زوال قتل انگلیسی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
زوال قتل انگلیسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب زوال قتل انگلیسی

نفس ها حبس خواهد ماند در مقابل بینش نویسنده کتاب زوال قتل انگلیسی؛ جورج اورول. هیچ کتابی را از این مرد انگلیسی جا نیاندازید.

با مطالعه این کتاب به قلم اورول پی خواهید برد که نویسنده های جالب و شگفت انگیزی که امروزه می توان گفت تعدادشان کمتر شده به این سبک داستان نویسی میکنند. امید است با فراگیری دانش بیشتر و تفکر و اندیشه حساب شده و دقیق در آینده نویسندگان خوبی همچون اورول، شکسپیر، چخوف و… داشته باشیم.

جورج اورول نویسنده و روزنامه نگار شهیری بود که در کتاب های خود سعی کرده تا تصاویری از (پاد) آرمان شهرهای حکومت‌ های وقت خود بخصوص روسیه و استالین را به نمایش گذاشته و در اصل این موضوع را بیان دارد که مقصود این حکومت‌ها در اصل “پاد آرمان شهر” است. اورول در رمان هایش با اتخاذ دیدگاه منتقدانه آینده مطلب رهبران سیاسی و انقلابی را ترسیم کرده است.

خلاصه کتاب

در این اوضاع و احوال سعادتمندانه، دوست دارید چه چیزی مطالعه کنید؟ طبیعتاً درباره یک قتل، اما چه نوع قتلی؟ کتاب زوال قتل انگلیسی مجموعه ای از داستان های کوتاه و به عبارتی مقالات جورج اورول می باشد که با ترجمه ای از مرضیه خسروی از سوی انتشارات روزگار نو منتشر شده است.

اورول در این مقاله های جاودانه و همراه با شوخ طبعی از علاقه شدید انگلیسی‌ها به خواندن خبرهای داغ درباره قتل (قتل هایی ناشی از تفاوت طبقاتی، مسمومیت و عشق…) سخن گفته، و همچنین به بیان نظراتی تأثیرگذار از هفته نامه‌ های نوجوانان گرفته تا کارت پستال‌ های زیبای کنار دریا می‌ پردازد.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آنها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آنها زندگی‌ های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. ایده‌ هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آنچه که اکنون هستیم باشیم. کتاب زوال قتل انگلیسی، یکی از کتاب‌ های ویژه مجموعه «ایده‌های بزرگ» مشتمل بر مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است.

بخشی از متن کتاب

یازده دشمن مکار در بین این تخته سنگها از سرما قوز کرده بودند. همان افرادی که تمام تلاششان را انجام داده بودند تا لاین هارت و همراهش جیم راگرز را با گلوله بزنند. تا زمانی که باد قطبی می وزید این دو از دید پنهان بودند(جادوگر) قطعه دوم تا حدودی از داستان دورافتاده، قطعه اول یکصد کلمه به کار برد تا به شما بگوید که بانتر در کلاس یاد شده بوده.

به علاوه از آنجا که این مجلات بر داستان های مدرسه تمرکز نکرده اند (با توجه به اینکه تعداد داستانهای مدرسه ای به وضوح در تمام این مجلات غالب است به استثنای مجلات هیجان و کارآگاه هفتگی) این فرصت بزرگ را دارند که به مسائل احساسی و عواطف بپردازند. به صرف نگاه کردن بر تصاویر روی جلد مجلاتی که بر روی میز در برابرم قرار دارند میتوانم چیزهایی ببینم.

در یکی از آنها گاوچرانی بر نوک انگشتان پاهایش بر بالای هواپیمایی در میان آسمان ایستاده و با هفت تیرش به هواپیمای دیگری شلیک میکند. بر روی مجله دیگر یک مرد چینی دیده میشود که برای حفظ جان خود در گندایی شنا میکند و موش های صحرایی که بسیار هم مشتاق دیده میشوند، در پی اش هستند. طرح مجله دیگر مهندسی را نشان میدهد که در تلاش است تا دستهای دینامیت در زیر پنجه های یک آدم آهنی روشن کند.

بر روی دیگری مردی پوشیده در لباسهای خلبانها دست خالی با موش صحرایی بزرگی که بزرگتر از یک میمون است، میجنگد. از سوی دیگر و بر روی مجله دیگری شاهد هستیم که مردی قدرتمند با بالاتنه ای عریان و عضلانی دم شیری را گرفته و آنرا به سی متر دورتر از دیوار میدان مسابقه پرت کرده و این کلمات در زیر تصویر است. به اوج شیر بودن خود برگرد! بدیهی است که هیچ داستان مدرسه ای نمی تواند با این دست داستانها رقابت نماید.

ممکن است گهگاهی بنای مدرسه ای آتش بگیرد یا استاد فرانسوی تبدیل به سردسته یک گروه هرج و مرج طلب بین المللی شود اما در روش کلی هیجان می بایست بر محوریت کریکت، رقابت های مدرسه، شوخی های عملی و چیزهایی از این دست متمرکز شد. در آنجا فضای چندانی برای بمب ها، اشعه های مرگبار، مسلسل ها ،هواپیماها، اسبهای وحشی، اختاپوسها، خرسهای گریزلی یا گانگسترها وجود نداشت.

نقد کتاب زوال قتل انگلیسی

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول، (۱۹۰۳ -۱۹۵۰)، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. نویسنده کتاب زوال قتل انگلیسی با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می شود. پدربزرگ او، توماس ریچارد آرتور بلر، یک روحانی بود.

کتاب زوال قتل انگلیسی دربر دارنده پنج یادداشت و داستان کوتاه از این نویسنده است و به همه طرفداران جورج اورول توصیه می شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 149 بار

George%20Orwell%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AC%20%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84 7

عنوان کتاب: زوال قتل انگلیسی

نویسنده: جورج اورول

مترجم: مرضیه خسروی

تعداد صفحات کتاب: 88 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.52 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمانهای مودیانو برخلاف آثار نویسندگان کلاسیک، رمانهایی داستان‌ محور نیستند و خط داستانی در آن ها بسیار کمرنگ است و بیش از هر چیز فضاست که اهمیت دارد. فضایی که یک وجه آن در واقع اتمسفر بیرونی داستان است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 231
نویسنده اطلاعات خوبی راجع به جنگ های داخلی و خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان، لیبی، مصر، سوریه، عراق و الجزایر در اختیار خواننده قرار می دهد که با توجه به حضور خود نویسنده در مناطق جنگی...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *