بودند و احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که چه افتضاحی به بار آمد. دلیل اینکه حضور او این همه وقت در مهمانی‌های خانوادگی تحمل شده، احساس بدی است که در خانواده جریان دارد: عذاب وجدان. (ص82 کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون)

هیچ اهمیتی به عذاب وجدان‌های لعنتی ندهید! به غیر از آن عمو، اقوام دیگری هم هستند که نظرات بسیار عجیبی دارند؛ کسانی که عضو باشگاه صید روباه یا یک کلیسای فرقه‌ای عجیب هستند یا منکر تغییرات اقلیمی‌اند یا به تئوری توطئه اعتقاد دارند. همۀ خانواده‌ها تکه کوچکی از باغ وحش رنگارنگ خداوندند. در این موارد به جز با دوستان، نیاز نیست با دیگران وارد بحث‌های بی‌سرانجام شوید؛ به ویژه وقتی بحث تنها اعتقاد داشتن یا نداشتن به موضوعی خاص است.

هر بحثی با اقوام در این موارد واقعاً بی‌فایده است. البته که هنوز هم می‌توانید برای خوردن کیک و قهوه با این مظنونان همیشگی ملاقات کنید، به شرط اینکه به خاطر هوای دل انگیز بهاری و منطقی بودن گفت‌و گوها تا به اینجا، وسوسه نشوید. بحث شکار، فرقه، تئوری توطئه و یا تغییرات اقلیمی را پیش بکشید چون در این صورت این بحث با حرارت خاصی تا ابد ادامه پیدا می‌کند؛ به ویژه وقتی کمی نوشیدنی هم خورده باشید (به ماجرای عمه میبل رجوع کنید).

برخی از اعضای مؤمن و معتقد فامیل (مثل مادربزرگم گلندا) احتمالاً وظیفه خودشان می‌دانند که گاه و بیگاه تنها راه رفتن به بهشت و رستگاری را به عزیزانشان گوشزد کنند. آیا این رفتار آزاردهنده‌ای است؟ البته که هست! اما اگر نخواهید که مرتب از این بحث طفره بروید و با چندتا «اوهوم» گفتن خودتان را نجات بدهید چه کار دیگری می‌توانید بکنید؟ (ص83 کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون)

و اگر در راه خانه هستید و نمی‌خواهید بابت اینجور دخالت‌های نابجا عصبانی شوید (و فقط می‌خواهید به خانه برسید و درباره مادرجون گلندا با ال غیبت کنید)، چه کار باید کنید؟ به این موضوع فکر کنید: روشی مثل این را امتحان کنید «بله می‌فهمم منظورتون چیه اما نظر من متفاوته و البته الان نمی‌خوام راجع بهش بحث کنم. بیاین عوض این حرف‌ها از این کیک خوشمزه لذت ببریم. یه تکه دیگه میل دارین؟»

فهرست کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون

  • مقدمه
  • شما همین‌ طوری هستید
  • دوستان، آشنایان و غریبه‌ها
  • خانواده
  • محیط کار
  • والدین و فرزندان
  • عشق
  • و سخن آخر

نقد کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون pdf

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون اثری سرگرم کننده با نکاتی در برابر چیزهای ناخواسته است. طنز الکساندرا راینوارث را دوست خواهید داشت. مثبت‌ترین جنبه این کتاب این است که موعظه نمی‌کند. این کتاب، بیشتر «احترام به خود» و «اعتماد به نفس» ما را تقویت می‌کند و قطعاً سعی می‌کند به افزایش عزت نفس مخاطب کمک کند. نویسنده در کتاب پیش رو، به مخاطبان زن خود یاد می‌دهد که:

  • چگونه حدو مرز خود را در ارتباط با دیگران مشخص کنند.
  • برای رشد فردی و آرامش خیال خودشان اهمیت بیشتری قائل باشند.
  • افراد نامناسب و به اصطلاح آدم‌های سمی را از زندگی‌شان پاک کنند.
  • از شر افرادی که علاقه‌ای به آنها ندارند راحت شوند،
  • دیگر در خصوص حرف یا قضاوت دیگران نگرانی نداشته و تصمیم‌ گیرنده‌ی زندگی خودشان باشند.
  • به استقبال نیازها و خواسته‌های خود بروند.
  • اجازه‌ی دخالت در زندگی‌شان را به هیچ‌کس ندهند.
  • در کمال ادب و احترام حرف‌هایشان را رک بزنند.
  • و در نهایت همان طور که همواره دوست داشتند زندگی کنند.

کتاب سرت را از زندگی ام بکش بیرون به شما می‌آموزد که چگونه «عوضی درون خود» را در آغوش بگیرید و نگذارید دیگران در زندگی‌تان سرک بکشند،

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سرت را از زندگی ام بکش بیرون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *