مهمان نیمه شب

قیمت اصلی 38.000 تومان بود.قیمت فعلی 35.000 تومان است.

رمانی مهیج و تراژدی با پایانی غیرمنتظره

نویسنده: هدر گودنکاف

مترجم: علی قانع

تعداد صفحات کتاب: 248 صفحه

حجم فایل: 26.01 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب مهمان نیمه شب pdf

دانلود کتاب مهمان نیمه شب pdf

کتاب مهمان نیمه شب، از جدیدترین رمان های پرتعلیق و هیجان انگیز است که ترجمه شده و با استقبال زیادی روبرو شده است.

فضای مخوف داستان تنها به صحنه‌ های تاریک و ترسناک محدود نمی‌شود. هدر گودنکاف می‌کوشد حتی در توصیفاتی که از اتفاقات معمولی دارد، ترس و وحشت را به مخاطبش القا کند. بادی که تازیانه می‌زند و کتری که زوزه می‌کشد به خواننده یادآوری می‌کنند که قرار است با وقایع هولناکی روبه‌رو شود.

از سوی دیگر، شخصیت «وایلی لارک» تاحدودی به زندگی واقعی نویسنده نزدیک است. هر دو نویسنده‌ی داستان‌ های جنایی هستند و اتفاقاً محل حوادث کتاب، شهر آیووا، یعنی همان شهری است که هدر گودنکاف در حال حاضر در آن سکونت دارد. اگر شیفته‌ی داستان‌ های ژانر وحشت هستید، پیشنهاد ما به شما خواندن کتاب مهمان نیمه شب است.

رمان با بخشی تحت‌ عنوان «آگوست ۲۰۰۰» آغاز شده و با بخشی به نام «۱۵ ماه بعد» به پایان می‌رسد. کتاب مهمان نیمه شب، رمانی مهیج و پرفروش است که در آن شخصیتی به نام «وایلی لارک»، یک نویسنده از ایالت اورگنِ آمریکا، به یک خانهٔ مزرعه‌ایِ منزوی و خالی در آیووا می‌رود؛ جایی که در آن، ۲ نفر در سال ۲۰۰۰ به قتل رسیدند و یک دختر کوچک نیز ناپدید شد. این قتل و ناپدید شدن‌ها موضوع چهارمین کتاب جنایی واقعی این شخصیت داستانی است.

در طول یک طوفان برفی بزرگ، وایلی، پسر پنج ساله‌ای را در حال خونریزی در حیاط خانه‌اش پیدا می‌کند که چسب نواری روی دهانش دارد. او نمی‌تواند با پلیس تماس بگیرد؛ زیرا برق او به‌ دلیل طوفان قطع شده است؛ بنابراین پسر را به داخل می‌آورد، به جراحاتش رسیدگی می‌کند و سعی می‌کند او را وادار کند که به او بگوید چه اتفاقی افتاده است، اما او می‌ترسد و حرفی نمی‌زند. وایلی برای جمع‌ آوری هیزم به بیرون می‌رود…

اما پس از بازگشت متوجه می‌شود که درِ خانه از بیرون قفل شده و از پنجره، در داخل خانه زنی را می‌بیند که یک تبر به دست دارد. تلاش‌ های دیوانه‌وار وایلی برای نجات این پسر با فلش‌ بک‌هایی همراه می‌شود که با بالا بردن حس تعلیق به‌ بهترین‌ نحو ممکن، اتفاقاتی را که ۲ دههٔ قبل در خانهٔ مزرعه‌ای رخ داده بود، نشان می‌دهد. رمان مهمان نیمه شب با پیچ‌ و خم‌ها و داستان حرفه‌ای و جذابش در انتها به یک نتیجهٔ رضایت‌ بخش می‌رسد که هیچ‌ کس نباید آن را از دست بدهد!

بخشی از متن کتاب

دو نوجوان به همراه یک پیکاب مفقود شده بودند. پدر و مادرشان کشته شده اند و خواهرشان گلوله خورده است. باتلر، لوی را کنار کشید و طوری که صدایش شنیده نشود زیر گوشش زمزمه کرد: «یه استعلام برای پیکاب ایتان دویل بگیر.» داخل آمبولانس ماتیو پیشانی جوسی را بوسید: «دختر خوبی باش و به حرف دکترها گوش کن. مادربزرگت خیلی زود میآد اونجا پیشت.»

یکی از مأمورها از لبه مزرعه ذرت فریاد زد: «هی، ما یه چیزی پیدا کردیم!» همه نگاه ها به سمت مزرعه ذرت دوخته شد. ماتیو نمی دانست امیدوار باشد یا بترسد. بعد متوجه شد که همزمان هردو حس را دارد. قبل از اینکه کسی بتواند حرکت کند صدای نفس بریده ای از پشت سرشان آمد چی شده؟ اینجا چه خبره؟» ماتیو کنار رفت و زنی ظاهر شد.

کلانتر باتلر گفت: «خانم شما نمیتونین اینجا باشین» «دخترم اینجاست؟ بکی آلن؟» مارگو دست باتلر را پس زد. باتلر به لكنت افتاد. «شما مادر بکی هستید؟ باید با هم صحبت کنیم». یکی از معاونها دوباره صدا زد کلانتر به حضور شما نیاز داریم، ما یه چیزی پیدا کردیم.» باتلر از جا کنده شد. باید میفهمید چه چیزی در مزرعه پیدا شده است اما نمی توانست مادر دختر گمشده را رها کند…

نقد کتاب مهمان نیمه شب pdf

هدر گودنکاف در کتاب مهمان نیمه شب با ضرباهنگ تند وقایع و روایت جذاب خود داستانی نگاشته که قرار است مدت‌ها ذهن شما را به خود مشغول کند. گودنکاف در روایت کتاب، از رفت‌ و برگشت بین گذشته و حال استفاده کرده است. گذشته یعنی بیست سال پیش، زمانی که قتل‌ها رخ داده‌اند و اکنون نیز زمانی است که وایلی با حوادث غیرعادی خانه مواجه می‌شود. این سبک نگارش، نه تنها بر جذابیت کتاب افزوده، بلکه خواننده را در نوعی تعلیق و شگفتی فرو می‌برد.

هانا مری مک‌کینون درباره کتاب حاضر گفته است: هدر گودنکاف با این رمان، یکبار دیگر نشان داد که استاد واقعی تعلیق است! این کتاب نفستان را در سینه حبس می‌کند. وقتی شروع به خواندن آن کردید، برنامه‌ های دیگر خود را لغو کنید؛ زیرا هرگز نمی‌توانید این کتاب را کنار بگذارید…

کاترین مک کنزی گفته است: کتاب مهمان نیمه شب یک بافته‌ی محکم از رمانی است که تضمین می‌کند موهای پشت گردن شما را بلند کرده و شما را مجبور کند که صفحات آن را در شب ورق بزنید! در درون طوفانی قرار بگیرید که احساس خواهید کرد پنجره‌های خانه را بهم می‌کوبد، حال و گذشته بهم می‌آمیزند و شما آینده را نخواهید دید. من که این کتاب را بلعیدم و شما هم احتمالاً آن را می‌خورید!

زنی در توفانی برفی و مرگبار از یک مهمان ناخوانده پذیرایی می‌کند. او فکر می‌کرد که تنهاست. برای وایلی لارک، اهمیتی ندارد که در میان برف و توفان در یک خانه روستایی متروک باشد، جایی که در کنار آتش و سکوت کامل برای نوشتن کتاب جدیدش خلوت کرده است. همه‌ چیز می‌ توانست عالی باشد، اگر این واقعیت وجود نداشت که سالها قبل، در این خانه، دو نفر در کمال خونسردی به قتل رسیدند و یک دختر بدون هیچ ردی ناپدید شده بود.

با شدید‌تر شدن توفان، وایلی خود را در داخل خانه گرفتار می‌بیند، تسخیرشده با اسرار پشت دیوارهای آن و همین‌طور تسخیرشده با رازهای خودش. او یک کودک را در برف‌های بیرون خانه پیدا می‌کند. خیلی زود معلوم می‌شود که این خانه روستایی آنقدرها که او فکر می‌کرده متروک نیست و یک نفر برای پیدا کردن آنها دست به هر کاری می‌زند. کتاب مهمان نیمه شب pdf اینگونه شروع می شود و تا آخرین صفحه هیجان و پیچیدگی داستان را حس خواهید کرد.

اگر از طرفداران ژانر ترسناک و جنایی هستید و داستان‌های پلیسی و هیجان‌ انگیز را دنبال می‌کنید، کتاب مهمان نیمه شب را هرگز از دست ندهید. کاملاً ملموس، جذاب و تقریباً دردناک است… سفری مسحور کننده!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1383 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مهمان نیمه شب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *