نردبان شکسته کیت پین

نردبان شکسته (nbookcity.com)

معرفی کتاب نردبان شکسته کیت پین

کیت پین در کتاب خود به این مسئله می‌پردازد که فقر تنها محدود به دهک‌های پایین جامعه نیست بلکه احساسی است که حتی در انسان‌های برخوردار جامعه نیز ممکن است وجود داشته باشد و در حقیقت، آفتی است که در جوامع امروزی بیش از گذشته مشاهده می‌شود. نردبان شکسته کیت پین به این موضوع می‌پردازد که احساس ناخوشایند فقر در اقشار گوناگون جامعه مردم را به سوی تصمیمات نادرست سوق می‌دهد.

کیت پین برای مثال به مسئله‌ی قمار می‌پردازد و بر اساس آمار و ارقام به ما ثابت می‌کند که افراد فقیر جامعه‌ی آمریکا بیشتر از ثروتمندان بلیت بخت‌آزمایی می‌خرند. از طرف دیگر، فرزندآوری در اقشار ضعیف جامعه بیشتر است که این موضوع از منظر روانشناسی و جامعه‌شناسی جای بحث و گفت‌گوی بسیاری دارد. نویسنده‌ی کتاب از کلیشه‌های رایج کتاب‌های اقتصادی و جامعه‌شناسی فاصله گرفته و آسیب‌های نابرابری اقتصادی در تمامی اقشار جامعه را بررسی می‌کند حتی به تأثیری که این پدیده بر اقشار غنی و متوسط جامعه دارد، می‌پردازد.

چکیده کتاب

کتاب جالب نردبان شکسته اثر کیت پین یک تحقیق جامعه‌شناسانه درباره تأثیر نابرابری اقتصادی- اجتماعی بر طرز فکر، زندگی و مرگ انسان‌ها است. نابرابری کُنش‌ها و احساسات ما را به‌شیوه‌ای نظام‌مند، قابل‌ پیش‌بینی و مکرر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ باعث می‌شود کوته‌بین و مستعدِ هر گونه رفتار پرخطر شویم و میل به قربانی‌کردنِ آیندهٔ امن‌مان برای لذتی آنی افزایش یابد، باعث می‌شود گرایش بیش‌تری به تصمیم‌گیری‌های متناقض داشته باشیم، افکار عجیب را باور کنیم و به‌شکلی خرافاتی جهان را آن‌گونه که می‌خواهیم باشد، ببینیم نه آن‌گونه که هست.

نابرابری ما را از هم جدا می‌کند و در جبهه‌هایی قرار می‌دهد که نه‌تنها براساس درآمد، بلکه براساس ایدئولوژی و نژاد از هم تفکیک شده‌اند، به‌این‌ترتیب اعتماد به دیگری را کاهش می‌دهد، اضطراب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود سلامت و شادیِ ما کمتر شود. کیت پین در این پژوهش، پدیده نابرابری و تأثیرش بر رفتار افراد را بررسی کرده است. او عقیده دارد نابرابری باعث می‌شود افراد احساس فقیر بودن کنند، مثل فقرا عمل کنند، حتی وقتی فقیر نیستند. نابرابری در ذهن انسان بسیار شبیه به فقر است.

از نظر کیت پین، ایالات متحده ثروتمندترین و نابرابرترین کشور جهان است که در عمل مانند یک کشور در حال توسعه است نه یک ابرقدرت. او می‌گوید در نظرسنجی‌ای که به تازگی از آمریکایی‌های زیر سی سال انجام شده، نیمی از افراد گفته‌اند «رویای آمریکایی مرده است» و یکی از اهداف مهم این کتاب هم فهم کامل و دقیق این همین موضوع است.

بخشی از متن کتاب

اولین روزی که بوفه‌دار جدید مدرسه کارش را شروع کرد، فهمیدم فقیرم. تا جایی که به یاد می‌آوردم، قبل‌ازآن در مدرسه تا پایه‌ی چهارم یک صندوقدار داشتیم. می‌دانستم بعضی از بچه‌ها به صندوقدار پول می‌دهند و دیگرانی مثل من نه. بااین‌حال بوفه‌دار قبلی، بدون توجه به این‌که پول داده‌ایم یا نه، به همان نرمی‌ای که سینی‌های پلاستیکی‌ روی ریل سُر می‌خوردند، اجازه می‌داد رد شویم. تا اینکه یک روز متوجه شدیم صندوقدارِ قدیمی رفته و به‌جایش زن جوانی آمده که به نظر می‌رسید سخت تلاش می‌کند کارش را یاد بگیرد. وقتی با ظرف غذا از جلویش رد می‌شدم، به من گفت همان‌جا بایستم و 1٫25 دلار خواست.

حس کردم تعادلم را از دست داده‌ام؛ شبیه وقتی آسانسور با سرعت زیاد متوقف می‌شود. شروع کردم به مِن‌مِن کردن، تنها کاری که از دستم برمی‌آمد؛ چون یک سنت هم نداشتم. خوشحال می‌شدم اگر می‌شد در آن لحظه هرچه داشتم بدهم تا بتوانم فرار کنم. در آن لحظه، زنی مسن‌تر، بلندقد و لاغراندام که پیراهن یقه‌دارِ صورتی پوشیده بود و شبیه فلامینگویی به نظر می‌رسید که روی موهایش توری گذاشته است، جلو آمد و توی گوش زن جوان چیزی زمزمه کرد. بعد هم من را با تکانِ دستی مرخص کردند.

دوباره صف ناهار به حرکت ساکت و آرام همیشگی تبدیل شد. اما آن یک هفته‌ای که طول کشید تا صندوقدار جدید یاد بگیرد چه‌ کسانی باید پول بدهند، خیلی سخت گذشت. حس لحظه‌ای که فهمیدم ناهارهای مجانی‌ام چه معنایی دارند، هنوز با من است، و با تعریفِ آن می‌توانم گرم‌شدنِ صورتم را حس کنم. این موضوع بی‌پولیِ خانواده‌ام را کم‌تر نکرده بود، اما آن لحظه همه‌چیز را برایم تغییر داد. به تفاوت‌های بین خودم و همکلاسی‌هایم توجه کردم. ​​​​​​

نقد و بررسی کتاب نردبان شکسته

کتاب نردبان شکسته کیت پین می گوید که چگونه نابرابری درآمدی و فقر بر طرز فکر شخص ، سلامتی و غیره تأثیر می گذارد. این کتاب همچنین اعتقادات گسترده ای را در مورد علل و تعریف نابرابری درآمدی به وجود آورده است.”کیت پین” استدلال می کند که نابرابری درآمدی مستقیما با پول در ارتباط نیست. درعوض ، نابرابری درآمدی بیشتر مربوط به احساس مردم نسبت به مکان ایستادن با دیگران است.

کیت پین با استناد به تحقیقات در زمینه هایی از قبیل علوم اعصاب ، روانشناسی ، نابرابری درآمد و فقر را به سطح استرس افراد متصل می کند ، چرا زنان در جوامع فقیر اغلب فرزندان بیشتری دارند ، چرا درک مردم از وضعیت اجتماعی خود بر عقاید سیاسی آنها تأثیر می گذارد. این کتابی است که به محافظه کاران و سیاست گذاران توصیه می شود. نردبان شکسته چگونه نابرابری بر روشی که فکر می کنیم ، زندگی می کنیم و می میریم را توضیح می دهد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,230 بار

Kate%20Payne%20 %DA%A9%DB%8C%D8%AA%20%D9%BE%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: نردبان شکسته

چگونه نابرابری، بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تاثیر می گذارد

نویسنده: کیت پین

مترجم: سمانه پرهیزکاری

تعداد صفحات کتاب: 412 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 324
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 516

4 پاسخ

  1. سلام .
    فایل پی دی اف کتاب نردبان شکسته موجود هست؟ از کجا باید دانلود کنم

    1. سلام. این پست صرفا جهت معرفی و آشنایی کاربر با محتوای کتاب است و فایل کتاب موجود نیست.

  2. با سلام.کتابهای بسیار خوبی موجود است اما وقتی که انها فشرده می شوند در دانلود معمولا باز نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *