غول های کلاسیک روانشناسی خودیار

غول های کلاسیک روانشناسی خودیار (nbookcity.com)

دانلود کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار

کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار برگرفته از پنجاه کتاب الهام بخش برای تحول زندگی شماست.

آگاهی از مباحث مختلف روانشناسی خودیاری، باعث تغییر در زندگی و دستیابی به موفقیت خواهد شد. از این رو خلاصه‌ای از نوشته های نویسندگان معروفی همچون «جیمز آلن»، «مارتا بک»، «دیوید برنز»، «دانیل گلمن»، «جیمز هیلمن»، «ریچارد کخ»، و «آنتونی رابینز» با مضمون خودیاری در این کتاب، به همراه معرّفی سال انتشار آنها آمده است.

برداشت عمومی از کتاب‌های خودیار روانشناسی این است که به مسائل و حل آنها می‌پردازند، امّا اغلب کتاب‌های این مجموعه، درباره‌ی امکانات بحث می‌کند. این مطالب، در جهت نشان دادن مسیر زندگی، کنار گذاشتن ترس‌ها و دستیابی به خوشبختی و زندگی بهتر جمع آوری و به نگارش درآمده‌اند.

خلاصه کتاب

در دل ادبيات خوديار دو مفهوم و استنباط در اين زمينه كه چگونه بايد خود را ببينيم، وجود دارد. اغلب نويسندگان بزرگ به اين نكته اشاره كرده‌اند كه خويشتن برتری در وجود همه ما يافت می‌شود تا به هدف‌های خود برسيم، در اين باور و استنباط، علم و اطلاع درباره خود، راه رسيدن به نبوغ است. كتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار می‌تواند بهترين دوست شما باشد.

این اثر می‌تواند كاری‌ كند كه به عظمت و زيبايی‌ خود پی‌ ببريد. از آنجايی‌ كه كتاب‌های خودیاری به شما می‌آموزند كه دنيایتان را تغيير بدهيد، شايد نام بهتری برای كتاب‌های خوديار روانشناسی ادبيات امكانات باشد. موضوع کتاب‌های روانشناسی خودیار هرگز موضوع جدیدی نیست، اما در قرن بیستم بود که نگارش این کتاب‌ها شکل پدیده‌ای پیدا کرد. کتاب‌هایی مانند آیین دوست یابی و قدرت تفکر مثبت را کسانی خریدند که عادی بودند.

این مردم عادی می‌خواستند تحولی در زندگی‌شان ایجاد کنند. آنها در این کتاب‌ها دنبال راز موفقیت می‌گشتند. مردم منبع راهنمای جدیدی پیدا کردند و آن را عاشقانه دوست داشتند. برای اولین بار نشنیدند که نمی‌توانند کاری بکنند، آموختند که به ستاره‌ها نگاه کنند. همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت، مخاطبان کتاب كتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار هستند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار می‌خوانیم: همسر، پدر، مادر و برادر ویکتور فرانکل در اردوگاه اسرای جنگی نازی‌ها کشته شدند. تنها خواهرش از مهلکه جان سالم به در برد در شرایط گرسنگی، سرما و شقاوت فراوان، ابتدا در آشویتز و بعد در داخاو، فرانکل هر لحظه انتظار می‌کشید او را به اتاق گاز بفرستند. او در روزهای اول اقامت در اردوگاه همه متعلقات فیزیکی خود را از دست داد.

او مجبور شد نوشته علمی خود را که عمری برای تهیه‌اش زحمت کشیده بود، به نازی‌ها تحویل دهد. این حکایتی است که می‌تواند عذر و بهانه برای کسی باشد که زندگی را بی‌معنا ارزیابی می‌کند و خودکشی را اقدامی منطقی می‌داند اما در این میان فرانکل یک خوشبین از آب درآمد. منطق او این بود که حتی در بدترین شرایط، مردم هنوز آزادند که شرایط خود را آن طور که مایلند ببینند و از آنها معنا بسازند.

همان طور که گوردون آلپورت در مقدمه بر چاپ سوم کتابش می‌نویسد این مطلبی است که بردباران باستانی آن را آخرین آزادی نام داده‌اند. بدترین شکنجه‌ها شکنجه جسمانی نیست، بلکه آن اقدام پویاست که می‌خواهد آزادی را خاموش کند. یکی از نقل قول‌های مورد علاقه فرانکل مطلبی از نیچه بود: کسی که برای زندگی کردن دلیلی دارد، می‌تواند از پس هر کاری برآید. (ص76 کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار)

این همان چیزی بود که به فرانکل اراده زندگی کردن داد. تصاویر ذهنی همسرش، تنها بارقه و روزنه‌ای بود که در آن روزهای تاریک اردوگاه اسرای جنگی به فرانکل امید می‌داد. مردانی که امید از دست داده بودند به خوبی شناخته می‌شدند. زیرا آخرین سیگارهایشان را دود می‌کردند. سیگارهایی که می‌توانستند آنها را با اندکی غذا معاوضه کنند. این مردان به این نتیجه رسیده بودند که زندگی دیگر چیزی برای آنها ندارد.

اما فرانکل این را یک اشتباه بزرگ ارزیابی می‌کرد. اما قرار نیست زندگی را با توجه به انتظاری که از آن داریم داوری کنیم. به جای آن، باید شجاعتی از خود نشان دهیم و ببینیم زندگی از ما چه انتظاری دارد. کار ما این نیست که صرفاً به دوام و بقایمان ادامه دهیم؛ بلکه باید واقعیت‌ها را پیدا کنیم که گاه در دشوارترین شرایط پیدا می‌شوند. فرانکل می‌گوید: «رنج کشیدن هم می‌تواند یک موفقیت باشد.»

کتاب انسان در جستجوی معنا تاکنون ۹ میلیون نسخه فروش کرده و به ۲۴ زبان مختلف ترجمه شده است. کتابخانه کنگره آمریکا این کتاب را یکی از ده کتاب اول تأثیرگذار معرفی کرده است. با این حال فرانکل معتقد است که این کتاب، موفقیت آنچنان زیادی به دست نیاورده. او معتقد است که فروش هر تعداد کتاب ناشی از آن است که جهان در فقر معنا به سر می‌برد. (ص77 کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار)

کتاب انسان در جستجوی معنا به غیر از اینکه به شدت پرفروش بود، روی نویسندگان کتاب‌های خودیار تأثیری فراوان بر جای گذاشت. برای مثال تأکید بر مسئولیت که در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفن کاوی به چشم می‌خورد، مستقیماً از فرانکل الهام گرفته است. در این کتاب، استفن کاوی بارها به کتاب فرانکل ارجاع داده است. آنچه در مورد کار فرانکل حیرت انگیز است این است که این کتاب و عقاید فرانکل سبب شد که…

نقد کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار

بارها شنیده‌اید که می‌گویند: «می‌توانید زندگی‌تان را با تغییر دادن اندیشه‌ها و عادات ذهنی خود متحول کنید»، اما آیا تاکنون لحظه‌ای درنگ کرده و به این موضوع فکر کرده‌اید؟ کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار به برخی از مفیدترین نقطه‌ نظرها برای متحول شدن اشاره دارد. تحولی که از درون نشئت می‌گیرد و از برون تجلی پیدامی‌کند.

گرد آورنده‌ی این کتاب، تام باتلر بودن نویسنده‌ی کتاب‌های غیر داستانی است و در آكسفورد انگلیس مستقر است. او در سال 1967 در آدلاید متولد شد. وی از دانشگاه سیدنی (لیسانس تاریخ) و دانشکده اقتصاد لندن (کارشناسی ارشد سیاست اقتصاد جهانی) فارغ التحصیل شد.

نکات کتاب غول های کلاسیک روانشناسی خودیار برگرفته از ۵۰ کتاب الهام‌بخش برای تحول زندگی شما است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 144 بار

Tom%20Butler Bowdon%20 %D8%AA%D8%A7%D9%85%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%B1%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86

عنوان کتاب: غول های کلاسیک روانشناسی خودیار

برگرفته از ۵۰ کتاب الهام بخش برای تحول زندگی شما

نویسنده: تام باتلر بودن

مترجم: مهدی قراچه داغی و زهره فتوحی

تعداد صفحات کتاب: 170 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.81 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

عزت نفس یکی از بخش‌های مهم رسیدن به موفقیت است. همان‌طور که عزت نفس بالا می‌تواند مشکل‌آفرین شود، عزت نفس پایین نیز ممکن است باعث شود افراد احساس شکست‌خوردگی کنند یا مانع از شکوفایی تمام توانایی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 572
کتاب موقعیت های ترسناک با آموزش ابزارهای ضروری به شما این فرصت را می‌دهد تا در مقابل مشکلات بایستید، از هیچ‌ چیز نترسید و با بیدار کردن ویژگی‌های خوب انسانی‌تان مانند مهربانی با بحران‌...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 312

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *