محبت را گران نخرید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
محبت را گران نخرید (nbookcity.com)

دانلود کتاب محبت را گران نخرید

همه افرادی که می خواهند اول خودشان را بشناسند و بعد برای ایجاد یک رابطه‌ خوب تلاش کنند می توانند از مطالب کتاب محبت را گران نخرید بهره ببرند.

ارتباطات سالم، در این دنیای پرهیاهو با این آدم‌های متفاوت که هر کدام شخصیت، علایق و انتظارات خاص خودشان را دارند، به نظر کار سختی است؛ اما با کمی شناخت افراد می‌شود تعامل بهتری با جامعه داشت. انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است و همواره نیاز دارد که با دیگران در ارتباط باشد و از تنهایی همیشگی گریزان است.

خلاصه کتاب

کتاب محبت را گران نخرید، اثر مینا خداکریمیان به مبحث ایجاد یک رابطه‌ی عاطفی سالم و سازنده می پردازد که بنیان‌های یک خانواده‌ی گرم و صمیمی را شکل می دهد. انسان یک موجود اجتماعی است که برای حفظ سلامت روانش به داشتن و ساختن یک ارتباط عاطفی عمیق و سازنده نیاز دارد. گاهی این ارتباط با یک دلبستگی ساده شکل می‌گیرد و گاهی عمیق‌تر می شود و کم کم می توان رنگ عشق را در آن دید. اما چطور می‌توانیم برای ساختن چنین ارتباطی اقدام کنیم؟

یکی از مهم‌ترین پیش‎نیازهای ایجاد ارتباط، شناخت خود و شناخت تمام عواملی است که در روابطمان تاثیر گذار است و به ما کمک می کند دلبستگی، عشق رمانتیک و عشق حقیقی را بشناسیم. نویسنده در کتاب محبت را گران نخرید به این پرسش‌ها پاسخ می دهد. تاثیر عقده‌های کودکی بر شخصیت، تاثیر ژنتیک بر شخصیت، روان‌شناسی پوشش، رنگ‌ها و … از دیگر مباحث کتاب حاضر هستند. خداکریمیان همچنین در کتابش به موضوع پرتکرار و پر اهمیت عزت نفس و اعتماد به نفس هم پرداخته است.

بخشی از متن کتاب

مردان جسور: کلاه نزد مرد، نشانه جسارت و جرأت اوست و گاهی نیز نشانه عدم سلامت مزاج است؛ اما آنچه خیلی اهمیت دارد، اندازه کلاه است، چون رابطه مستقیمی با میزان احساس مسئولیت مرد دارد. هرچه کلاهی که همسر شما روی سرش می گذارد بزرگ تر باشد، نشان دهنده این است که او مردی استقلال طلب و حاکم است.

با مردی که کلاه سرش می گذارد چگونه برخورد کنیم؟ از آنجا که مردی استقلال طلب است باید در هر شرایطی طوری رفتار کنید که او احساس نکند استقلالش تحت الشعاع قرار می گیرد. او مردی است که از ریاست خوشش می آید اما تشنه آن نیست، بنابراین می توانید با استفاده از سیاست های زنانه تان او را آرام نگه دارید. این مرد را می توانید به راحتی آرام کنید اما بحث کردن با او هیچ فایده ای نخواهد داشت. او آدم مهربانی است و به دنبال جنگ و جدل نیست. عاشق آرامش و سفر است حتی در مواقعی که عصبانی می شود، عصبانیتش را در خودم فرو می برد و آن را بروز نمی دهد. خانواده درست است و برای رفیق هر کاری که از دستش ساخته باشد، انجام میدهد. اگر کسی از او کمک بخواهد شک نکنید که تا ته خط با او خواهد رفت. عاشق سفرهای خارج از کشور و اهل ماشین بازی.

مردانی که عاشق ساعت مچی هستند: مردی که ساعت مچی گران قیمت به دست دارد و آستین لباسش را به اندازه ای که ساعتش مشخص شود بالا می زند، مثل قهرمان جنگی است که همیشه باید آن علامت قهرمانی را به سینه بزند. این مرد فاقد اعتماد به نفس است و در این ساعت گران قیمت به دنبال اعتماد به نفس گمشده اش می گردد. او در انتخاب همسر هم همین طور رفتار می کند و همسر آینده اش باید شخصی باشد که اعتماد به نفس او شود و او بتواند با افتخار همسرش را به همه معرفی کند.

نقد کتاب محبت را گران نخرید

زندگی اجتماعی موفق، نیازمند داشتن رفتاری مناسب در جامعه است. برخی اختلالات روحی – روانی مانند وابستگی‌های عاطفی غلط، باعث بیزاری دیگران از فرد می شود که این اتفاق، می تواند فرد را به طرف ترس از دست دادن و مشکلات رفتاری جبران ناپذیر سوق دهد. از این رو اهمیت شناخت نکات رفتاری و چگونگی حل مشکلات روحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کتاب محبت را گران نخرید، به تعریف یک رابطه عاطفی سالم و موفق می‌پردازد و علل و عوامل ایجاد وابستگی‌های ناسالم میان افراد را بررسی می کند.

تعداد بازدید: 343 بار

%D9%85%D8%AD%D8%A8%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D9%86%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: محبت را گران نخرید

نویسنده: مینا خداکریمیان 

تعداد صفحات کتاب: 87 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

با وجود داستانی که در دل دنیایی فانتزی با اژدهایان و جادوگران به وقوع می پیوندند، شنن توانسته مسیری را پیش روی خواننده رسم کنند که در آن تمام اتفاقات منطقی به نظر رسیده و درنهایت همه چیز به زیبایی و چنان...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 626
10 هدفی که می خواهید در سال جدید به آنها دست پیدا کنید، روی کاغذ بیاورید. این سوال را بپرسید "اگر تنها بتوانم به یکی از اهداف لیست شده برسم، کدام هدف تاثیر مثبت بیشتری روی زندگی من خواهد داشت؟" آن مورد را روی کاغذ بنویسید و آن را هدف اصلی زندگی تان بدانید."
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 2002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *