آخرین پرواز

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 52.000 تومان بود.قیمت فعلی 45.000 تومان است.

پرفروش نیویورک‌ تایمز و دومین اثر نویسنده

نویسنده: جولی کلارک

مترجم: پریسا رحمتی

تعداد صفحات کتاب: 308 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب آخرین پرواز pdf

دانلود کتاب آخرین پرواز pdf

این رمان را به همهٔ زنان پیشنهاد می‌کنیم. کتاب آخرین پرواز، داستانی مهیج، جذاب و پرتنش از جولی کلارک، با محوریت شخصیت های زن است.

این کتاب، جذابیت خود را نه تنها مدیون طرح مسالۀ خشونت و سرعت بالا در رخداد وقایع است بلکه داستان تلخ غیرمنتظره و راهکار واضحی که ارائه می دهد آن را منحصربه فرد می کند. شخصیت های این داستان تا زیر پوست تان نفوذ می کنند.

معضلات اخلاقی ای که شخصیت های چندوجهی و واقع گرای داستان در تلاشند تا با مواجهه با آنها به بقای خود ادامه دهند، نبض تپندۀ این داستان است. کلارک قطعا نویسنده ای است که باید کارهایش را دید و خواند.

خلاصه رمان

به نظر می‌رسد کلر زندگی ایده‌آلی دارد. او با یک سیاستمدار ثروتمند و کاریزماتیک ازدواج کرده است که به طور گسترده‌ای به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش شناخته شده و مورد تحسین قرار گرفته است. اما در واقع، شوهر کلر مردی کنترل‌ کننده و خشن است. شخصیت زن دیگر کتاب آخرین پرواز، ایوا نام دارد و با ساختن مواد مخدر برای یک خلافکار قدرتمند و حرفه‌ای زندگی می‌گذراند.

ایوا می‌خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد، ولی می‌داند که اگر حتی اشاره‌ای به ترک کار کند، رئیسش به معنای واقعی کلمه او را به قتل می‌رساند. یک برخورد در فرودگاه باعث می‌شود کلر و ایوا هویت خود را با هم عوض کنند. هیچ کدام واقعاً نمی‌دانند که دارند وارد چه موقعیتی می‌شوند. موقعیتی که به اندازه‌ی موقعیت فعلی، خطرناک است. این امر با یک اتفاق غیرمنتظره پیچیده‌تر هم می‌شود…

رمان آخرین پرواز نوشته‌ی جولی کلارک روایتی متناوب بین دو زن است. ماجراهای کلر در زمان حال اتفاق می‌افتد و فصل‌های مربوط به ایوا در زمان گذشته. بااین‌حال، کتاب دارای روایتی منطقی و یکدست است. در طول رمان، نویسنده ابهامات زیادی مطرح می‌کند و جذابیت داستان تا پایان کتاب حفظ می‌شود.

خط داستانی ایوا نشان می‌دهد که چگونه سختی‌های زندگی او را از یک دختر ساده به شخصی تبدیل می‌کند که مایه‌ی ناامیدی خودش است. او از خودش به خاطر آسیبی که آگاهانه به دیگران وارد می‌کند ناراضی است. این رویکرد سبب می‌شود خوانندگان در مورد سؤالاتی مانند اینکه چقدر مسئولیت تصمیم‌های بد ما بر عهده‌ی خود ماست و اینکه آیا تغییر در برخی شرایط امکان‌پذیر است یا خیر، تأمل کنند.

از سوی دیگر، بخش‌‌های مربوط به کلر، بر سازگاری او با یک زندگی جدید و ناگهانی (در حالی که دائما نگران گذشته‌اش است) تمرکز دارد. در طول روایت کلر، خواننده‌های کتاب آخرین پرواز، از خود می‌پرسند که آیا او دست به انتخاب‌‌های درستی می‌زند یا خیر و اگر آنها جای کلر بودند چه می‌کردند.

بخشی از متن کتاب

پنجره ای جدید در مرورگرم باز میکنم و در گوگل، بازیابی بازمانده‌ها در سانحه سقوط هواپیما، اقیانوس را جست وجو میکنم. حداقل بیست مقاله درباره سقوط پرواز ۴۷۷ ظاهر میشود که همه‌شان در چهار روز گذشته نوشته شده‌اند. «جدیدترین خبر: جست و جوگران بقایا و آوار را بازیابی می‌کنند» عنوان یکی دیگر به این صورت است «سقوط شرکت هواپیمایی ویستا: پرواز ۴۷۷ در ساحل فلوريدا سقوط میکند»

چیز دیگری را امتحان میکنم. بقایای انسانی بعد از سقوط هواپیما چگونه بازیابی میشود؟ باز هم یک سری مقالات پیدا میشود که درباره تلاش برای جست وجو و بازیابی، مشخص شدنِ رتبه ایمنی ضعیف ویستا و حدس و گمان درباره علت حادثه است، ولی هیچ کدام چیزی را که میخواهم به من نمی گویند. اینکه آیا به طور قطع میتوانند غیبت مرا تشخیص دهند یا امکان دارد که بقایای همه بازیابی نشود.

و سؤال بزرگتر اینکه ایوا چطور از هواپیما پیاده شده است؟ سعی میکنم او را در جایی آن بیرون تصور کنم. او که از اسم من استفاده می کند؛ همان کاری که حالا دارم خودم میکنم. از گواهی نامه ام برای رزرو هتل استفاده میکند. البته، شاید گواهینامه را همان لحظه ای که در جایی دیگر فرود آمد، به شخص دیگری فروخته باشد. من برای مدارک آماندا بِرنز به نیکو ده هزار دلار دادم. نمیدانم یک گواهینامه واقعی چند فروخته میشود.

شاید دزدی هویت، شغل دوم ایوا بود. همانطور که برای خانه دو طبقه اش در برکلی پول نقد داده بود. دوباره به سراغ گوگل می روم. میشود در پرواز اسکن بشوی ولی سوار نشوی؟ سرنخی در صفحه بحث و گفتگو پیدا میکنم که یک نفر میپرسد: آیا امکان چنین کاری هست که هواپیما چندین فوت بالا برود و به سطح معمول پرواز برسد. ولی جواب ها دلگرم کننده نیستند…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب آخرین پرواز هر چیزی را که در یک رمان می‌خواهید دارد: داستان تعلیقی جذاب؛ شخصیت‌های فراموش نشدنی و پایانی تکان دهنده و غافلگیر‌ کننده که تا مدت‌ها پس از پایان با شما می‌ماند.

دو زن بلیت‌ها را عوض می‌کنند، کلر با پرواز اوا به اوکلند می‌رود و اوا به عنوان کلر به پورتوریکو سفر می‌کند. آنها بر این باورند که این جابجایی به هر یک از آنها شروعی را می دهد که برای شروع دوباره در جایی دور نیاز دارند. اما زمانی که پرواز به پورتوریکو سقوط می کند، کلر متوجه می شود که این دیگر یک شروع نیست بلکه یک زندگی جدید است.

کلر با انتشار خبر مرگ او در رسانه‌ها، بدون هیچ گزینه ای، هویت اوا را به عهده می‌گیرد و همراه با آن، رازهایی که اوا برای پنهان نگه داشتن آن سخت مبارزه کرده بود.

کتاب آخرین پرواز بسیار مسحور کننده است، نه فقط برای داستان وسوسه‌ انگیز و پویایی استادانه‌اش، بلکه برای اندوه غیرمنتظره و گره‌گشایی بی‌نظیر و تلخ و شیرینش.

نقد کتاب آخرین پرواز pdf

کتاب آخرین پرواز pdf در صدد نشان دادن صدای سرکوب شده زنانی است که پس از دهه ها تلاش برای حقوق زنان و جنبش مبارزه با خشونت خانگی همچنان زیر فشار تبعیض‌ها و خشونت‌ها کمر خم کرده اند. کلر و ایوا، دو شخصیت اصلی داستان، که زندگی و گذشته شان بسیار با هم متفاوت است هر دو به نحوی به وسیله مردهایی که در زندگیشان حضور دارند، تحت فشارند. خانه ای که امن ترین مکان برای هر کس است با خشونت خانگی تبدیل به یک زندان شده است.

پلیسی که امنیت جامعه را تضمین میکند، هیچ تلاشی برای نجات یک زن درمانده نمی‌کند و دوستانی از جنس مرد که با سواستفاده از اعتماد یک زن زندگی اش را به نابودی می کشانند، همه و همه نشان دهنده جامعه ای نابرابر و ناعادل است. در این میان، نویسنده دوستی‌هایی را به تصویر میکشد از جنس زن و از جنس عشق. دوستی‌هایی که مسیر زندگی کلر و ایوا را به کلی تغییر میدهند.

هنوز هم زنانی هستند که از ترس شنیده نشدن، باور نشدن و مقصر شناخته شدن، سکوت میکنند و این سکوت پشتوانه گرمی برای ادامه خشونت‌ها و تبعیض‌ها علیه زنان است. نویسنده با مطرح کردن تمام این مسائل، به ما می‌فهماند که برای تغییر و رسیدن به هدف باید در کنار هم مبارزه کنیم. آزادی زمانی به دست می‌آید که سکوت نکنیم و دست در دست هم برای تحقق آن بجنگیم. رمان آخرین پرواز، شروع یک آزادی است.

جولی کلارک نویسنده ای خارق العاده است. خواندن کتاب آخرین پرواز pdf به شدت به دوستداران داستان های مهیج و تریلر پیشنهاد می شود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1466 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

1 دیدگاه برای آخرین پرواز

  1. Sanaz.A (خریدار محصول)

    داستان جذاب و پرکشش هست مخصوصا بخش‌های مربوط به کلر هیجان زیادی داره، ترجمه نیز روان و بدون غلط املایی هست.
    به نظرم قسمت مقدمه، اگه حذف میشد، هیجان اول داستان را بیشتر میکرد.
    نویسنده بخش‌های مربوط به ایوا را به صورت سوم شخص بیان می‌کنه، اما به چه دلیل در پایان داستان اول شخص میشه معلوم نیست. هیچ دلیل منطقی‌ای برای تغییر سفر کلر آورده نمیشه و اینکه همون پرواز سقوط می‌کنه عجیبه، بیشتر به نظر توطئه میومد تا حادثه اتفاقی. نویسنده داستان معمایی، معمولا جهت جذابیت داستان اطلاعات کامل رو نمی‌ده اما اینجا نویسنده عمدا اطلاعات غلط میده و این به داستان ضربه میزنه. مثل اسم یکی از شخصیت ها (اگه مخفف اسم طرف بود باز قابل قبول بود) یا اطمینان زیاد کلر از زنده بودن ایوا.
    دو مورد در بخش مربوط به ایوا، اشتباه نگارشی بود که به صورت اول شخص بیان شده بود، (به آرامی صحبت میکرد و مرا به جایی در میان خاطراتش برد)
    در آخر هم سرنوشت روری در ابهام موند.
    در کل داستان جالب و ارزش خواندن دارد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *