کلاس درس نویسندگی خلاق

قیمت اصلی 29.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

نویسنده: مارگارت آتوود

مترجم: ترگل شیرعلیان

تعداد صفحات کتاب: 169 صفحه

حجم فایل: 8.67 مگابایت

کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق pdf

دانلود کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق pdf

کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق یکی از آثار ارزشمند مارگارت آتوود است که به همه داستان نویسان پیشنهاد می‌شود.

انسان‌ها در زندگی خود همواره از داستان و داستان گویی استفاده می‌کنند؛ در جواب سوال (روزت چطور بود؟) ما شروع به گفتن داستمان‌مان می‌کنیم. به همین صورت یک رمان جذاب هم در حقیقت یک داستان بلند است که اشتیاق مختطب را بر می انگیزاند که بخواهد آن را دنبال کند.

مارگارت اتوود که خود ستاره‌ای درخشان و موفق در دنیای نویسندگی محسوب می‌شود و کتاب‌های پرفروش و جذابی همچون سرگذشت ندیمه و آدمکش کور را در کارنامه دارد، در کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق به ما می آموزد که چگونه از فردی علاقمند به نویسنده‌ای حرفه‌ای تبدیل شویم.

او همچون یک مربی دلسوز در هر مرحله از آموزش‌ها کنارمان خواهد بود و ما را از تکنیک‌ها و فوت‌و فن هایی که در کتاب‌ هایش استفاده کرده بهره‌مند می‌کند.

خلاصه کتاب

شما با مطالعه کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق خواهید آموخت چگونه چالش های نوشتن را به خلاقانه ترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. دلیل اصلی نوشتن، برقراری ارتباط با دیگران است. همچنین می‌توان از نوشتن برای کمک به پردازش تخیل و تفکر در تجربیات خود و یادگیری از آن آموخت. از آنها استفاده کرد.

فرآیند نوشتن راهی است که می‌توان دائما زبانی برای تأثیرگذاری بر افکار خواننده به روش خاص خود انتخاب کرد و از طریق شواهد و استدلال، آنچه دغدغه‌ی گفتنش در وجودمان است را بیان کرد تا مورد تحلیل توسط دیگران قرار گیرد. نوشتن به ما زمان و مکان می‌دهد تا پیام خود را ترسیم کرده و با فرم دلخواه به جهانیان عرضه کنیم. به این ترتیب، شاید راحت‌تر از ارتباط گفتاری باشد.

هنگام  صحبت کردن، باید به کلمات فکر کرد و فورا آنها را در اختیار مخاطب قرار داد، و پس از صحبت کردن، فرصتی برای ویرایش آنها وجود ندارد. پس شاید بتوان اذعان داشت که نوشتن گاهی تاثیر بیشتری نسبت به سایر کانال های ارتباطی دارد. همه‌ی ما مارگارت اتوود را با کتاب‌ هایش می‌شناسیم؛ اما شاید شناخت چهره‌ی دیگری از او، معلم داستان‌ نویسی، بتواند کمک بزرگی به خوانندگان مشتاق یادگیری نویسندگی کند.

مارگارت اتوود که «پیامبر ضد آرمان‌شهر» نام دارد، یکی از تأثیرگذارترین صداهای ادبی نسل ماست. او در کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق به ما می‌آموزد که چگونه داستان‌ هایی جذاب می‌نویسد که جاودانه می‌مانند. در کتاب حاضر، فرایند نوشتن گام‌ به‌ گام (از برنامه‌ ریزی برای نوشتن، ایده‌ یابی تا یافتن انتشارات) ذکر شده است.

اشتیاق شما به نوشتن به احتمال زیاد با خواندن شروع شده است. معمولاً نویسندگان کارشان را این‌گونه آغاز می‌کنند؛ اما بعد از اینکه بسیار خواندید، قصد دارید تا رمان خودتان را بنویسید. یا داستانی در ذهن دارید که می‌خواهید آن را برای مخاطب تعریف کنید؛ اما چه چیزی شما را متوقف می‌کند؟ ترس‌های شما چه هستند؟

کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق بر مبحث رمان تمرکز دارد: رمان‌ها چه قابلیت‌ هایی دارند؟ علاوه‌ بر این، با انجام تکالیف و تحقیق‌ هایی که در هر درس به شما ارائه می‌شود، جنبه‌ها و امکانات فرمیِ داستان‌ها و درس‌ هایی را که در مسیر نوشتن به کسب آنها نیاز دارید فرا می‌گیرید.

شما با مرور این درس‌ها یاد می‌گیرید که چطور ساختار رمانتان را شکل بدهید و چگونه شخصیت‌ها را ارتقاء ببخشید. به چه شکل خوانندگان رمان‌تان را در ابتدا کنجکاو کنید و در ادامه‌ی داستان آن‌ها را مشتاق نگه دارید. همچنین در کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق روش‌ هایی برای کمک به ادامه دادنِ مسیر نوشتن به شما پیشنهاد می‌شود تا در فرایند ویراستاری و بازبینی، باانگیزه باقی بمانید.

بخشی از متن

در کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق می‌خوانیم: کیفیت‌های مشخص اشیای پیرامون خود را با دقت مشاهده کنید. معمولاً دنیا با انتزاع مراوده دارد. اما برای داستان نویسان حقیقت در موارد خاص پیدا می‌شود؛ در گفتن جزییات. همان طور که شما در حال برانگیختن داستان‌تان با جزییات تصویری و جزییات حسی نظیر بو، صدا، مزه و لمس هستید، معنا در لایه بندی جزییات حسی به وجود می‌آید.

یکی از راه‌های تقویت ادراک حسی، محدود کردن یکی از آنها است. بدین طریق مابقی حواس هوشیارتر می‌شوند. اگر چشمان‌تان را ببندید، چه صداهایی می‌شنوید و چه بوهایی به مشام‌تان می‌رسد؟ اگر گوش هایتان را بگیرید چه حواس دیگری توجه شما را برمی انگیزاند؟ آیا لمس بافت یک پارچه احساس متفاوتی دارد؟ خواننده‌ها فرض می‌کنند هر چیزی که روی صفحه است، انتخاب شماست و به صورت تعمدی انتخاب شده است.

حتی اگر شما در حالی که آن را می‌نویسید به معنای دقیق آن آگاه نباشید. این یک قابلیت ویژه‌ی نوشتن داستان است، بنابراین نسبت به شنیدن نظرات خوانندگان درباره‌ی الگوها و تصویر سازی هایی که شما حتی قصد ایجاد آنها را نداشته‌اید، گارد خود را پایین بیاورید و پذیرای انتقادات و نظرات‌شان باشید. ژنت بوروی در کتاب منحصر به فرد خود به نام داستان تلاش می‌کند ابعاد احساسی تجارب را دوباره بیافریند. (ص89 کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق)

این طور مینویسد: «داستان همیشه تلاش می‌کند تا تأثیر احساسی یک تجربه را دوباره بیافریند. و از آنجایی که هر داستانی با تجربه‌ی شخصیت هایش رشد می‌کند، زمانی که جزییات حسی به آن اضافه شود، تأثیر بیشتری بر خواننده می‌گذارد. این جزییات حسی همان هایی هستند که به خواننده تجربه های فیزیکی و جسمی را انتقال می‌دهند و باید روشن، شفاف و کاملاً مشخص باشند.»

اگر متوجه شدید که برای توصیف شخصیت‌های خود به انتزاع و قضاوت تکیه می‌کنید، به یاد داشته باشید که این شیوه از ابزارهای مقاله نویسی است و نباید در داستان به کار رود. یکی از دلایلی که نویسنده‌ی داستان به جزییات قابل توجهی می‌پردازد این است که به خواننده اجازه می‌دهد از طریق سرنخ های ادراکی به قضاوت‌ها و نتیجه گیری های دلخواه خودش دست یابد.

نقد کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق pdf

نویسنده کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق معتقد است: تفکر انسان‌ها زمانی ارزش پیدا می‌کند که منتقل شود و یکی از شیوه‌های انتقال این اندیشه نویسندگی است. چه بسا فکرهای بسیار زیبایی که در صورت منتقل نشدن، محکوم به فراموشی می‌شوند. از طرفی یکی از بهترین راه‌های افزایش بهره هوشی و خلاقیت نوشتن است.

با نوشتن می‌توان حافظه و یادگیری را بهبود بخشید و آرامش روح و روان را به ارمغان آورد. نویسندگی خلاق به خواننده این امکان را می‌دهد تا دنیای نویسنده را تجربه کند. این روزها با وجود شبکه‌های مجازی متعدد، تقریبا همه‌ ما نوشتن در مورد مطالب مختلف را تجربه کرده‌ایم، اما کسانی هستند که دوست دارند نوشتن را فراتر و حرفه‌ای‌تر از آنچه که هست، بیاموزند.

 یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد، نوشتن خلاقانه و داستان‌ سرایی در سایت، پلتفرم و شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. با نگرش متمرکز و خلاقانه، می‌توان اثری زیبا به منصه ظهور رساند که برای نویسنده‌اش نام و نان به همراه داشته باشد.

اگر شما هم می‌خواهید رمان یا داستانی جذاب بنویسید، مطالعه کتاب کلاس درس نویسندگی خلاق پیشنهاد ما به شماست.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1608 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلاس درس نویسندگی خلاق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *