وصیت ها

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 35.000 تومان است.

ادامه رمان سرگذشت ندیمه

نویسنده:

مترجم: علی شاهمرادی

تعداد صفحات کتاب: 380 صفحه

حجم فایل: 28.19 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب وصیت ها pdf

دانلود کتاب وصیت ها pdf

کتاب وصیت ها، شاهکاری مدرن از مارگارت آتوود است که قدرت حقیقت در مواجهه با شرارت را به ما یادآوری می کند.

داستانی فوق العاده جذاب و تاثیرگذار که ماجراهایش پانزده سال بعد از رمان اول یعنی کتاب سرگذشت ندیمه رخ می‌دهد.‌ پس از گذشت این همه سال، رژیم حاکم بر «جمهوری گیلیاد» همچنان تمام قدرت را در دست دارد، اما نشانه هایی به چشم می خورد مبنی بر این که رژیم در حال متلاشی شدن از درون است.

در این برهه سرنوشت ساز، زندگی سه زن کاملا متفاوت با یکدیگر، در هم می آمیزد و پیامدهایی دگرگون کننده را به بار می آورد. دو نفر از این زنان، از اعضای نخستین نسلی بودند که در نظام جدید به بلوغ رسیدند. وصیت ها و شهادت های این دو زن جوان، به همراه گفته های زنی دیگر یعنی «عمه لیدیا» ارائه می شود. گذشته پرماجرا و آینده نامعلوم او، داستانی غافلگیرکننده، تأثیرگذار و به یاد ماندنی را به وجود می آورد.

اولین شخصیت اصلی داستان، عمه لیدیا، اولین بار به‌عنوان آنتاگونیست در سرگذشت ندیمه معرفی شد. او زندگی خود را در یک نسخه خطی ممنوعه شرح می‌دهد، از جمله جزئیات زندگی خود قبل از گیلاد و چگونگی عمه شدن او. در داستان کتاب وصیت ها، عمه لیدیا به‌عنوان زنی ظهور می‌کند که می‌پذیرد آنچه برای زنده ماندن لازم است را باید انجام دهد، اما سعی می‌کند بی سر و صدا تا حدودی عدالت، انصاف و عطوفت را بی سر و صدا رعایت کند.

دومین شخصیت اصلی داستان، اگنس جامیما (دختر بزرگ آفرد که در سریال تلویزیونی به هانا معروف است)، توسط خانواده‌ای گیلادیایی، که او را بزرگ می‌کنند تا همسر یک فرمانده شود، به فرزندی پذیرفته‌شده‌است. او بدون اطلاع از ریشه واقعی خود بزرگ شده‌است و بعدها عمه ویکتوریا نامیده می‌شود.

سومین شخصیت اصلی داستان، نیکول (۱۶ ساله)، معروف به دیزی، دختر ندیمه‌ای است که در کودکی از گیلاد خارج و به کانادا منتقل می‌شود. او در تورنتو به همراه پدر و مادر خوانده خود، نیل و ملانی، که صاحب یک فروشگاه لباس دست‌دوم هستند، زندگی می‌کند. نیکل هم مانند اگنس هیچ اطلاعی از ریشه واقعی خود ندارد.

و چهارمین شخصیت اصلی کتاب وصیت ها، بکا مانند اگنس دختر ندیمه‌ای است که توسط یک خانواده گیلادیایی به فرزندی پذیرفته‌ شده و برای یک ازدواج در سطح بالایی آماده می‌شود. البته، پدر او یک فرمانده نیست بلکه یک دندان‌پزشک از طبقه بالا گیلادیایی‌ها است. بعدها عمه ایمورتل نامیده می‌شود.

نقد کتاب وصیت ها pdf

در بخشی از کتاب وصیت ها می خوانیم: خواهرم اگنس کنار تختم بود، شلوار جین و سویی‌‌شرتی پوشیده بود که رویش نوشته شده بود «کمک کن با سرطان کبد بجنگیم، برای زندگی ما تلاش کن.» فکر کردم چه‌قدر جالب است، چون کاری که ما کرده بودیم هم تلاش برای زندگی بود. دستم را گرفته بود. آدا در کنارش بود و الیجا و گارت. همه مثل دیوانه‌‌ها نیش‌‌شان باز بود. خواهرم به من گفت: «این یه معجزه‌ست، تو زندگی ما رو نجات دادی.»

الیجا گفت: «ما واقعاً به هر دو شما افتخار می‌‌کنیم. هرچند درباره‌‌ی اون قایق بادی متأسفم، اون‌ها قرار بود شما رو تا بندرگاه بیارن.» آدا گفت: «شما تو همه‌‌ی خبرها هستین. خواهرها شگفتی آفریدند، نوزاد نیکول و جرأت فرار دوباره از گیلیاد.» الیجا گفت: «و همین‌‌طور اون سند پنهان شده. اون هم توی خبرها هست. بمبه. خیلی از جنایت‌ها، بین شاخه‌‌های اصلی تو گیلیاد، خیلی بیش‌‌تر از چیزی که انتظارش رو داشتیم. رسانه‌‌های کانادایی رازهای ویرانگر رو یکی یکی منتشر می‌‌کنن و خیلی زود اون‌ها مجازات می‌‌شن. منبع گیلیادی‌‌مون واقعاً برامون مفید بوده.»

در کتاب وصیت ها، نه تنها از جمهوری گیلیاد دور نمی‌شویم، بلکه حتی به آن نزدیک‌تر هم می‌شویم. با خواندن کتاب سرگذشت ندیمه پرسش‌های بسیاری در ذهن شکل می‌گیرد؛ به‌خصوص اینکه این وقایع به چه شکل روی داد و شروع شد؟ اکنون بعد از گذشت سالیان دراز، مارگارت اتوود با نوشتن رمان حاضر به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

بعد از چاپ این رمان در سال 2019، خیلی زود میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسید و تبدیل به یکی از آثار پرفروش دنیا شد. این رمان همچنین در همان سال در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت و این جایزه را از آنِ خود کرد.

کتاب وصیت ها از زبان سه راوی روایت می‌شود. بخشی که به حوادث پیش از شکل‌گیری حکومت گیلیاد و وقایع کتاب قبل برمی‌گردد، از زبان عمه لیدیا که مربی و معاون زنان بود، بازگو می‌شود و او در این بخش از نحوه رها کردن باورهایش در مورد دموکراسی و آزادی و تبدیل شدنش به خدمتگزاری مشتاق برای حکومت گیلیاد صحبت می‌کند.

پانزده سال از داستان سرگذشت ندیمه سپری شده و ادامه این داستان از زبان دو دختر نوجوان به نام‌های اگنس و نیکول نقل می‌شود. دخترانی که در زمان حکومت گیلیاد بزرگ شدند و زنی که از خادمان این حکومت بوده، هر سه راوی رویدادها و اتفاقات حکومت گیلیاد و در پی فاش کردن اسنادی بر ضد این حکومت هستند.

قدرت‌های مارگارت اتوود در معرض نمایش کامل است. همه باید کتاب وصیت ها pdf را بخوانند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1287 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وصیت ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *