برای این لحظه متشکرم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
برای این لحظه متشکرم (nbookcity.com)

دانلود کتاب برای این لحظه متشکرم

داستان رابطه مخفیانه رئیس‌جمهور فرانسه و ژولی گیه (یک بازیگر) انگیزه‌ی اصلی برای نوشتن کتاب جنجالی برای این لحظه متشکرم بوده است.

اولاند که پس از چندین ماه پرفشار از سوی رسانه‌های خبری و افکار عمومی تصور می‌کرد به ساحل آرامش رسیده و ماجرایش با گیه به دست فراموشی سپرده شده، ناگهان با حمله‌ای غافلگیرکننده از سوی همسر سابقش رو به رو شد. پس از اینکه مجلۀ کلوزر، شمارۀ ویژه‌ای را به اولاند و موتور عجیب و غریبش اختصاص داد و از رابطۀ عاشقانه و البته مخفیانۀ آقای رئیس‌جمهور با خانم بازیگر پرده برداشت، «والری تریرویلُر» بعد از اینکه چند روز را در بیمارستان گذراند، بدون هیچ واکنش خاصی کاخ الیزه را ترک کرد.

او که روزگاری جانشین «سگولن رویال» در زندگی اولاند شده بود، تصور نمی‌کرد روزی فرا برسد که فرانسوای او، به زن دیگری دل ببازد. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد سکوت والری به طغیانی چنین هولناک تبدیل شود. او که در نهایت آرامش و تنها با ادای احترام به کارکنان الیزه، کاخ ریاست‌جمهوری را ترک کرد، تمام تابستان را به‌صورت مخفیانه سرگرم نوشتن کتابی بود که تیر خلاص را به پیکر نیمه جان اولاند وارد کرد…

خلاصه کتاب

کتاب برای این لحظه متشکرم، حاوی خاطرات سیاسی والری تریرویلر و بانوی اول سابق فرانسه، بیش از هر چیز داستان یک زندگی است؛ زندگی خبرنگاری گمنام که شاهد سیاست ورزی‌های فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه و البته نارضایتی‌اش از زندگی با سگولن رویال، مادر چهار فرزندش است. روابط این دو که در ابتدا براساس رابطه کاری یک خبرنگار با یک سیاست‌مدار شکل گرفته است، اندک اندک تغییر شکل می‌دهد تا سرانجام عشق از راه می‌رسد…

اثر پیش رو که در دو روز نخست توزیعش در کتابفروشی‌های فرانسه با فروش ۲۰۰ هزار نسخه‌ای به رکوردی نادر دست یافت، شرحی است بر همه آن‌چه والری و اولاند در چندین سال زندگی مشترک از سرگذرانده‌اند. بانوی اول سابق فرانسه پس از فاش‌شدن رابطه اولاند و گیه، بازیگر فرانسوی، با بی‌پروایی غریبی داستان زندگی‌اش با رئیس جمهور فرانسه را فاش می‌کند. تریرویلر در این کتاب، دو پازل را کنار هم قرار می‌دهد و آرام‌آرام آن‌ها را تکمیل می‌کند:

نخست پازل چهره‌ی پنهان اولاند و دیگری پازل چهره‌ی واقعی خودش: «مردی که من عاشقش بودم، رابطه‌اش را با من با بیانیه‌ای هجده کلمه‌ای به پایان رساند که خودش شخصا –انگار که با یک مسئله‌ی دولتی رو‌به‌رو است- آن را برای خبرگزاری فرانسه خواند.» برای این لحظه متشکرم در رده‌ی خاطرات سیاسی، بی‌شک نمونه‌ای بی‌همتاست.»

بخشی از متن کتاب

او، رئیس جمهورِ از این پس سابق را تا اتومبیلش همراهی نمی کند. این حرکت باعث می شود جنجالی در مورد بی احترامی او به رئیس جمهور سابق در بگیرد اما من فرانسوا را می شناسم. او به هیچ وجه فرد آداب دانی نیست و زمان لازم است تا با تشریفات آشنا شود. از طرفی عجله دارد، به شدت عجله دارد که به ادامه برنامه برسد و به صورت رسمی ریاست جمهوری اش را آغاز کند. علاوه بر این بدون اینکه حتی منتظر من شود راهش را می کشد و می رود… ما به سالن جشنها می رویم که در آنجا مراسم آغاز رسمی ریاست جمهوری فرانسوا برگزار می شود.

او از دست رئیس مجلس قانون اساسی گردن آویز فرمانروای بزرگ را که همرده نشان «لژیون دونور» است می گیرد. من پشت او در سمت راستش جای گرفته ام. نمیتوانم روی سخنرانی اش متمرکز شوم. پیش از آغاز مراسم متن آن را نخوانده ام. در عکس های آن مراسم من به جای مبهمی خیره شده ام و این وضعیت آن قدر ادامه پیدا می کند که به نظر غیرواقعی می رسم. امروز چند عبارت کلیشه ای از حرفهایش را به یاد می آورم؛ حرفهایی که دو سال بعد به شکلی متفاوت به خاطرم می آید و در وجودم همهمه می کند.  «اعتمادی که اکنون وجود دارد بینظیر است »« استفاده از قدرت استفاده ای شرافتمندانه خواهد بود.»

در آن لحظه فرانسوا مرا تحت تأثیر قرار میدهد. به نظر میرسد مصمم و با اراده است. او متناسب با نقش، جایگاه و منصب خود رفتار می کند. به خودم میبالم که کنارش هستم. به خودم افتخار میکنم که دست سرنوشت مردی را که دوست میدارم به جایی رسانده است که هیچ کس تصورش را نمی کرد. سخنرانی اش تمام میشود و به سوی افراد بلندپایه و مهمانان می رود. پروتکل تعیین کرده است که باید او را همراهی کنم مثل او با کسانی که دستشان را دراز میکنند دست میدهم. تقریباً همهٔ چهره هایی که میبینم آشنا هستند. این مردان و زنها را با توجه به شغلی که دارم قبلاً هم ملاقات کرده ام.

نزدیکانم هم در بین مهمانان حضور دارند. بی حرمتی اما از همان شب شروع میشود سرزنشم میکنند که چطور جرئت کرده ام با افراد بلندمرتبه مدیران یا نمایندگان همۀ نهادهای فرانسه خوش و بش کنم. بلافاصله نوشته اند که این جزئی از وظیفه ام نبوده است. به نظر میرسد هرگز نباید این اتفاق رخ میداد. با این حال برنامه ای را که پروتکل تعیین کرده بود انجام دادم. البته این مسئله را بازگو نکردم که هیچکس در مورد آداب این مراسم با من صحبت نکرده بود. به نظر من سلام کردن و دست دادن بیشتر با موقعیت همخوانی دارد تا برعکس آن این دوراهی برایم غیرقابل حل است…

نقد کتاب برای این لحظه متشکرم

کتاب برای این لحظه متشکرم، اثری نوشته ی والری تریرویلر است که اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید. به هم خوردن رابطه ی تریرویلر با رئیس جمهور وقت فرانسه، فرانسوا اولان، صفحه ی اول تمامی روزنامه های این کشور را به خود اختصاص داد. اولین خبرها درباره ی بی وفایی اولان در ژانویه ی 2014 به گوش رسید، در زمانی که مجله ی کلوسر، عکس هایی را منتشر کرد که پرده از رابطه ی پنهانی رئیس جمهور با بازیگری به نام ژولیه گیه برمی داشت.

تریرویلر هم مانند سایرین از طریق رسانه ها از این رابطه آگاهی یافت و پس از شنیدن خبر، در بیمارستان بستری شد. این کتاب توانست رکورد سریع ترین فروش را در تاریخ فرانسه بشکند. این شرح حال درخشان از تریرویلر به دلیل آشکارسازی هایی درباره ی زندگی خصوصی و سیاسی رئیس جمهور، امواجی از شوک را به ساختار حکومت وارد کرد.

کتاب برای این لحظه متشکرم، در کشوری که تلاش می کند حریم خصوصی زندگی سیاستمدارانش را حفظ کند، گفتمان های نوینی را پدید آورد و باعث به وجود آمدن حساسیت های جدیدی نسبت به زندگی خصوصی افراد بلندپایه ی فرانسه گردید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 370 بار

Val%C3%A9rie%20Trierweiler%20 %D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%B1

عنوان کتاب: برای این لحظه متشکرم

خاطرات بانوی اول سابق فرانسه

نویسنده: والری تریرویلر

مترجم: ابوالفضل الله دادی

تعداد صفحات کتاب: 230 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این اثر شامل داستان هایی هیجان انگیز است که شما را به سفری شبیه سوار شدن بر چرخ و فلک می برد و احساساتی را در شما برمی انگیزاند که شاید مشابه آن را در ترسیم عشق در شرایط ناآشنا تجربه نکرده اید...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 215
کارآگاه هوشیار و زرنگ این داستان زنی است میانسال که پنج فرزند دارد. این زن علاوه‌بر اینکه عاشق غذاهای لذیذ است می‌خواهد سر از همه‌ی اتفاق‌های اسرارآمیز شهر دربیاورد. او در همان صفحات اول داستان با قبری شصت‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 356

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *