محکم در آغوشم بگیر

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
محکم در آغوشم بگیر (nbookcity.com)

دانلود کتاب محکم در آغوشم بگیر

نویسنده کتاب محکم در آغوشم بگیر مشاور خانواده است. او سعی می‌کند از طریق مشاوره دادن به افراد و خانواده‌ها، جنگ میانشان را پایان دهد.

سو جانسن کتابش را به سه بخش تقسیم کرده است:

  • در بخش اول کتاب محکم در آغوشم بگیر به سوالات قدیمی در مورد عشق پاسخ می دهد، همچنین از تحقیقاتی در مورد در روابط خصوصی و عمیق می‌نویسد، این بخش فهمی تازه از عشق را به عشاق ارائه می دهد.
  • دومین بخش در مورد نسخه کارامد و عملی درمان هیجان محور است و به شما می آموزد که چگونه پیوندی محکم و ماندگار در زندگی‌تان داشته باشید.
  • بخش سوم به قدرت بیکران عشق می پردازد و به شما می‌کند که زخم‌های ویرانگر ایجاد شده در زندگی را بهبود بخشید. تمام کسانی که در پی برقراری رابطه‌ای سالم و سازنده هستند، تمام افرادی که دوست دارند زندگی خود و شریکشان از عشق و محبت سرشار باشد، می توانند از این کتاب استفاده کنند. مشاوران ازدواج نیز کتاب محکم در آغوشم بگیر را اثری مفید می دانند.

خلاصه کتاب

آنچه جانسون در کتاب محکم در آغوشم بگیر می گوید برای هر دو جنس است و برای تمامی فرهنگ‌ها. این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند ارتباط معنی‌دار و سازنده‌ای را با همسر خود برقرار کنند؛ زوج‌هایی که می‌خواهند رابطه‌ی هماهنگ و سازگاری داشته باشند و دوباره محکم‌تر از قبل به هم بپیوندند. کتاب مذکور، راهنمای بهبود روابط زناشویی و رسیدن به تفاهمی ماندگار و عمیق بین زوج‌هاست.

دکتر سو جانسون در این کتاب با آوردن مثال‌هایی مستند و واقعی از زوج‌های مختلف، به بیان راه‌کارهایی عملی در خصوص بهبود روابط زناشویی می پردازد. در این کتاب خواهید خواند که چرا بعد از مدتی روابط عاشقانه زوج‌ها دیگر شور و احساسات آتشین اولیه را ندارد و درمقابل چنین تغییراتی باید چه کرد.

در دنیایی که همواره با خطرات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مواجه هستیم، پیوندهای عاطفی خصوصا روابط عمیق بین همسران می تواند تنش و استرس‌ افراد را تا حد زیادی کاهش دهد. در کتاب محکم در آغوشم بگیر متوجه خواهیم شد که با گفت‌گوی سازنده و سالم می‌توانیم سخت ترین چالش‌های زندگی را با کمک شریک‌مان پشت سر گذاشته و از زندگی زناشویی‌مان بیشتر لذت ببریم.

بخشی از متن کتاب

همیشه مجذوب رابطه ها می شدم. می در انگلستان بزرگ شدم، اما کانون زندگی من در دوران جوانی ازدواج پدر و مادرم بود، بدون اینکه کاری از دستم بر بیاد، می دیدم که چطور رابطه ی زناشویی و خودشون رو نابود کردند، با این وجود می دونستم که عمیقا همدیگر را دوست دارند. پدرم در آخرین روزهای زندگی اش بااینکه بیشتر از بیست سال بود که از مادرم جدا شده بود، اما برای اون اشک می ریخت.

واکنش من به درد و رنج والدینم این بود که قسم بخورم هرگز ازدواج نکنم، به این نتیجه رسیده بودم که عشق رویایی، توهم و دامه. بهتر می بود که تنها باشم، آزاد و رها از قید و بند، اما خب عاشق شدم و ازدواج کردم. علیرغم اینکه عشق رو از خودم دور می کردم، من رر دربرگرفت. این حس رمزآلود قدرتمند که پدر و مادرم رو شکست داده بود و زندگی خودم رو پیچیده کرد و به نظر می رسه مرکز اصلی شادی و رنج برای بسیاری از ماست، چه چیزی است؟

آیا راهی از این مارپیچ به سوی عشق پایدار باز می شود؟ شیفتگی خودم نسبت به عشق و ارتباط رو در مشاوره و روانشناسی دنبال کردم. به عنوان بخشی از آموزشم نظر شعرا و دانشمندان را در رابطه با این مسئله خوندم. به کودکان پریشانی که از عشق محروم مانده بودند، آموزش دادم. به بزرگ سالانی که با عشق از دست رفته ی خود در کشمکش بودند، مشاوره می دادم. (ص143 کتاب محکم در آغوشم بگیر)

جملات برگزیده کتاب محکم در آغوشم بگیر:

  • عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی… و اگر چیزی را برایش به خطر نینداختی، بزرگ‌ترین خطر را کرده‌ای.
  • آن‌چه اهمیت دارد، درست‌کردنِ اشتباهات است، حتا اگر فقط در حد تمایل به تلاشِ دوباره باشد.
  • قطع دلبستگی‌ها خطرناک‌اند و قطع رابطه‌ها، مثل یک قرنیه‌ی خراشیده، دردناک.
  • انسان وقتی کسی را دوست دارد، از هر زمانِ دیگری آسیب‌پذیرتر است.
  • قلبی که به قلبِ دیگری پاسخ ندهد، رو به مرگ می‌رود.
  • مشاجره بهتر از تنهایی‌ست.
از زبان نویسنده کتاب

من مشاوره به زوج‌ها را در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی آغاز کردم. متحیرم که هنوز، بعد از بیست‌و‌پنج سال، وقتی توی اتاقی می‌نشینم تا با زوجی کار کنم، با شور و اشتیاق احساس هیجان می‌کنم. هنوز هم وقتی زوج‌ها ناگهان پیام‌های قلبیِ هم را درک می‌کنند و با تلاش برای تکیه به یکدیگر دست به خطر می زنند، شادمان می شوم. تقلا و عزم آن‌ها هر روز به من امید و الهام می بخشد تا ارتباط ارزشمندم با دیگران را زنده نگه دارم.

ما همگی در شور و هیجانِ ارتباط و عدم ارتباط زندگی می‌کنیم. حالا می‌توانیم این کار را با درکی که داریم انجام دهیم. امیدوارم این کتاب به شما کمک کند تا رابطه‌تان را به ماجراجوییِ باشکوهی تبدیل کنید. مسیری که در این کتاب توضیح داده شده، حکم همین ماجراجویی را برای من داشته است.

نقد کتاب محکم در آغوشم بگیر

کتاب محکم در آغوشم بگیر ؛ هفت گفت‌ وگو برای یک عمر زندگی با عشق بر خلاف نامش که ممکن رمانی عاشقانه به نظر برسد، در تلاش است تا به تمام زوج‌ها کمک کند، زندگی خود را بر پایه رابطه‌ای عاشقانه و سالم بنا کنند. این اثر نوشته دکتر سو جانسون است. او که مدت‌هاست مدیریت موسسه زوج و خانواده اتاوا را بر عهده گرفته است، در این کتاب مجموعه‌ای از نتیجه سال‌ها فعالیتش را نوشته است.

فعالیت هایی که به افراد کمک می‌کند روابطشان را نجات دهند و زندگی خود را آنطور که دوست دارند، رقم بزنند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 6,023 بار

Sue%20Johnson%20 %D8%B3%D9%88%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: مرا محکم در آغوش بگیر

(محکم در آغوشم بگیر)

هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

نویسنده: دکتر سو جانسن

مترجم: خدیجه احمدی

تعداد صفحات کتاب: 198 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

شما همیشه می‌شنوید: استرس باعث بیماری قلبی می‌شود، باعث بی‌خوابی می‌شود و در کل استرس برای شما مضر است! اما اگر تغییر در نگرش شما درباره‌ی استرس باعث خوشبختی، سلامت و دستیابی به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 495
با خواندن کتاب علیه تربیت فرزند به این نکنه پی می برید که در جامعه ای زندگی می کنیم که فرهنگ تربیت و پرورش درست فرزندانمان را بلد نیستیم و با ارائه مسیرهای نادرست نقش منفی در سرنوشت کودکانمان داریم!
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *