ارواح قرن بیستم

ارواح قرن بیستم (nbookcity.com)

دانلود کتاب ارواح قرن بیستم

در مجموعه داستان کتاب ارواح قرن بیستم با شخصیت‌های بسیار جذاب و متفاوتی آشنا می‌شوید، به عنوان مثال ایموگینه دختری زیبایی به شمار می‌آید و همه چیز را درباره‌ی سینما می‌داند. او اکنون مرده است و به عنوان شبح سینمای ژزباد شناخته می‌شود. آرتور راش هم کودک تنهایی است اما با ذهنی خلاق و استعدادی بسیار زیادی برای کتک خوردن دارد! فرانسیس نیز غمگین و افسرده است، او دیگر نه زندگی‌ای دارد و نه انسان است! جان فینی در موقعیت وحشتناکی قرار دارد؛ یک نفر او را دزدیده و در زیرزمین زندانی کرده است.

در این زیرزمین دستگاه تلفنی وجود دارد که سیمش را قطع کرده‌اند اما شب‌ها کسی به آن زنگ می‌زند و… . جو ھیل سابقه‌ی درخشانی در نوشتن داستان‌های وحشتناک دارد اما جنس نوشتن او با دیگران متفاوت است و ترسی که او به جانتان می‌اندازد تا مدت‌ها رهایتان نمی‌کند. مجموعه داستان ارواح قرن بیستم نیز از این قاعده مستثنی نیست و اثر معروف و پرافتخاری محسوب می‌شود.

بخشی از متن کتاب

بهترین زمان برای دیدنش وقتی است که سالن تقریباً پر باشد. داستان معروفی هست درباره‌ی مردی که به قصد تماشای فیلم در یک سانس دیروقت وارد سالن می‌شود و تمام ششصد صندلی را خالی می‌بیند. اواسط فیلم به اطرافش نگاهی می‌اندازد و متوجه می‌شود که روح دختر کنارش نشسته، روی صندلی‌ای که تا همین چند لحظه قبل خالی بود. شاهد به روح خیره می‌شود. روح هم سر می‌چرخاند و به مرد خیره می‌شود. روح خون‌دماغ شده. چشم‌هایش درشت و بیمار به نظر می‌آیند. خطاب به مرد زمزمه می‌کند: «سرم درد می‌کنه. باید چند لحظه‌ای برم بیرون. می‌شه بعداً بهم بگین ادامه‌ی فیلم چی شد؟» در همین لحظه است که مرد تازه متوجه می‌شود این دختر درست به اندازه‌ی تابش آبیِ پروژکتور سینما غیرمادی است؛ از میان بدنش می‌شود صندلی بعدی را دید. دختر حین بلند شدن از روی صندلی ناپدید می‌شود.

داستانی هم هست درباره‌ی دوستانی که پنجشنبه شبی با‌هم به سالن سینمای رُزباد می‌روند. یکی از اعضای این گروه کنار دختری تنها با لباس آبی می‌نشیند. فیلم بلافاصله شروع نمی‌شود، بنابراین شخصی که کنار دختر آبی‌پوش نشسته تصمیم می‌گیرد سر صحبت را باز کند. از خانم می‌پرسد: «فردا قراره چه فیلمی پخش کنن؟» دختر نجوا می‌کند: «سالن فردا تاریکه. این آخرین فیلمه.» کمی بعد از آغاز فیلم، دختر ناپدید می‌شود. مردی که با او حرف زده بود در راه برگشت به خانه در یک تصادف جانش را از دست می‌دهد.

خلاصه کتاب

کتاب ارواح قرن بیستم یکی از بهترین داستان های کوتاهی است که میتوانید تاکنون خوانده باشید. در داستان ،فرانسیس یک بار انسان بود ، اما اکنون او مثل یک ملخ هشت پا است و همه در کالیفورا با شنیدن آواز او لرز خواهند گرفت. جان در زیرزمینی پنهان است که آغشته به خون دوازده کودک مقتول است و یک تلفن عتیقه که مدتهاست قطع نشده بود ، که فقط شب ها با تماس های مردگان زنگ می خورد.

نولان می داند اما هرگز نمی تواند بگوید که واقعا در تابستان سال 77 چه اتفاقی افتاده است ، هنگامی که برادر کوچکتر ابله او یک قلعه مقوایی بزرگ با درهای مخفی ساخت که به دنیای دیگر راه می یابد. تعداد بسیار کمی که داستان های جو هیل را مطالعه کرده اند میدانند که یا دارای ارواح هستند و یا به هر طریقی وحشتناک یا ترسناک به نظر میرسند ، و سایر موارد را با وجود خواندن کتاب در طول یک روز به سختی به یاد خواهند آورد.

بخش دیگری از متن کتاب

کیت می‌کوشد یک زندگی عادی در پیش بگیرد، اما شانس زیادی نمی‌آورد. او هیچ دوست صمیمی و هیچ مهارتی برای کار ندارد و به‌خاطر ظاهر و ناتوانی‌اش در حرف زدن معذب است. یک بار در موقعیتی دردناک جرئت می‌کند و توی کافه سر صحبت را با مردی باز می‌کند، اما مرد و دوستانش مسخره‌اش می‌کنند. خوابش به کابوسی مدام تبدیل شده که در آن شکل‌های مهیب و نامحتمل از ربوده‌ شدنش را دوباره و دوباره می‌بیند. در برخی خواب‌ها، جیم دیگر مثل او قربانی آدم‌ربایی نیست، بلکه با آدم‌ربا هم‌دست است و با شدت زیاد به او حمله می‌کند.

این بار دکمه‌های چسبیده روی چشم‌های جیم آینه‌ای هستند و تصویر کج‌ومعوجی را از صورت کیت در حال جیغ زدن منعکس می‌کند. این خواب‌ها گاهی حس وحشیانه‌اش را برمی‌انگیزد. روانکاوش می‌گوید این موضوع شایع است. کیت وقتی می‌فهمد روانکاو یک کاریکاتور زشت و ترسناک از او توی دفتر یادداشتش کشیده، دیگر پیشش نمی‌رود. کیت برای خوابیدن چیزهای مختلف را امتحان می‌کند: نوشیدنی، مسکن، موزیک. حالا او برای تهیهٔ مواد به پول نیاز دارد و داخل کمد لباس‌های پدرش دنبال پول می‌گردد. پدرش مچش را حین دزدی می‌گیرد و از خانه بیرونش می‌کند.

نقد کتاب ارواح قرن بیستم

کتاب ارواح قرن بیستم داستان‌های کوتاه، وحشتناک و آزاردهنده‌ ای دارد و برای نوجوانان بالای 16 سال نوشته شده است؛ بنابراین اگر جزو علاقه‌مندان ژانر وحشت هستید یا می‌خواهید شجاعت خود محک بزنید، کتاب ارواح قرن بیستم را حتماً بخوانید. نویسنده با نام کامل جوزف هیلستروم کینگ در سال 1972 به دنیا آمده است. این نویسنده‌ی آمریکایی آثار جذاب بسیاری دارد و یکی از پرفروش‌ ترین نویسندگان نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

تعداد بازدید: 596 بار

Joe%20Hill%20 %D8%AC%D9%88%20%D9%87%DB%8C%D9%84

عنوان کتاب: ارواح قرن بیستم

برنده جایزه برام استوکر سال 2008

نامزد جایزه لوکس سال 2006

برنده جایزه Audie سال 2008

نویسنده: جو هیل

مترجم: رضا اسکندری آذر

تعداد صفحات کتاب: 580 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 301
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 488

2 پاسخ

  1. چرا مردم و الاف می‌کنید؟
    همون اول بگید قابل دانلود نیست دیگه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *