نیمه تاریک مامان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
نیمه تاریک مامان (nbookcity.com)

دانلود کتاب نیمه تاریک مامان

وقتی مادری دخترش را دوست ندارد چه اتفاقی می‌افتد؟ نویسنده کتاب نیمه تاریک مامان به خوبی شما را در فضای پرتنش، تاریک و دلهره‌آور یک مادر می‌برد و روایتی جذاب ارائه می‌دهد.

رمان حاضر تریلری روانشناختی و بسیار پرتعلیق است که شما آن را در یک نشست می‌خوانید. داستانی پرماجرا که تصوراتتان را درباره‌ی مادر بودن به چالش می‌کشد. داستان از نظر شیوه‌ی روایت نیز متنوع است و ماهیت رازآلود و پر از سؤال آن را تقویت می‌کند. این کتاب راوی غیرقابل اعتماد و جذابی دارد. او داستان را طوری تعریف می‌کند که شما نمی‌دانید کجاها را درست می‌گوید و کجاها را تغییر می‌دهد.

البته همان طور که لس‌آنجلس تایمز نوشته است: به اندازه‌ی کافی رمان‌هایی با راویان زن غیرقابل اعتماد و مادران بی‌توجه داریم، اما آن‌چه رمان پیش رو را برجسته می‌کند، درک دقیق و ظریف اشلی آدرین از وضعیت زنان است. این‌که صدایشان درست به گوش نمی‌رسد، این‌که هزاران توهین کوچک، یک زندگی مشترک قوی را تضعیف می‌کند و با وجود تابوهای مادرانه، گاهی زنان حس خاصی نسبت به کودکان بدقلق پیدا می‌کنند.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب نیمه تاریک مامان، بلیت کانر زنی‌ست که می‌خواهد مانند هر مادری که به تازگی فرزندش را به دنیا آورده، مهربان، صبور و عاشق باشد. او که با شوهرش فاکس به تازگی صاحب دختری به نام وایولت شده‌اند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا پدر و مادری حامی برای کودک خود باشند. با این حال بلیت هرچه قدر می‌خواهد مادرانگی خود را اثبات کند و به یاد خاطرات تلخ گذشته نیفتد، اما باز هم حسی عجیب و باورنکردنی به دختر خود دارد. او گمان می‌کند که فرزندش مانند دیگر بچه‌ها نیست و همین موضوع تنش‌های فراوانی را برایش ایجاد می‌کند.

هرچه بیشتر غرق در اتفاقات این کتاب می‌شوید، شناخت عمیق‌تری بر افکار تودرتو بلیت و فشار روانی بسیاری که بر او سنگینی می‌کند پیدا می‌کنید. نویسنده به خوبی تصویری دقیق از هفته‌های اول زایمان و نگهداری از یک نوزاد ارائه می‌دهد و از حس و حال مادری می‌گوید که در عین عشق ورزیدن به فرزندش نمی‌داند چطور این مسئولیت طاقت‌فرسا را تحمل کند.

سرانجام داستان پیش می‌رود و با به دنیا آمدن دومین فرزند بلیت و فاکس که پسری به نام سم است، بیش از پیش روابط زناشویی و خانوادگی آن‌ها پیچیده می‌شود. بلیت که با آمدن سم گمان می‌کند این بار می‌تواند رابطه‌ای سالم و دلنشین با فرزند خود برقرار کند، باز هم در بزنگاه‌هایی مهم تصمیمات و افکاری جنون‌آمیز به سراغش می‌آید که زندگی مشترکش را دچار تهدیدی بزرگ می‌کند… به طور کلی کتاب نیمه تاریک مامان، خوب اندیشیده شده، با دقت ساخته شده، به وضوح درک شده و گیرا است.

بخشی از متن کتاب

«امروز صبح نمیشه فاکس اول کلاس شنا داره و بعدش باید با دوستهاش بازی کنه تازه قبلاً دو بار این قرار بازی رو به هم زدم هفته پیش که برای وایولت وقت دندون پزشکی، گرفتم این رو بهت گفتم.» وایولت هیچ وقت چنین زندگی اجتماعی شلوغی نداشت. داشتم ساک پوشک را آماده میکردم. وایولت داشت با دقت بند کفشهایش را می بست. نگاهم کرد. نگاه تندی به تو انداختم تا بفهمی الان وقتش نیست ولی مدام از این حرفها میزدی از طرف دخترمان حسادت میکردی در حالی که برای خودش اصلاً مهم نبود.

مادرش چه قدر با برادر کوچولویش صمیمی است در کمال تعجب خیلی خوب با شرایط کنار آمده بود. نوزاد به طریقی تنش بین من و وایولت را خنثی کرده بود حالا هر دو کمی میتوانستیم نفس بکشیم. در این فضای جدید وایولت گاهی به من محبت میکرد وقتی برایش قصه میخواندم کنارم مینشست یا جلو در مهد آرام دستش را بالا میبرد و خداحافظی می کرد. داشتیم پیشرفت میکردیم اما با تو مشکل داشتم انتظار داشتم خوشحال باشی که بالاخره با حضور سم، حس مادری ام را پیدا کرده بودم.

هفته پیش مادرت چند روزی پیش ما ماند شب آخر بعد از شام داشتم اتاق پذیرایی را تمیز میکردم و شما در آشپزخانه چای مینوشیدید هر دو فکر کردید طبقه بالا .هستم بابت حضورش از او تشکر کردی. گفت خواهش میکنم وقتی اسم مرا برد خشکم زد گفت انگار با تولد سم «حالم خیلی بهتر شده است. پسرمون رو دوست داره فقط کاش نسبت به وایولت هم چنین حسی داشت.» مادرت با ملایمت از تو خرده گرفت «فاکس» بعد :گفت بار دوم برای بعضی زنها راحت تره. راحت تر خودشون رو با شرایط وفق میدن.»

نقد کتاب نیمه تاریک مامان

بلیت کانر می خواهد حسی از مادرانگی را به فرزندش منتقل کند که در کودکی خود هیچگاه تجربه نکرده است. اما در اوایل دوران طاقت فرسای مادری، می‌فهمد که مشکلی در دخترش وجود دارد – او مانند اکثر بچه‌ها رفتار نمی‌کند. اشلی آدرین به عنوان نویسنده کتاب نیمه تاریک مامان، بر سه نسل از مادران ناکارآمد و بی محبت متمرکز شده است. او همچنین بحث طبیعت در مقابل پرورش را مطرح می کند.

این داستانی است که با ریتم سریع نوشته شده است و خواننده را به پایانی ناگهانی و وحشتناک سوق می دهد. شخصیت اصلی ما را به سفری می برد که موضوعات عمیق را بررسی می کند. پیامدهای نسلی بزرگ شدن توسط مادری به شدت آسیب دیده چیست؟ بیماری روانی، غفلت، شکست در پیوند همگی در چهار نسل از مادران و دختران در این داستان طنین انداز شده است.

نویسنده با جزئیات طاقت‌فرسا تجربیات زایمان و آن هفته‌ها و ماه‌های اولیه مادر شدن را که همه مادران تازه وارد را از شدت، زیبایی و درد غافلگیر می‌کند، بیان می‌کند. پیچیدگی های عشق و از هم پاشیدگی یک ازدواج در پی یک تراژدی در جزئیات کوچک زندگی خانگی آشکار می شود.

سنگینی غم و اندوه در مرکز رمان نیمه تاریک مامان تقریبا بیش از حد قابل تحمل است!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 358 بار

Ashley%20Audrain%20 %D8%A7%D8%B4%D9%84%DB%8C%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: نیمه تاریک مامان

نویسنده: اشلی آدرین

مترجم: محدثه احمدی

تعداد صفحات کتاب: 241 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.12 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ماجرای جذابی است که خانم مارپل، برای حل کردن یک معمای قتل با آن درگیر می‌شود. خانم مارپل را که یادتان هست؟ یک بانوی مسن و کنجکاو که از روی تفریح و تفنن سراغ مسائل جنایی می‌رود و همیشه هم موفق می‌شود که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1671
جورج اورول، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. نویسنده کتاب زوال قتل انگلیسی با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 151

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *