ما شروعش می کنیم

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
ما شروعش می کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب ما شروعش می کنیم

بعد از خواندن کتاب ما شروعش می کنیم به سبک داستان‌های خانم کالین هوور علاقمند خواهید شد. چراکه فوق العاده نثر قوی و جذابی دارد.

این رمان، داستان امید، رشد و دوست‌ داشتن است که تنش‌ های خشونت خانگی را از نگاه مادری تنها به تصویر می‌کشد. لی‌لی ناچار است با پیامدهای جدایی و ارتباط گریزناپذیر با رایل که پدر فرزند اوست، دست‌ و پنجه نرم کند، گرچه هنوز آسیب‌ های روانی ناشی از بدرفتاری‌های رایل در وجودش باقی است. او ناچار است با این واقعیت روبه‌رو شود که خشم همیشگی رایل و حسادت‌های وی بر زندگی آینده‌اش خدشه وارد خواهد کرد.

این کتاب، شهامت آغاز زندگی دوباره را پس از سپری‌ کردن آشفتگی‌ های زندگی خشونت‌ آمیز به شما می‌بخشد و ضرورت ادامه‌ دادن را مطرح می‌کند. کالین هوور درست و غلط را در ذهن مخاطب به چالش می‌کشد و او را بر آن می‌دارد با شخصیت‌های ضدقهرمان داستان همدلی کند. هوور توانسته است این واقعیت را اثبات کند که در زندگی، هیچ‌کس واقعا ضدقهرمان نیست. شخصیت‌های ضدقهرمان این رمان، قربانی آموزش یا رفتار و شرایط نامناسب گذشته‌شان بوده‌اند و نفرت‌ داشتن از آنها کار ساده‌ای نیست.

خلاصه کتاب

کالین هوور، نویسنده‌ی کتاب، قصد دارد داستانی را شروع کند که در کتاب پیشین او، به پایان رسیده بود. او در کتاب ما شروعش می کنیم، قصه‌ای را ادامه می‌دهد که برای خواننده آشناست؛ اما اینبار عاشقانه‌تر و با نثری لبریز از احساس. لیلی، شخصیت اصلی داستان، در کتاب ما تمامش می کنیم، با رابطه‌ای توهین‌ آمیز سروکله می‌زند. اما در جلد دوم، با اولین عشق زندگی‌اش برخورد می‌کند، و با ماجراهای عاشقانه‌ و پرتلاطمی همراه می‌شود.

در واقع این کتاب، درباره‌ی بارقه‌ی امیدی است که در دل لیلی روشن شده. راوی این رمان عاشقانه، در فصل های مختلف کتاب، بین لیلی و اولین معشوق او، اطلس، تغییر می‌کند. به همین خاطر، خواننده ماجرای این عشق قدیمی را از زبان هر دو طرف رابطه می‌شنود. کالین هوور در کتاب اول، به دشواریهای زندگی لیلی پرداخته. به همین خاطر خواننده دقیقاً می‌داند او با چه معضلاتی مواجه بوده و برای رسیدن به این نقطه، چه مسیری را طی کرده.

بنابراین در کتاب ما شروعش می کنیم، خواننده را با گذشته‌ی اطلس و مشکلاتی که پشتِ‌سر گذاشته آشنا می‌کند. نویسنده از این طریق، تصویر کاملی از موقعیت فعلی شخصیت‌ها و گذشته‌ی هر یک در اختیار مخاطب می‌گذارد. همین ویژگی‌ها در نوشتار کالین هوور است که احساسات خواننده را درگیر می‌کند. آسیب‌ هایی که هر کدام از شخصیت‌ های داستان پشت سر گذاشته‌اند، باعث شده که دیدار دوباره‌ی آنها عاشقانه‌تر از دفعه‌ی اول باشد، اما به این معنا نیست که به‌راحتی می‌توانند از کنار هم بودن لذت ببرند.

گذشته از بین نرفته و هنوز ردی از آن بر زندگی لیلی سایه می‌اندازد و ماجرای عاشقانه‌ی این دو دلداده را با چالش مواجه می‌کند. در واقع لیلی قدم‌های بزرگی برای زندگی خود برداشته اما اکنون باید با مشکلات جدیدی روبه‌رو شود. اینجاست که نویسنده در کتاب ما شروعش می کنیم از سختی‌ها و ناامیدی‌های عشق می‌گوید و از بازگو کردن جنبه‌های ناخوشایند آن، ترسی ندارد. او حقایق را، به همان تلخی و برندگی که در زندگی واقعی هستند، تعریف می‌کند.

بخشی از متن کتاب

جاش به من اعتماد ندارد. من او را خسته خواهم کرد. حاضرم شرط ببندم که به کسی اعتماد ندارد. بنابراین شخصاً آن را قبول نمیکنم. اگر دوران کودکی او شبیه دوران کودکی من است، مطمئنم که در دوازده سالگی به گونه ای حساس شده است که هیچ بچه ای با آن آشنا نیست. همان طور که با چشمانی بی اعتماد به من خیره میشود، میتوانم احساس کنم که او در مورد من کنجکاو است. زیاد سؤال نمی کند اما جوری من را تماشا میکند که مشخص است میلیونها سؤال بر سر زبانش است.

به هر دلیلی حرف هایش را قورت میدهد. احتمالاً از خودش میپرسد که چرا دیشب پس از اینکه فهمیدم او کسی است که به رستوران های من آسیب زده است، به راحتی با او برخورد کردم. همچنین احتمالاً از خودش میپرسد که چرا من در موردش چیزی نمی دانستم و چگونه اینقدر از مادرم و تیم متمایز بودم. هر چه تعجب می کند، سعی میکند کلامش را سربسته نگه دارد. نمی خواهم به او احساس ناراحتی بدهم، بنابراین بیشتر صحبت هایم را در حین خوردن صبحانه انجام داده ام.

آنقدرها هم سخت نیست؛ به همان اندازه که او از من سؤال دارد، من از او سؤال دارم. این یکی از دلایلی بود که دیشب وقتی بالاخره به خانه ام رسیدیم، نتوانستم بخوابم. مدام به صدایش گوش میدادم که سعی میکرد دزدکی از خانه بیرون برود. واقعاً شوکه شدم که امروز صبح هنوز اینجا بود. به همان اندازه که احتمالاً سؤالات من اذیتش میکند میتوانم به یاد بیاورم که دوازده سالگی خودم چگونه بود. تنها چیزی که میخواستم این بود که کسی من را همان طور که هستم دوست داشته باشد.

حتی اگر علاقه اش الکی باشد. اگر زندگی او شبیه زندگی من است دوازده سال است که نادیده گرفته شده و من اجازه نمی دهم که زیر سقف خانه من چنین احساسی داشته باشد. اما فقط چیزهای پیش پا افتاده ای از او پرسیده ام؛ باید کمی جدی تر پیش بروم. جاش هر دفعه یک چیز میخورد. ابتدا یک بیسکویت، سپس بیکن. اولین باری که پنکیک بر می دارد میگویم «چی دوست داری؟ سرگرمیت چیه؟» یک گاز از پنکیکش میزند و یکی از ابروهایش کمی بالا میرود اما نمیدانم به خاطر غذاست یا…

نقد کتاب ما شروعش می کنیم

کتاب ما شروعش می کنیم دنبالهٔ کتاب و کسی نماند جز ما است و درست از انتهای کتاب اول شروع می‌شود. در کتاب اول خواندید که لیلی، قهرمان داستان، برای رسیدن به خواسته‌ هایش همیشه تلاش فراوان کرده و موانعْ هیچگاه او را در رسیدن به خواسته‌ هایش متوقف نکرده است. او از شهر کوچکی که در آن به دنیا آمده بود، خارج شده و از کالج فارغ‌ التحصیل شده بود. به بوستون نقل مکان کرد و تجارت خود را راه‌اندازی کرد. سپس با جراح مغز و اعصابی به نام رایل کینکید آشنا می‌شود.

گویی همه چیز در زندگی لیلی خیلی خوب به نظر می‌رسد. رایل قاطع، سرسخت و کمی متکبر است. او همچنین کمی حساس است؛ اما برای لیلی انعطاف نشان می‌دهد. لیلی نمی‌تواند او را از سرش بیرون کند. اما بیزاری کامل رایل از روابط، آزاردهنده است. اما حضور شخص دیگری به نام اطلس، باعث می‌‌شود اتفاقات دیگری در این داستان بیفتد و این رابطه را به جای دیگری سوق دهد. هنگامی که اطلس دوباره ظاهر می‌شود، هر آنچه لیلی با رایل ساخته است، در معرض تهدید قرار می‌گیرد. ‌

و اما در کتاب ما شروعش می کنیم می‌خوانیم: لی‌لی ناچار است با پیامدهای جدایی و ارتباط اجتناب‌ ناپذیر با رایل که پدر فرزند اوست، دست‌وپنجه نرم کند، اگرچه هنوز آسیب‌ های روانی ناشی از بدرفتاری‌های رایل در وجودش باقی است. لیلی ناچار است با این واقعیت روبه‌رو شود که خشم همیشگی رایل و حسادت‌های وی بر زندگی آینده‌اش خدشه وارد خواهد کرد.

کتاب ما شروعش می کنیم شهامت آغاز زندگی دوباره را پس از سپری‌کردن آشفتگی‌های زندگی خشونت‌ آمیز به شما می‌بخشد و ضرورت ادامه‌دادن را مطرح می‌کند. کالین هوور در داستان‌های خود به گونه‌ای شخصیت‌ پردازی می‌کند که خوانندگان با اغلب شخصیت‌ها همذات‌ پنداری می‌کنند و می‌توانند زندگی خود را نزدیک به آنها تصور کنند. شخصیت‌های کاملا سیاه یا سفید در داستان‌های او وجود ندارند؛ بلکه همه خاکستری هستند و برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند.

کالین هوور، با کتاب ما شروعش می کنیم، باز می‌گردد و این‌بار به دیدار دوباره‌ی لیلی با اطلس، اولین معشوق‌ او، می‌پردازد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 2,354 بار

Colleen%20Hoover%20 %DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D9%88%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: ما شروعش می کنیم

ادامه ی رمان ما تمامش می کنیم

کتاب برتر سال 2022 به انتخاب W H Smith

نامزد بهترین رمان عاشقانه ی گودریدز 2022

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: کالین هوور

مترجم: فروزنده دولت یاری

تعداد صفحات کتاب: 454 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 35.93 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

کتاب قدرت مثبت اندیشی، اثری نوشته ی نورمن وینسنت پیل است که توانسته با ارائه ی مفاهیمی الهام بخش، زندگی مردان و زنان بسیاری را در سراسر جهان تغییر دهد. پیل در این کتاب بسیار موفق و جریان ساز، به تأثیر و نیروی ایمان در زندگی می پردازد.
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 29504
از آغاز داستان، که با خبر بارداری مارسل نامزد ماتیو مواجه می‌شویم تا پایان آن، ماتیو به دنبال جمع آوری پولی برای سقط جنین است. در این میان او با افراد زیادی مثل برادر بزرگش دیدار می‌کند، سارتر در بین...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 318

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *