کمی ایمان داشته باش

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
کمی ایمان داشته باش (nbookcity.com)

دانلود کتاب کمی ایمان داشته باش

با این که کتاب کمی ایمان داشته باش به موضوع ایمان اشاره دارد، اما میچ آلبوم نمی‌تواند ادعا کند که روایتگر یک داستان مذهبی است. همچنین این اثر راهنمایی برای داشتن یک سری اعتقادات خاص نیست. این داستان، روایتگر امید و امیدواری است و پیروان تمامی ادیان می‌توانند چیزی مشترک در آن پیدا کنند.

کمی ایمان داشته باش، روایتی از دو فرد است که هر دو از ایمان کمک می‌گیرند. یک خاخام و یک کشیش. میچ آلبوم در کتاب از رابطه‌ ای می‌گوید که با این دو نفر برقرار کرده است و سیری که در شناختن آن‌ها طی کرده است.

خلاصه کتاب

کتاب کمی ایمان داشته باش با درخواستی عجیب و غیرمعمول آغاز می شود: خاخامی سالخورده اهل شهر محل تولد میچ آلبوم، از او می خواهد که وظیفه ی ارائه ی سخنرانی مراسم خاکسپاری اش را بر عهده بگیرد. آلبوم که خود را شایسته ی این کار نمی داند، تلاش می کند تا با زندگی آن مرد بیشتر آشنا شود.

در همین حال، آلبوم با کشیشی اهل دیترویت آشنا می شود که در کلیسایی رو به ویرانی برای فقیران و بی خانمان ها تبلیغِ دین می کند. آلبوم با مشاهده ی دنیاهای متفاوت این دو مرد، درمی یابد که آن ها چگونه به شکلی مشابه، از ایمان به عنوان عاملی کمک کننده برای ادامه ی زندگی استفاده می کنند: خاخام مسن که در حومه ی شهر زندگی می کند، ایمان خود برای مواجهه با مرگ به کار گرفته و کشیش شهرنشین و جوان تر، به آن اتکا کرده تا بتواند خود و کلیسایش را از نابودی نجات دهد. اگر کتاب‌های دیگر میچ آلبوم را خوانده‌اید و دوست داشتید، از خواندن کتاب کمی ایمان داشته باش نیز لذت می‌برید.

بخشی از متن کتاب

در ذهن‌تان مجسم کنید پرهیزگارترین مردی را که می‌شناسید. کشیش، روحانی، خاخام، امام جماعت‌تان را. حالا تصور کنید او آهسته روی شانهٔ شما بزند و بخواهد شما از طرف او با این دنیا وداع کنید. در ذهن‌تان مجسم کنید مردی که دیگران را تا بهشت بدرقه می‌کند از شما بخواهد او را تا بهشت بدرقه کنید. گفت: «خوب؟ مشکلی با این قضیه نداری؟» در آغاز پرسش دیگری هم بود. «یا مسیح، مرا رستگار می‌کنی؟» مردی تفنگ در دست پشت سطل‌های زبالهٔ جلو یک ردیف خانهٔ هم‌شکل در بروکلین پنهان شده بود. نیمه‌های شب بود. همسر و دختربچه‌اش گریه می‌کردند. با دقت به ماشین‌هایی که به سمت خانه‌اش می‌آمد نگاه می‌کرد.

بی‌تردید ماشین بعدی ماشین کسانی است که می‌خواهند او را از پا دربیاورند. لرزان پرسید: «مرا رستگار می‌کنی یا مسیح. اگر قول بدهم زندگی‌ام را وقف تو کنم، امشب مرا نجات می‌دهی؟» تصور کنید پرهیزگارترین مردی را که می‌شناسید. کشیش، روحانی، خاخام، امام جماعت‌تان را. حالا او را با لباس‌های کثیف مجسم کنید که تفنگی در دست پشت چند سطل زباله طلب رستگاری می‌کند. مجسم کنید مردی که دیگران را تا بهشت بدرقه می‌کند، ملتمسانه می‌خواهد به جهنم نرود. زمزمه می‌کرد: «پروردگار من، اگر قول بدهم…»

این داستانِ باور داشتن است و دو مرد کاملاً متفاوت که به من آموختند چگونه می‌توانم ایمان داشته باشم. زمان زیادی طول کشید تا آن را بنویسم. به مکان‌های مذهبی زیادی رفتم، به شهرها و حومه‌های آن‌ها، به «ما» مقابل «آن‌ها» فکر کردم، به چیزی که باعث جدایی اهل ایمان در همه جای دنیا می‌شود. و سرانجام، این داستان من را به خانه‌ام برد، به عبادتگاهی پر از مردم، به تابوتی از چوب کاج و به منبری خالی. در آغاز یک پرسش بود. اما مبدل به آخرین درخواست شد. «می‌توانی سخنرانی مراسم خاکسپاری‌ام را تو بگویی؟» و از آن‌جایی که اغلب در مورد اعتقادات این‌گونه است، گمان می‌کردم می‌خواهند در حق کسی لطفی کنم، درحالی‌که درواقع لطفی شامل حال من شده بود.

نقد کتاب کمی ایمان داشته باش

بیشتر آثار میچ آلبوم به موضوع مرگ و زندگی ماوراءطبیعه می‌پردازد و از این رو منتقدان جهان او را نویسنده‌ی رمان‌های روان‌شناسی نامیده‌اند. «سه‌ شنبه‌ ها با موری»، «بزرگ‌ ترین‌ درس‌ زندگی»، «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند»، «کمی ایمان داشته باش» و «من و استاد و عشق» عنوان‌هایی از آثار اوست. در توضیح پشت جلد آمده است:

کسی را که اهل ایمان باشد می‌شناسی؟ وقتی او را می‌بینی، فرار می‌کنی؟ اگر این‌طور است، بدان دیگر نیازی به گریز نیست. چند لحظه‌ای بنشین. یک لیوان آب یخ بنوش. یک بشقاب نان ذرت بخور. شاید متوجه شوی چیز زیبایی هست که می‌توان یاد گرفت و نه تو را می‌گزد و نه ضعیفت می‌کند، فقط ثابت می‌کند در وجود تک‌تک ما جرقه‌ای الهی هست که شاید یک روز بتواند جهان را نجات دهد. در آغاز یک پرسش بود. در پایان، آن پرسش پاسخش را گرفت. خداوند می‌خواند و ما با او زمزمه می‌کنیم و ترانه‌های بسیاری هست، اما فقط یک آهنگ را می‌خوانیم، فقط یکی؛ ترانه‌ی شگفت‌انگیز انسان.

تعداد بازدید: 563 بار

Mitch%20Albom%20 %D9%85%DB%8C%DA%86%20%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85 5

عنوان کتاب: کمی ایمان داشته باش

جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

نویسنده: میچ آلبوم

مترجم: مریم اصغرپور

تعداد صفحات کتاب: 264 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مو یان خیلی احساساتی است. در آثارش رنگ و بو و صدا را حس میکنید. او به موسیقی عشق میورزد، صدای قطار را دوست دارد، تمایلی به طرح مسائل سیاسی ندارد؛ ولی این بدین معنا نیست که به...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 206
کتاب رازهایی درباره زندگی‌ که هر زنی باید بداند نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس است که در دسته کتاب‌های راه و رسم زندگی و روانشناسی زنان قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب ده اصل و راز را برای تکامل احساسی و معنوی به زنان ارائه میده و به آن‌ها می‌گوید که می‌توان با تمام مشکلات و دغدغه‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1887

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *